Türkiye’de bir ürünün çevre performansını teyit eden EU Ecolabel etikete özellikle temizlik kimyasalları, tekstil sektörü ve mobilya sektörünün rağbet ettiğini görmekteyiz.  Firmalarımızın temiz üretim altyapılarını geliştirerek EU Ecolabel başvuru hazırlıklarını yapmaları, ileride kazanacakları pazarlama fırsatları ve oluşmakta olan yeşil pazarda yer almaları açısından hayati önem arz etmektedir.
Günümüzde bilinçli bir tüketici kitlesi ile karşı karşıyayız. Artık tüketicilerin büyük bir kısmı tükettikleri ürünlerin çevresel performansını sorgulamaya başlıyor. Tabandan gelen bu hareketin Avrupa Komisyonu tarafından geliştirilen sürdürülebilir üretim ve tüketim direktifleri ile de desteklendiğini biliyoruz. Artık bir ürünün gerçekten çevre performansının teyit edilebileceği bir etiket var: EU Ecolabel. EU Ecolabel artık piyasada dayanaksız ve tutarsız çevre beyanlarını içeren ürünlerin satılmasının önüne geçerek duyarlı tüketicinin tercihlerinde doğru karar vermesinin önünü açmaktadır. Artık Türkiye’mizde de EU Ecolabel etiketinin bilinirliği gittikçe artmaktadır. Bilindiği gibi ülkemizde bir ürünün çevre performansının belirlenebileceği uluslararası seviyede geçerli bir sistem bulunmamaktadır. EU Ecolabel bu boşluğu doldururken firmalarımıza da oluşan yeşil pazarda uluslararası seviyede fırsatlar sunmaktadır.

1992 yılında kurulmuş olan ve çiçek sembolü ile gösterilen EU Ecolabel aslında 2000’li yılların başında talep görmeye başlamış, exponensiyel bir büyüme göstererek artık Avrupa’nın tek etiketi olma yolunda hızla gelişmektedir.

Şimdi son istatistiklere göre bu etiketi kimler almış ve hangi ürünler daha çok revaçta bunu görelim. Ürün gruplarına baktığımızda Avrupa’da en çok EU Ecolabel alan ürünlerin başında seramik gibi sert zemin kaplamalarının yanında boya ve vernikler, temizlik kimyasalları, tekstil ve kâğıt mendiller başı çekmektedirler. Ülkeler bazında baktığımızda İtalya ve Fransa bu etikete rağbetin olduğu en çok iki ülke olarak karşımıza çıkmaktadır.

Türkiye’de etikete ilgi özellikle temizlik kimyasalları, tekstil sektörü ve mobilya olarak sıralanabilir. Firmalarımızın temiz üretim altyapılarını geliştirerek EU Ecolabel başvuru hazırlıklarını yapmaları, ileride kazanacakları pazarlama fırsatları ve oluşmakta olan yeşil pazarda yer almaları açısından değerlendirilmesi gereken bir etiket olarak karşımıza çıkmaktadır.
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106