Son kabine yapılanmasında Hayati Yazıcı kilit görevlerden birini üstlendi. Yeni oluşan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı hem ticarete yön verecek hem de tüketici haklarını en üst düzeyde koruyacak bir işlev kazandı. Yani bu bakanlık hayatımızın bir parçası, günlük yaşantının iyileştirilmesinin bir
aracı haline dönüştü. Bu durum yeni dönemde çok şeyin değişmesi anlamına geliyordu…
Bakan Hayati Yazıcı iyi bir Karadenizli olmanın avantajı ile işe çok hızlı başladı.
Hallerden, yeni çıkan TTK’daki aksaklıklara kadar birbiri ardına düzenlemeler imza attı.
 
ALTUNYALDIZ GELDİ
Bu arada Ankara bürokrasisinde birbirinden önemli projelere imza atan Ziya Altunyaldız gibi
etkin ve yıldız bir ismi müsteşarlığa getirdi. Ekibini güçlendirdi ve güçlendirmeye de devam ediyor.
Ve herkes Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’ndan daha çok şey beklemeye başladı… Son olarak
tüketici yasası ile önemli hazırlıkların yapıldığını öğrendik. Ve bunun için Hayati Yazıcı ile
işadamı Mehmet Çeker’in her taşında emeği olan Beyazıt, DoubleTree by Hilton Otel’de
bir akşam buluşması gerçekleştirdik… Bakan Yazıcı’nın danışmanı İlhan Deneri arayınca
yeni mesajlar olacağını anlamıştık..
Bu buluşmada Bakan Yazıcı’nın bankalarla ilgili tespitleri öne çıktı… Bankaların deli dumrul
gibi ücret ve komisyon almalarına yönelik kamuoyunun tepkisini aktardık…
Ancak verdiği mesajlar arasında başka önemli noktalar da vardı… Bakan Yazıcı
yeni döneme ilişkin alışkanlıkların değişmesi gerektiğinin altını çiziyor ve
şu noktalara gönderme yapıyordu:
- Artık geçmişteki gibi ticaret erbabının ya da sanayicinin ulaştığı kâr marjı bugün yok,
Avrupa’da zaten yok. Giderek daha fazla üreteceksiniz, sürümden kazanacaksınız,
kaliteye önem vereceksiniz.
 
YENİLİK PEŞİNDE KOŞANLAR
Bu sözlerde iki önemli mesaj yer alıyor. Eğer herkes geçmişteki gibi kârlar elde
edemiyorsa, varlığı piyasanın varlığına bağlı bankalar da büyük kârlar elde etmemeli…
İkinci mesaj ise artık çok üretmek değil kaliteli üretmenin zamanı… Bir süre önce
Türkiye’nin ihracatında önemli bir yeri olan Hadımköy’ün sanayicilerinin biraraya gelerek
kurdukları HASİAD yönetimi ile beyin fırtınası yapmıştık… Sektöründe bir yeniliğe
ve ilke imza atmış olan işadamı Rafet Tükek bıkmadan usanmadan
yenilik peşinde koştuğunu belirtiyordu…
HASİAD Başkanı Hüseyin Bozdağ hazır yemek sektöründe yaptığı
inovatif atakları anlatıyordu…
Yani eski eskide kalmış, işadamları yeniye koşuyordu… Bakan herkesin yeni döneme
ayak uydurması gerektiğini vurguluyordu…
 
TÜRKÇE KILAVUZ YETMEZ
Peki yeni dönemde tüketici yasası hayatımıza ne gibi yenilikler getirecek…
Yenilik sadece bankalarla mı sınırlı kalacak! Açıkçası pek öyle görünmüyor…
Bakan Yazıcı’nın ağzından bunu doğrulayan şu cümleleri aktaralım:
- Ürün üzerinde yer alan tanıtıcı bilgilerin mutlaka Türkçe olmasına
ilişkin kural getiriyoruz. Bu kural otomobilleri de ilgilendirecek...
Yani otomobilinde işte İngilizce bir şey sinyal veriyor, adam anlamıyor,
o düğmeye basıyor, bu düğmeye basıyor, karıştırıyor, beynini bozuyor. Türkçe
kullanım zorunluluğu getiriyoruz. Türkçe bilmeyen otomobili
sattırmayacağım… Kılavuz yetmiyor tabi. Örneğin otomobil, açıyorsunuz
aracı Almanca konuşuyor. Onun Türkçesi olacak mutlaka.
Bu da köklü bir değişiklik hayatımızda… Bu arada hemen hatırlatalım…
Yeni dönemde tüketici mahkemelerinde hak arama da kolaylaşıyor…
 
İŞTE TASLAĞI HAZIRLAYAN EKİP
Tüketici mahkemelerine başvururken harç alınmayacak. Ve hakem heyetlerinin bakacağı
işlerin kapsamı genişliyor. Hakem heyetleri şu anda 1000 liraya kadar olan işlere bakıyor…
Bu iki katına çıkıyor. Ve en önemlisi cayma süresi 14 güne çıkıyor…
Yeni hazırlanan taslağa çok önemli akademisyenler destek verdi… Cevdet Yavuz,
Yılmaz Arslan, İsmail Kırca, Hamdi Pınar, Akif Ersin bu isimlerin başında geliyor.
Ayrıca Bakanlıktan Genel Müdür Yardımcısı Yakup Güzel, Oğuz Şahin, Fatma Çağlar da
taslağın koordinesini sağladı… Yeni dönemde çok şey değişecek… Değişimin adreslerinden biri de Hayati Yazıcı’nın bakanlığı olacak…
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106