İçinde bulunduğumuz coğrafyanın şimdilik dezavantajlarını yaşıyoruz. Etrafımız ateş çemberi… Suriye’den Irak’a Ortadoğu’dan kuzey sınırlarımıza sıkıntılı gelişmeler yaşanıyor. Zaman zaman eğer etrafımız İsviçre gibi olsaydı bu iş performans ile kişi başına gelirimiz ikiye hatta üçe katlanırdı değerlendirmesi yapmak hiç de yanlış olmaz.

Peki bu coğrafya bize sadece olumsuzluklar mı veriyor… Bence bu sadece bardağın yarısı. Diğer yarısında su var… O kadar ki sadece olayın turizm boyutuna bakmak bile yeterli. Yaşadığımız coğrafya Anadolu… Adeta bir açık hava müzesi. İçinde bulunduğumuz coğrafya dünyanın en güzel koylarını kapsıyor… İçinde bulunduğumuz coğrafya lezzet lideri… İçinde bulunduğumuz coğrafya İstanbul gibi bir dünya başkentini bünyesinde taşıyor. İçinde bulunduğumuz coğrafya da çok güzel insanlar yaşıyor. Bütün bunları üst üste koyduğunuzda Türkiye bir turizm cenneti olabilir. Ve o zaman son dönemde yaşadığımız ekonomik saldırıları, dolar oyunlarının üstesinde çok kolay geliriz.

O zaman turizme dört elle sarılmalıyız. Çünkü son gelişmeler elimizdeki dışa bağımlı olmayan en önemli değerin turizm olduğunu gösterdi. Ancak turizmin bugünkü yapısı bir kurtarıcı olmaktan uzak. İlk etapta 50 milyon turist 50 milyar dolar hedefine koşmalıyız. 2023 olarak koyduğumuz bu hedefi daha öne çekmeliyiz. Peki bu mümkün mü?

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkan (TÜRSAB) Vekili Hasan Erdem “elbette mümkün” diyor ve ekliyor:

  • Bu yıl rekor üstene rekor kırıyoruz. Yeni pazarlara yöneliyoruz. Mesela benim uzmanlık alanım olan Kuveyt’ten 116 bin turist geliyor. Biz bu hedefi kısa süre içinde 250 bine çıkardık. Bunu çok kısa sürede yapacağız. Çin’den gelen turist sayısında patlama yaşanıyor. Hint düğünü merkezi oldu Bodrum ve Antalya…

TÜRSAB’ta 20 yıllık yönetimi yıkarak devrim yaratan Ekim 2017 başında görevi devralan Hasan Erdem turizmin sadece turizm olarak görülmemesi gerektiğini ifade ediyor ve devamında şu önemli iki noktanın altını çiziyor:

* Biz turizm yoluyla ihracat yapıyoruz. Domatesi satıyoruz. Avrupa’ya satamadığımız peyniri, sütü burada Avrupalı turiste yedirip içiriyoruz.

* Körfez ülkelerinden gelip ülkemizi beğenen turistlere konut satıyoruz. Konut alan, mobilya da beyaz eşya da alıyor.

Hasan Erdem’in erkene aldığı 50 milyar dolar hedefi gerçekleştiğinde ne olur… İşte o sorunun yanıtını da Limak Turizm Grubu Başkanı ve sektörün yıldız isimlerinden Kaan Kavaloğlu, “Cari açığa merhem oluruz” diye veriyor ve ekliyor:

- Her turizmci gibi benim gönlümde de oda-kahvaltı satmak ve her şeyin ekstra olduğu bir dünyaya uyanmak var.

Yani turizmde fiyatları yukarı çekmeyi öneriyor. Bunu nasıl yapacağız. Bir kere turizmi çeşitlendirerek… Karadeniz’in yeşilliğini, doğal güzelliğini, Kapadokya’nın mistik yapısını, Efes’i, Göbeklitepe’yi daha fazla anlatarak turizmi çeşitlendirebiliriz.

Bunu yapmak için de Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin’in tanıtım ile ilgili uyarılarını dikkate almalıyız. Tanıtım çok önemli. Turizmden kazandığımız hiç değilse bir miktarını tanıtıma yatırmalıyız. Türkiye tanıtıldığında daha sempatik hale gelecek. Anadolu daha çok bilinecek. Bilindikçe insanlar gelecek. Otellerimiz yeniden Paris fiyatları ile yarışa girecek.

Bir de İstanbul Ticaret Odası’nın üzerinde çalıştığı kongre turizminde eski günlere dönersek o zaman turizme bir katkı daha sağlanmış olacak.

Hele sağlık turizmini biraz doğu yaparsak, macera turizmi, gastro turizm gibi son dönemlerin gözle alanlarına da girebilirsek işte o zaman ekonomik savaştan beklenen önce zafere ulaşacağız.

Üstelik yerel yöneticilerimiz de turizmin farkına varmış durumda. Muğla’da Belediye Başkanı Osman Gürün bir model yaratmış. Turizm kenti olmak isteyenlerin örnek alması gereken bir model. Gidip görülmeye değer bir model. Marmaris bisiklet yolları, kent mimarisi ile Avrupa’nın en bakımlı kentleri ile yarışacak noktaya getirilmiş.

Gelecek Turizm’de diyerek yola çıkan ekibin Lavanta Kokulu Köye, Foça’ya, Perşembe’ye yaptıkları katkı küçük dokunuşlarla bile neler olacağını gösterecek nitelikte.

Ve ön önemlisi… Bütün bunları herkesten daha iyi bilen bir turizm bakanı görevde… O zaman diyoruz ki turizmde şimdi değilse ne zaman. 50 milyar dolar hedefini erkene çekelim ve turizmde büyük yeni hedefi 100 milyar dolar olarak belirleyelim. İşte o zaman orta gelir tuzağını yakıp, ekonomik saldırıları püskürtüp hak etiğimiz yerde oluruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner101

banner100

banner99

banner98

banner97

banner96