Öne Çıkanlar Çerkezköy OSB KPMG TÜRKİYE Sinem Cantürk Dijital korsanlığın maliyeti 400 milyar dolar Doç. Dr. İzak Atiyas Arçelik Üretim Koordinatörü Alp Karahasanoğlu

Koronavirüse karşı aşı yaptırma eğilimi yükselişte

Toplum Araştırmaları ve Ölçümleri kuruluşu Ipsos, 2021 Ocak ayı başında yaptığı araştırmada, halk arasında aşıya karşı olanların oranında azalma olduğunu, aşı yaptırmayı düşünenlerin oranının yüzde 38’den yüzde 44 seviyesine yükseldiğini belirledi. Toplumda aşı yaptırma eğilimi Ekim sonunda yüzde 51 seviyesinde iken, Aralık ortasında yüzde 38’e kadar düşmüştü. Aşı yaptırma eğilimindeki bu azalmanın 2020’nin son haftasında sona erdiği izlenirken, aşı yaptıracağını söyleyenlerin oranının da tekrar yüzde 44 seviyesine ulaştığı görüldü.

HER 10 KİŞİDEN DÖRDÜ

Ipsos’un Koronavirüs Salgını ve Toplum Kamuoyu Araştırması kapsamında vatandaşlara aşı hazır olduktan ne kadar zaman sonra aşı yaptırmayı düşündükleri de soruldu. Bireylerin yüzde 19’u hemen aşı olmayı düşündüklerini ifade ederken, ilk üç ay içinde aşı olacağını dile getirenlerin toplam oranı yüzde 41 düzeyine çıktı. Toplumun beşte biri (yüzde 23) ise ne zaman aşı yaptıracağı konusunda henüz bir fikir beyan edemiyor. Diğer yandan, toplumda ne kadar süre geçerse geçsin kesin bir şekilde aşı olmayı reddeden yüzde 14’lük bir kesim var.

DÜNYADAKİ DURUM

Her ne kadar salgın dünyada çoğu ülkeyi ciddi derecede etkilemiş olsa da salgınla mücadele konusunda dünya vatandaşları birbirinden farklı tutumlar sergiliyor. Ipsos’un koronavirüs aşısına yönelik global tutumları ortaya koymayı hedeflediği araştırmasında farklı ülke vatandaşlarının aşı yaptırma niyetlerinin değişiklik gösterdiği görülüyor. Çin, Brezilya ve İngiltere’de aşı yaptırmayı düşünenlerin oranı oldukça yüksek iken; Rusya ve Fransa’da aşı yaptırma eğiliminin daha zayıf olduğu ifade edilebilir.

UZAKTAN EĞİTİM DESTEKLENİYOR

Ipsos araştırmasında; okulların kapatılması ve uzaktan eğitime tümüyle geçilmesi konusunda genel kamuoyunun ve çocuğu okul çağında olan ebeveynlerin değerlendirmeleri alındı. Alınan yanıtlara bakıldığında; hem genel kamuoyu hem de ebeveynler uzaktan eğitimle devam edilmesine yönelik alınan kararı doğru buluyor (sırasıyla yüzde 78 ve yüzde 81). Okullar kapanmadan önce ebeveynler arasında bu konuda tam bir uzlaşma yoktu. Ancak; vaka sayılarının artması ve uygulanan diğer kısıtlamalarla beraber bugün ebeveynler de bu kararın doğru olduğu onaylıyor.

SİDAR GEDİK’İN DEĞERLENDİRMELERİ

Ipsos Genel Müdürü Sidar Gedik, araştırma sonuçlarını şöyle değerlendirdi:

“Salgın nedeni ile kısıtlamalar devam ediyor. Milli Eğitim Bakanlığı, yüz yüze sınav yapılmaması ve sömestr tatilinin bir hafta uzatılması kararını aldı. Bu da öğrencilerin yaklaşık olarak Mart ayına kadar okullara dönmeyeceği anlamına geliyor. Her on veliden sekizi bu uygulamayı destekliyor. Her dört veliden sadece biri önümüzdeki 6 ay içinde çocuğunu okula gönderme fikrine sıcak bakıyor.

2021’e girerken aşı yaptırma eğiliminde yeniden bir yükseliş gördük. Vatandaşların yüzde 44’ü aşı olacağını belirtiyor, bu oran önceki haftalarda yüzde 38’e kadar gerilemişti. Yan etki yaşamayacağından emin olmak isteyen bir grup da var. Bunu bir yıl içinde aşı olurum, diyenlerin oranının yüzde 50’yi aşmasından anlayabiliyoruz.

Ülkemiz bu anlamda Fransa ve Rusya ile benzer bir eğilim sergilerken Çin, Brezilya, İngiltere gibi bazı ülkelerde aşı olurum diyenlerin oranı yüzde 80’ler seviyesinde. Şüphesiz ki aşı konusunda daha fazla bilgi edinme ihtiyacımız var. Bu konuda birçok yorum, haber paylaşılıyor, ancak bu haberlerin hepsinin aşı yanlısı olduğunu düşünürsek yanılırız, vatandaşların sadece yüzde 40’ı aşıyı teşvik eden haberler ile daha sık karşılaştığını ifade ediyor. Yüzde 50’si ise ya daha fazla olumsuz haber ile karşılaştığını ya da olumlu-olumsuz haberlerin aynı oranda olduğunu belirtiyor. Bu da şu dönemde aşı konusunda daha yavaş yol alınmasına yol açıyor.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner90

banner89

banner88

banner87

banner86

banner85