Öne Çıkanlar KPMG TÜRKİYE Sinem Cantürk ÇOSB Dijital Dönüşüm Merkezi Vahap Munyar Hürriyet Yayın Yönetmeni oldu ÇOSB Habertürk Bakış programı GİRAY DUDA

“Sağlıkçılardan sonra ikinci risk grubunda kargocular var”

Koronavirüs pandemisinin bir yılı aşkın süredir evlere kapattığı insanlar sanal alışverişlerle ihtiyaçlarını giderirken satın alınan ürünleri teslimatında kargo sistemine muhtaç oldular. Kimi zaman günde birkaç kez kapımızı çalan kargocuların pandemi ortamındaki çalışmalarını, sektörün durumunu GKN Kargo Genel Müdürü Gökhan Akyürek ile konuştuk.

- Sayın Gökhan Akyürek, söyleşimize öncelikle kısaca GKN Kargo’yu tanıyarak başlayalım. Bize şirketinizi kısaca tanıtır mısınız?

- Lojistik, taşımacılık ve dağıtım sektöründe uzun yıllar edindiğimiz tecrübeleri bir çatı altında toplayarak, 2016 yılında GKN Kargo’yu kurduk. Şirket olarak kurumların ihtiyaç duydukları farklı alanlardaki lojistik ihtiyaçlarını tek bir firmadan sağlayarak, çalıştığımız kurumlara takip kolaylığı, kaliteli hizmet ve uygun maliyet avantajı sunuyoruz. Son kullanıcılara yönelik de hizmet vermekle birlikte ağırlık noktamız firmalara B2B alanında hizmet vermek yönündedir.

Firma olarak hizmet alanlarımız; kargo taşımacılığı, lojistik hizmetleri, karayolu taşımacılığı, depolama, dağıtım, nakliye, fuar organizasyon taşımacılığı ve proje taşımacılığı olarak ön plana çıkıyor. Türkiye’nin 81 iline hizmet verebilen 8 aktarma merkezi ile geniş bir hizmet ağına sahibiz.

Perakende firmalarının e-ticaret satışlarını, mağazadan mağazaya gidecek ürünlerinin kargo süreçlerini ve bunların yanı sıra Trendyol satışlarını organize eden bir yapıya sahibiz. Geçen seneden bu seneye e-ticaret tarafımız yüzde 200-250 arası bir artış sağladı. Bunu gerçekleştirirken önceliğimiz yazılımdı. Açıkçası bu süreçte yazılımımızın kuvvetli olması e-ticarette elimizi rahatlattı. Yazılım alt yapısının olmaması demek; müşteriye sağlıklı hizmet verilmemesi, ürünlerin zamanında teslim edilememesi, gecikmesi hatta planlamaya bile alınmaması demek. Bu yüzden ciddi bir yazılım yatırımımız var, hala yazılım tarafımızda bir yoğunluk var. Müşterimiz, ürünlerini bizi teslim ettiği andan teslim olana kadar an ve an görüntülenebilen, ıslak imzalı tabletli teslimat yapabilen takibi basit bir ağımız var.

ALIRKEN DE VERİRKEN DE DEZENFEKTASYON

- Pandemi döneminde GKN Kargo’yu anlatabilir misiniz?

- Pandemi sürecine yönelik olarak elbette özel önlemler ve kurallar uygulamaya başladık. Personelimiz müşteriden kargoyu maske ve eldivenle beraber teslim alıyor ve dezenfekte ediyor. Kargolar alınırken de teslimat yapılırken de dezenfekte sürecinden geçiyor. Depomuza geldikten sonra da araçlarımız haftanın belli günleri sterilize ediliyor. Biraz maliyetli ama insan sağlığı önceliğimiz olduğu için bu konuda ekiplerimiz var.

Müşterilerimize bir önerim de ürünleri bizden teslim aldıktan sonra bir süre bahçesinde, balkonunda muhafaza etmeleridir. Bu, her açıdan daha sağlıklı olur. Sağlıkçılardan sonra 2. risk grubunda kargo çalışanları yer alıyor. İster istemez hem firmalarla temasta oluyorlar hem teslimatta alıcılarla temasta bulunuyorlar. Bu yüzden çalışanlarımıza elimizden geldiği kadar maske, eldiven ve dezanfektanlarla sağlıklı bir ortam yaratıp, minimalize etmeye çalışıyoruz.

İSTİHDAMI 100 KİŞİ ARTIRDIK

Pandemide 100 kişilik ek istihdam sağladık. Toplam çalışan sayımız 400’e ulaştı. 2021 yılı içerisinde 120 araçlık filomuza da yatırım yaparak araç sayımızı arttıracağız. Ayrıca yeni kurulacak dağıtım merkezlerimizde de personel istihdam edeceğiz. Çalışan profili olarak genç ve dinamik bir kadroya sahibiz. Şirket politikamız her departmanda kadın istihdamına önem veren bir yapıda oluşturuldu. Kargocu olarak bile 8 kadın çalışanımız bulunuyor.

YÜZDE 200 BÜYÜDÜK

- Siz öncelikle ülke içi kargo taşımacılığı yapıyorsunuz. Pandemi döneminde kargoculuk sektörünün patlama yaptığı düşünceleri yaygın biçimde konuşuluyor. Bu düşünce sizce doğru mudur?

- Pandemiyle birlikte online satın almanın yüz yüze alışverişin neredeyse önüne geçtiği bir dönemle karşı karşıyayız. Bu durum kargo firmalarının yükünün oldukça artmasına neden oldu. İlk dönem yaşanan yoğunluk nedeniyle şehir içi bazı teslimatlarda bile 1 haftayı geçen gecikmeler yaşanmıştı. Ancak krizde yüzde 200’ün üzerinde büyüyen bir şirket olarak ve de işimiz taşımacılık olduğu için güvenli ve teknolojik alt yapımızla süreci başarıyla yönetebildik. İstanbul içi teslimat sürecini tıpkı kurye hizmeti verir gibi 1 güne indiren bir hizmet politikası yürütüyoruz.

Özellikle pandemi döneminde bazı firmalar kargo taşıma ücretlerine zam yaptılar. Biz ise tam tersine fiyatlarımızda indirime giderek hem müşteri sadakati oluşturduk hem de daha çalıştığımız markalar nezdinde daha fazla güvenilirlik sağladık.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner97

banner96

banner95

banner91

banner90

banner89