Öne Çıkanlar Arçelik Üretim Koordinatörü Alp Karahasanoğlu AB Arif Esen KPMG TÜRKİYE Sinem Cantürk Doç. Dr. İzak Atiyas

Akıllı fabrikamızın yıllık TV üretim kapasitesi 3.2 milyon adet

Arçelik A.Ş. Elektronik İşletmesi Ürün Direktörü Veli Ağ, ÇOSB’nin yayın organı Global Sanayici Dergisi’nin sorularını yanıtladı. ‘İçimizden Biri’ köşemizin bu sayıdaki konuğu olan Ağ, “500 milyon TL yatırımla gerçekleştirdiğimiz yeni nesil akıllı fabrikamızda tüm otomasyon ve robot yazılımları Türk mühendisler tarafından yapıldı. Günlük TV üretim kapasitesi 12 bin, yıllık üretim kapasitesi ise 3.2 milyon adet olarak planlandı. Yılda 650 bin adet de yazar kasa üretim kapasitemiz bulunuyor” dedi.

  • Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni katılımcısı olarak faaliyet göstermeye başladınız. Arçelik A.Ş. Elektronik İşletmesi fabrikasını bize tanıtır mısınız?
  • Arçelik Çerkezköy Elektronik İşletmemiz 182 bin metrekare alana kurulu, dijital ve robotik teknolojilerle donatılmış yeni nesil bir üretim tesisi. Üretim hızını Beylikdüzü’ndeki elektronik işletmemize göre iki katına çıkardığımız yeni tesiste geleceğin televizyonlarını üretiyoruz. Yeni nesil fabrikamızda tüm otomasyon ve robot yazılımları Türk mühendisler tarafından yapıldı. Günlük TV üretim kapasitesi 12 bin, yıllık üretim kapasitesi ise 3.2 milyon adet olarak planlandı. Yılda 650 bin adet de yazar kasa üretim kapasitemiz bulunuyor.

Akıllı fabrikamız aynı zamanda sürdürülebilirlik vizyonumuza uygun olarak çevreci bir anlayışla tasarlandı. Tüm ısıtma-soğutma kaynakları tam otomasyon ile iklim ve gün döngüsüne paralel olarak kendini ayarlıyor. İç aydınlatma gün ışığı ile paralel olarak artıp azalıyor. Fabrikada kullanılan suyun yüzde 20’si yağmur suyundan geri kazanılıyor.

  • Bu üretim tesislerinin Arçelik’in toplam yatırımları ve işletmesi içindeki payı nedir?
  • Akıllı fabrikamızı 500 milyon TL yatırımla gerçekleştirdik. Son 5 yılda Arçelik 4.5 milyar TL’lik yatırım yaptı.

  • Üretim tesislerinizde ne tür üretimler var. Ürün yelpazeniz hakkında bilgi verir misiniz?

  • Çerkezköy’deki akıllı fabrikamızda TV’lerin yanı sıra kurumsal ekranlar, yazarkasa ve beyaz eşya elektronik kontrol kartları üretiyoruz.

48 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ

- Firmanızın üretim kapasitesi, çalışan sayısı ve ihracat oranları nelerdir?

- Çerkezköy’deki elektronik tesisimizin yıllık TV üretim kapasitesi 3.2 milyon adet. Üretimimizin yüzde 65’ini 48 ülkeye ihraç ediyoruz. Fabrikamızda 1600 kişi çalışıyor ancak 2 bin 700 yardımcı sanayi çalışanı ve aileleriyle birlikte yeni işletmemiz Çerkezköy’e yaklaşık 15 bin kişilik bir yeni ekosistem kazandırmış olduk. Arçelik 145’ten fazla ülkede 30 bin çalışanıyla faaliyet göstermektedir. Arçelik’in cirosunun yüzde 70’i uluslararası satışlardan geliyor. Şirketimiz 2 milyar dolara yaklaşan ihracatı ve dış pazarlardan sağladığı satış gelirleriyle ülkemizin ödemeler dengesine son 5 yılda 2.5 milyar dolarlık katkı sağladı.

TAM ANLAMIYLA AKILLI FABRİKA

- Son yıllarda ülkemizin ve tüm sanayi kuruluşlarının gündeminde olan sanayide dijitalleşme, nesnelerin interneti gibi dönüşümlerde Arçelik hangi aşamadadır? Yapılan çalışmalardan örnekler verir misiniz?

- Çatısı altında olduğumuz Koç Holding 2016 yılından bu yana bir dijital dönüşüm projesini hayata geçiriyor. Arçelik öncelikle kurum içinde dijitalleşmeyi başlattı. Nesnelerin interneti, yapay zekâ, makine öğrenmesi, veri madenciliği, robotik teknolojiler ve artırılmış gerçeklik gibi alanlara odaklanmış durumdayız.

Üretimdeki dijital dönüşüm projelerimizin başında Çerkezköy Elektronik Tesisimiz ve Romanya’daki akıllı fabrikamız geliyor. Ürünle iletişim kurabilen, tüm yazılımları Türk mühendisler tarafından geliştirilen robotlar ile dünya standartlarında üretim yapma yetkinliğine sahip bir tesisi ülkemize kazandırdık. Romanya’da 2019 yılında açılışını yapmayı planladığımız Sanayi 4.0 standartlarında üretim yapacak fabrikamız da Avrupa’nın beyaz eşyada önemli bir üretim üssü olacak.

Geleceğin üretim teknolojilerine öncülük etmek amacıyla bünyemizde Atölye 4.0 ve TechPro Akademi gibi eğitim ve uygulama merkezleri açtık. Çalışanlarımızın sanayi 4.0 teknolojilerini kullanma yetkinliklerini geliştirmelerini sağlıyoruz.

HANELERİN DİJİTAL ÇÖZÜM ORTAĞI OLACAĞIZ

Dijitalleşmeye sadece üretimde değil çalışma alanlarımızla paralel olarak pek çok farklı noktada temas ediyoruz. Hanelerin dijital çözüm ortağı olma hedefiyle dönüşümü üretimden satış sonrası hizmetlere kadar bütün değer zincirimize yaygınlaştırıyoruz. Türkiye’de Omni Channel (Çok Kanallı) adını verdiğimiz projeyi hayata geçiriyoruz. Müşterimize her kanalda mükemmel deneyimi yaşatma hedefiyle mağazalarımızı dijitalleştiriyoruz.

Ürünlerimiz de dijital dönüşüm yolculuğuna eşlik ediyor. Türkiye’de tüketiciyi akıllı ve bağlı teknolojiler ile tanıştırıyoruz. Akıllı Ev Teknolojileri platformumuz HomeWhiz, cep telefonu, tablet ve akıllı TV’ler üzerinden beyaz eşyalarımızı uzaktan kontrol imkânı veriyor, binlerce datayı inceleyerek harekete geçiyor. Sürekli gelişen HomeWhiz platformu, güvenlik, enerji tasarrufu ve konfor sağlayarak tüketicilerimizin yaşamını kolaylaştırıyor.

DÜNYA ÇAPINDA 19 AR-GE MERKEZİMİZ VAR

  • Ürün Geliştirme Merkezinizi ve Ar-Ge çalışmalarınızı bize anlatır mısınız?
  • Dünya çapına yayılmış 19 Ar-Ge merkezimiz 1500 Ar-Ge çalışanımız bulunuyor. Dünya Fikri Haklar Örgütü’nün En Çok Uluslararası Patent Başvurusu yapan şirketler sıralamasında 71’inci sıradayız. Bu listede ilk 100’de yer alan tek Türk şirketi olma başarısına sahibiz.

Çayırova Kampüsü’müzde yer alan yeni nesil Ar-Ge merkezimiz Garage, fikirlerini ürüne dönüştürmek isteyen 7’den 70 herkese açık. Burada Start-Up işbirlikleri gerçekleştiriyoruz.

Garage’dan çıkan çok sayıda yenilikçi ürünümüz yer alıyor. Tüketici iç görülerinden, ihtiyaçlarından yola çıkarak, onların hayatlarını kolaylaştıran ürün ve teknolojiler geliştiriyoruz.

Türkiye’nin yanı sıra İngiltere’de Cambridge, ABD’de Boston, Portekiz ve Tayvan’da Ar-Ge merkezlerimiz bulunuyor.

EĞİTİM PROGRAMLARI ÇOK ÖNEMLİ

  • Sizinki gibi çok büyük ve öncü teknoloji şirketlerinde eğitimin de çok önemi var herhalde? Ne gibi eğitim faaliyetleri yürütüyorsunuz?
  • Arçelik çalışanlarının teknik, fonksiyonel ve mesleki yetkinlik ve bilgi birikimlerinin gelişimini, eğitim programlarımız ile destekliyoruz. Bu eğitim programlarını şöyle özetleyebiliriz:
  • Fonksiyonel Gelişim Programları- İşlerin beklenen niteliklerde gerçekleşebilmesi için gerekli eğitimleri bir bütün olarak sunan gelişim çözümlerini bu kapsamda sayabiliriz.
  • Yetkinlik Eğitimleri- Organizasyon çapında tüm çalışan ve yöneticilerimizde olmasını beklediğimiz kurum yetkinliklerimizi geliştirmeyi amaçlar. İlgili yetkinliklerin davranış göstergeleri bazında unvan, pozisyon ve kademe olarak beklenen seviyeye ulaşması için gereken eğitim-gelişim çözümlerinden oluşur.
  • Online Eğitim Programları- Şirketimizin dijital dönüşümü için kritik yetkinlikler arasında gördüğümüz veri analitiği, veri bilimi, iş analitiği, programlama, dijital pazarlama vb. alanlarda çalışanlarımızın gelişimlerine katkı sağlamak için online eğitim programlarından faydalanmaktayız.
  • Yabancı Dil Gelişim Programları- İşi gereği yabancı dile ihtiyaç duyan tüm çalışanlarımızı kapsıyor.

ATÖLYE 4.0 BİLGİ SEVİYEMİZİ YUKARI ÇEKİYOR

  • Üniversite sanayi işbirliği için yürüttüğünüz projeler var mı? Staj, eleman, danışmanlık gibi alanlarda işbirliği yapıyor musunuz?
  • Arçelik’in ileri robotik laboratuvarı Atölye 4.0’da farklı alanlarda uzmanlaşmış çalışanlarımız üniversite, enstitü ve sanayiden firmalar ile geliştirdiğimiz ekosistemde mevcut bilgi seviyemizi ileriye taşıyor ve dijital dönüşümü destekleyen projeler geliştiriyorlar. Son olarak Özyeğin Üniversitesi ile Atölye 4.0’da yürütülen proje kapsamında üretim hattındaki işçilerle işbirliği yapacak robot algoritmaları geliştiriliyor.

TECH PRO AKADEMİ’DE KOÇ ÜNİVERSİTESİ’YLE İŞBİRLİĞİ YAPIYORUZ

Tech Pro Akademi ile Üretim ve Teknoloji Grubu’nda çalışan mühendislerimizi yarının teknolojilerine hazırlıyoruz. Hızla gelişen ve değişen dünyanın, sürekli yenilenen kurallarına uyum sağlamayı amaçlıyoruz, çalışanlarımıza geleceğin teknolojileri için gerekli yetkinlikleri kazandıracak eğitim programları düzenliyoruz. Çalışanlarımızın tüm iş hayatını kapsayacak bir gelişim yol haritası oluşturuyoruz. Bu yol haritasını hayata geçirmek için, geleceğin teknolojilerini araştırarak tasarladığımız eğitimleri düzenliyoruz. Tech Pro Akademi, Koç Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirilen ve birçok teknik eğitimi bünyesinde barındıran uzun soluklu bir program. Bu program ile teknik yetkinliklerin kurumsal plan dâhilinde artırılmasını, stratejilere yönelik kritik yeteneklerin geliştirilmesini ve multidisipliner çalışma ortamının desteklenmesini amaçlıyoruz. Türkiye’nin önde gelen üniversiteleri ve kurumları arasından eğitmenlerimizi belirliyoruz.

Üniversitelerimizle birlikte sayısız proje ile teknoloji ve ürün geliştirme işbirlikleri yapıyoruz. Bunun yanı sıra genç yetenekli nesli şirketimize çekmek için de üniversitelerimiz ile çeşitli projeler yürütüyoruz. Staj, Tersine Beyin Göçü, Tersine Mentorluk ve “Go Beyond Yourself” Üniversite turları bu kapsamda sayılabilir.

İSRAFA KARŞI SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

  • Hangi sosyal sorumluluk projelerini yürütüyorsunuz?
  • Beko markamız FC Barcelona, UNICEF ve FB Erkek Basketbol Takımı işbirliğiyle çocuk obezitesine karşı “Eat Like A Pro- Şampiyonlar Gibi Beslen Girişimi”ni yürütüyor. Girişimle çocuklara sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak, aileleri bu konuda eğitmek ve pek çok sağlık sorununa yol açan çocuk obezitesine karşı farkındalığı artırmak hedefleniyor.

Grundig markamızla “Respect Food-Gıdaya Saygı” felsefesiyle globalde Michelin yıldızlı ünlü şef Massimo Bottura’nın gıda israfıyla mücadeleyi hedefleyen “Food for Soul” projesine destek veriyoruz. Türkiye’de ise tüketim bilinci oluşturmak ve gıda israfını önlemek amacıyla ünlü şef Mehmet Gürs ile “Ruhun Doysun” projesini yürütüyoruz. Proje kapsamında tüketim bilinci oluşturmak ve doğaya dönüş için ipuçları veren bir video serisi yayınlıyoruz.

Toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlama yolundaki çabalarımız kapsamında dilde eşitliği sağlamak ve bu konuda farkındalık yaratmak amacıyla mobil cihazlar ve bilgisayarlarda kullanılabilecek “Eşit Sözlük” klavye uygulamamız bulunuyor.

  • İşletmelerinizin aldığı ödüllerden bize söz eder misiniz?
  • Bolu’da bulunan Pişirici Cihazlar İşletmemiz, Japan Institute of Plant Maintenance (JIPM) tarafından yapılan denetimler sonucunda “Advanced Special Award for TPM” ödülüne layık görüldü. Yine Pirişici Cihazlar İşletmemiz TPM İleri Özel Ödülü’nü aldı. Ankara’daki Bulaşık Makinesi İşletmemiz Japan Institute of Plant Maintenance (JIPM) tarafından Kasım ayında yapılan denetimler sonucunda “Award for Excellence in Consistent TPM Commitment” ödülüne layık görüldü.

ÇOSB SANAYİYE BÜYÜK KATKI SAĞLIYOR

  • ÇOSB hakkında bir şeyler söylemek ister misiniz?
  • Türkiye’nin en büyük sanayi bölgelerinden biri. Ülkemizin büyük ve yurt dışına ihracat yapan pek çok kuruluşuna ev sahipliği yapıyor. Oluşturmuş olduğu eko sistem ile sanayicimize ve sanayimize büyük katkı sağlıyor. Ayrıca sağladığı sosyal ve ekonomik katkı ile çevresindeki yerleşim alanlarının gelişimine öncülük ediyor.

  • Hobilerinizi öğrenebilir miyiz?

  • Her ne kadar son yıllarda zaman ayıramıyor olsam da koleksiyon yapma merakım vardır. Para ve anahtarlık koleksiyonu yapıyorum. Evde tamirat ve düzenlemeler yapmaktan da çok hoşlanırım. Ama sanırım en büyük hobim kızlarımla birlikte zaman geçirmek.

İTÜ ve BOĞAZİÇİ’LİYİM

  • Veli Ağ kimdir?

  • Üniversite lisans eğitimimi İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme bölümünde, yüksek lisans eğitimimi ise Boğaziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik bölümünde tamamladım. Arçelik ailesinde televizyon bölümünde Ar-Ge mühendisi olarak işe başladım. Ar-GE bölümünde özellikle yeni nesil TV teknolojileri alanında yeni mühendisten Ar-Ge Grup Yöneticisine kadar tüm kademelerde görev aldım. Son olarak TV Ürün Direktörü olarak görev aldım. Evliyim ve iki kızım var.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner80

banner79

banner78

banner77

banner76

banner75

banner73

banner72