Vizenin kalkması ile birlikte Suriye ile hem ekonomik ilişkilerde müthiş bir atılım oldu hem de iki ülke arasında karşılıklı turlar başladı. Benzer bir gelişme Irak’ta da yaşanıyor. Özelikle seçim sonrası süreçte Irak ile ticari ilişkilerimizde önemli adımların atılması bekleniyor. Diğer ülkelerle de benzer gelişmeler yaşanıyor.
 
Türkiye’nin çevresindeki kara bulutların dağılması ekonomiye doping etkisi yapıyor. Vizenin kalkması ile birlikte Suriye ile hem ekonomik ilişkilerde müthiş bir atılım oldu hem de iki ülke arasında karşılıklı turlar başladı. Benzer bir gelişme Irak’ta da yaşanıyor. Özelikle seçim sonrası süreçte Irak ile ticari ilişkilerimizde önemli adımların atılması bekleniyor.
 
Irak ile ticari ilişkilerin bu noktaya gelmesinde hiç şüphesiz uluslararası nakliye sektörünün büyük katkısı var.
 
Türk nakliyecileri kanını ve canını vererek en kötü günlerinde Iraklı komşularımızı yalnız bırakmadı. Irak”la önümüzdeki dönemde daha da artması beklenen ticari ilişkilerimizde işte bu vefanın çok büyük payı bulunuyor.
 
Güneyimizdeki bu gelişme daha aşağılara gidildikçe artarak devam ediyor. Katar ile ticari ilişkilerimiz de Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün bu ülkeye yaptığı ziyaret sonrası yeni bir boyut kazandı.
 
Artık bu ülkede Türk ürünlerinin devamlı sergilendiği bir daimi sergi bulunuyor.
 
Bu etkinlik sayesinde Katar’ın şu anda bitmiş olan binalarının teşrifinden donanımına Türk ürünleri ile dolması mümkün gibi görünüyor.
 
Benzer bir gelişmenin Abu Dabi’de de olması bekleniyor. Dubai’de yaşananlar ise büyük bir sakinlik ve vefa örneği… Bugüne kadar hep büyük işlerini batılı firmalara kaptıran Dubai, sıkıntıya girdiğinde terk edildi.
 
Oysaki Türkiye bu dönemde Dubai’de daha çok iş yapmak için kaynaklarını seferber etti. Dubai de vefanın ne demek olduğunu görmüş oldu.
 
Bütün bu gelişmeler Türk ürünlerini Ortadoğu’da çok öne çıkardı. Ortadoğu ülkelerindeki bu gelişmeleri Türkiye iyi değerlendirmeli. Artık Ortadoğu’nun zenginleri alışveriş için Dubai yerine İstanbul’u tercih ediyor. Yani Ortadoğu’nun yatırım yapacak isimleri alışveriş ve turistik gezi için Türkiye’ye geliyor. Bunu çok iyi değerlendirip sinerji merkezleri oluşturmak da Türk girişimcilerin boynunu borcu…
 
Mesela bir organize sanayi bölgesi ülkemize bir şekilde gelen (alışveriş veya başka bir amaçla) Ortadoğulu yatırımcıları takip etse…
 
Bunların İstanbul’a geldiklerinde bir günlüğüne ağırlayıp Türkiye’de yatırım imkanlarını anlatsa iyi olmaz mı? Böylece Suriye’den, Katar’dan Kuveyt’ten gelen yatırımcılar hem ziyaret hem de ticaret yapma imkanı bulacaklar. Konuyla ilgili ön hazırlık yapmanın çok önemli olduğunun da altını çizmek isteriz.
 
Şimdi bunun için nasıl bir yol izlenebilir? Bir turizmci dostumuzun önerisini burada paylaşmak isteriz…
 
■ Önce Ortadoğu’nun herhangi bir ülkesinden İstanbul’ a uçan zenginleri takibe almak gerekiyor.
 
■ Bunun yöntemi çok basit bu işi yapacak organize sanayi bölgesi gelişlerdeki business noktalarına irtibat araçları koyabilir.
 
■ Bunun çok değişik yöntemleri var. Sonra izleme olayı uçaklarda devam eder. Bu yatırımcıların neredeyse tamamı business uçarlar…
 
■ Bu nedenle bu bölüme özel mektuplar bırakılabilir. ‘Türkiye’ye geldiğinizde bizi arayın, ilişkinizi geliştirelim’ gibi.
 
■ Bu mektupların davet niteliğinde olması gerekiyor.
 
Başka ilişki yöntemleri de geliştirilebilir. İlişki kurulduktan sonra, alanı ile ilgili işadamlarına yönlendirilmeleri konusunda da çok iyi bir organizasyon sağlanmalı. Enerji alanında iş yapmak isteyen birini mobilyacı ile buluşturmak anlamlı olmayabilir.
 
Bunu sistemli hale getirmek, projeye dönüştürmek bu yazının boyutunu aşar. Ama bir proje olarak üzerinde çalışılacak kadar önemli olduğu noktasında konuştuğumuz bütün işadamları görüş birliği içinde. Mesele bunu yapacak bir organizasyonun ortaya çıkmasında. O yapıldığında büyük mesafeler alınacaktır.
Yatırımcıyı kadınlarla avlarız
Ortadoğu’dan gelecek yatırımcıları çekmek için bölgedeki kadınların Türk ürünlerine olan hayranlığından yararlanılabilir. Bölgeyi iyi bilen isimlerden Dedeman Otelleri Suriye Bölge Müdürü Birol Kaymas da bu görüşü teyit ediyor ve şöyle diyor:
 
- Bölgede Türk ürünleri moda… Türkiye’den gelen her ürün anında tükeniyor. Özellikle kadınlar arasında Türk ürünü giymek prestij sebebi… THY’ye ek olarak Atlasjet ve Pegasus'un da seferler koyması ulaşımı daha da kolaylaştırdı. Vize öncesi Türkiye'den Suriye'ye yılda 250 bin kişi giderken, şimdi bu sayı 600-700 binlere ulaştı. Suriye'den de 400 bin kişi Türkiye'ye gelirken, şu anda 800 bin kişi ülkemizi ziyaret edecek gibi görünüyor. Bu sayı önümüzdeki dönemde 1 milyona ulaşır. Diğer ülkelerdeki gelişmeler de çok farklı değil. Damat-Tween ve Koton gibi Türk markaları bütün Ortadoğu’da çok büyük ilgi görüyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106