Kentleri markalaştırmak ekonomisinin önünü açmanın en etkin yollarından biri… Kenti markalaştırmanın birçok yolu var… Bunlardan biri kente yatırım yapacakların önünü açmak…

Yerel yöneticiler bu konuda başrolü oynayabilir… Kayseri’nin son dönemde yatırımlarda öne geçmesinde belediyenin büyük bir etkisi olduğu söyleniyor. Yine aynı şekilde Ordu’da son dönemde birbiri ardına otellerin yapılmasında bu ili turizm merkezi yapmaya çalışan Vali Orhan Düzgün’ün büyük fonksiyonu olduğu biliniyor.

Ticaret ve sanayi odası başkan ve yöneticilerinin de ilin veya bölgenin ekonomik atılım yapmasında katkısı olduğu biliyor.

Bu anlamda son dönemde Tekirdağ’da başlayan sanayi odası çalışmalarının olumlu sonuçlanması ile birlikte bölgede sanayicinin öne açılacak ve bölgeye yeni yatırımcıların gelmesi için veri bankası oluşacaktır… Bir dönem Adıyaman’da oda başkanlığı yapan Zafer Ersoy’un yatırımcıyı davul zurna ile karşılaması haber olmuştu… Bu karşılama olayı Adıyaman’da bir organize sanayi bölgesinin kısa sürede dolmasını sağlamıştı.

Kentin veya bölgenin yatırım atağında siyasilerin de katkısı olduğunun altını çizmek gerekiyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın Erzincan için yaptıkları bu konudaki en somut örnek olabilir.

Ama yeni yatırımların yolunu ve önünü açan en önemli etkinliklerden biri ulusal ve uluslararası aktiviteler olduğu bilinmeli… Örneği olimpiyatların kentlere yapısal değişimler yaşattığı çok önemli bir gerçek… Expolarda öyle… Basit bir sportif organizasyon bile kente büyük katkı yapabiliyor…

Geçmişte Erzurum’da yapılan üniversitelerarası kış olimpiyatlarının kentin dokusunu değiştirdiği yaşayarak gördük. Ancak Erzurumlular bu etkinliği etkisini kalıcı hale getirme noktasında çok başarılı olamadılar.

Son olarak Adana’da yapılan Portakal Çiçeği Karnavalı kenti kendine getirdi. Bilindiği gibi Adana bir süre öncesine kadar Türkiye’nin ilk dört büyük kenti arasında yer alıyordu. Ancak ne olduysa oldu ve etkinliğini kaybetti. Şimdi daha arka sıralarda yer alıyor.

İzmir, Kayseri, Konya ve Bursa gibi kentler Adana’yı sollama noktasındalar.

Adanalılar bu duruma seyirci kalmamak için  yeni arayışlar içindeler…

Ayşe Arman’dan Nebil Özgentürk’e, Ali Haydar Bozkurt’tan Arif Keskinoğlu’na ünlü Adanalılar biraya geldiler… Yerel yöneticilerle işbirliği yaptılar ve ortaya muhteşem bir karnaval çıktı. Karnaval uzun soluklu hale gelebilirse Rio benzeri bir tanıtım etkisi yapabilir.

 Adana Valisi Hüseyin Avni Coş, Seyhan Belediye Başkanı Prof. Dr. Azim Öztürk ve Toyota Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt (Adana sevdalısı) bu etkinliğe önderlik yaptı. Ve ortaya Türkiye’nin ilk karnavalı olan Portakal Çiçeği Karnavalı çıktı.

Bütün kente hareket geldi… Karnaval Adana’da binlerce kişiyi buluşturdu. Liderlerin bir kenti nasıl uçurduğunun en somut örneği olarak bu etkinlik kayıtlara geçti… Kentin her noktasında ayrı bir etkinlik düzenlendi. Sinema, tiyatro ve ses sanatçıları ile medya mensupları başta olmak üzere Türkiye’nin pek çok yerinden gelenler de bu büyük coşkuya ortak oldular.

Baharı müjdeleyen portakal ağaçlarının çiçek açtığı dönemde Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt’un fikir öncülüğünde Adana Valiliği himayesinde ve Seyhan Belediyesi’nin destekleriyle düzenlenen “Portakal Çiçeği Karnavalı” Adana’nın ilk etapta turizm özelliğini ortaya çıkardı.

Farklı kostümlerle Adana’nın bütün sivil toplum örgütlerinin katkı verdiği Karnaval kortejinde 15 bin kişi yürüdü.

Kamuoyunun dikkatini Adana’ya çekmeyi başaran etkinlik belki yeni yatırımların önünü de açacak. Bir Adana sevdalısı olarak Ali Haydar Bozkurt bu projeyi yaklaşık bir yıl önce bizlerle paylaştığında büyük heyecanla anlatmıştı… Artık bu heyecana bütün Adana ortak oldu… Şimdi sıra Adana’nın gördüğü bu ilgiyi kalıcı hale getirmekte…

Bir süre önce bu kentte yapılan bir ekonomi toplantısında işadamlarının ilgisizlikten şikayet ettiklerine tanık olmuştuk. Şimdi ilgi biraz daha artacak, Adana yeniden eski günlerine geri dönmenin yollarını arayacak. Yeter ki işin peşi bırakılmasın.

Yeni yatırımlarla ilgili olarak Seyhan Belediye Başkanı Azim Öztürk’ün girişimleri ile bu etkinlik birleştiğinde çok önemli sonuçlar ortaya çıkabilir. Azim başkan Adana’yı azimle bir üst lige taşımanın çabası içinde.

Bu konuda Pazarcık Belediye Başkanı Kamil Dalkara’nın yaptıkları herkese örnek olmalı… Dalkara 12 Eylül’de çeşitli nedenlerle yurtdışına çıkmak zorunda kalan hemşerilerini İngiltere’de, Fransa’da, Almanya’da ziyaret etti. Onların ayrılmak zorunda kaldıkları kente yeniden yatırım yapmalarını sağladı… Bu yöntemle 23 tesis kazandırdı Pazarcık ilçesine… Yani bir başkan, bir lider Pazarcık’ın kaderi değiştirdi… Kente tersine göç başladı. Pazarcık artık Pazarcık’ta doğanları doyurmaya başladı… Bir de bu kent meslek yüksek okuluna kavuşsa işte o zaman nitelikli eleman da bu ilçenin insanlarından çıkacak.

İşte size insan dokunuşu ile ortaya çıkan önemli gerçekler… Her yerde her zaman başarıya da başarısızlığa da insanla gidiliyor.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106