KOBİ’ler e-ticaretle verimlilikten ihracata önemli atılımlara imza atıyor. e-ticaret hiç kimsenin özellikle de KOBİ’lerin asla ihmal etmemesi gereken bir sürece girmiş durumda. Bu gelişmeyi ihmal eden geleceğini ihmal etmiş olur.
Artık her şey ölçülebilir… Veriler net… Kimsenin kimseyi kandırma olasılığı kalmadı. Başarı ya da başarısızlık subjektif kriterlerin ötesine taşındı. Her şeyin ölçüsü var… Yeni dönemde belki bunu e-ölçü şeklinde değerlendireceğiz… İstanbul ‘un çehresini değiştirme iddiası ile başlatılan Shopping Fest daha ilk haftadan ölçüldü ve başırılı olduğunu ortaya koydu. Son veriler de bu başarıyı doğruluyor. Yabancı kredi kartı ile yapılan alışveriş neredeyse ikiye katlanmış. Yani Shopping Fest Türk'ün Türk'e alışverişi olmaktan çıktı. Daha ilk yılında başarılı olacağını göstermiş oldu. Nasıl tespit edildi bu gelişme, kredi kartı rakamları ile… Yani somut veri…

■ KREDİ KARTI YOL GÖSTERİYOR
Yine bir başka somut veri e-ticaretle ilgili geldi bugünlerde… İçinde bulunduğumuz yılın ilk üç ayında, yani Ocak-Şubat ve Mart’ta e-ticarette artış yüzde 45’e ulaşmış durumda. Bu veri de kredi kartı rakamlarından elde edildi. Yani somut. Hem de çok somut… Son verilere göre Türkiye internet üzerinden alışveriş sıralamasında ilk 15 ülke arasında… İnternete giren, işlem yapan iyi para harcıyor. İşlem başına harcama 172 lirayı buluyor. İnternet alışverişin çok önemli bir parçası haline gelmiş durumda… Veriler biraz önce de ifade ettiğimiz gibi çok somut… Sanal alemde durum bu noktaya gelmişken KOBİ’lerin böyle bir pazarı ihmal etmesi düşünülemez… Artık web sitesi olmayan bir KOBİ kalmamalı. Hatta bu sitelerin siparişe uygun, alışverişe imkan veren özellikler taşıması da gerekiyor. Bugün değil ama yarın belki de daha kısa bir zaman sonra KOBİ’ler ürünlerini internet üzerinde satıp, siparişleri internet üzerinde alacaklar. İnternet üzerinden hizmet verecekler.

■ ÖZİNAL’IN ELİNE SAĞLIK
Bu durum direkt tüketiciye ürün satan KOBİ’ler için geçerli olduğu kadar üretime ara malı satan KOBİ’ler için de geçerli… İnternet pazarı her gün biraz daha büyürken, klasik pazarlar daralmaya devam edecek… Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Sertaç Özinal’ın hazırlayıp bizlerle paylaştığı veriler bunu gösteriyor… Özinal’ın göreve gelmesi ile başlayan bu bilgilendirme süreci Türkiye ekonomisine sınıf atlamasına hizmet ediyor. Bu veriler herkese yol haritası olabilecek özellikler taşıyor ve en önemlisi hayat da bu verileri doğruluyor.

■ HEPSİBURADA VE MAMASEPETİ
Mesela Türkiye’nin önemli alışveriş sitelerinden hepsiburada.com’un Genel Müdürü Aytuğ İğneli ile yaptığımız sohbette bu bilgileri doğrulayan verilere ulaşıyoruz… Türkiye’de internetten alışveriş alışkanlığının giderek arttığını söylüyor. Çünkü diyor ve ekliyor… - Biz KOBİ’lerin ürünlerini daha uygun fiyata tüketiciye ulaştırıyoruz. İğneli, e-ticaretin giderek büyük kentlerden Anadolu’ya doğru yayıldığını vurguluyor. İnternetten alışverişi sadece evcil hayvanlara mama satışı ile sınırlayan mamasepeti.com’un kurucusu Erkan Vural da kısa sürede aldıkları mesafeye kendilerinin bile şaşırdığını itiraf ediyor.

■ YAZILIM ÇOK ÖNEMLİ
İnternet sadece KOBİ’lere sınıf atlatacak bir özelik taşımıyor… Aynı zamanda hizmet sektörünün ana oyuncusu kamunun da önünü açıyor. Yönetim Kurulu Başkanlığını Mehmet Önder’in yaptığı, ülkemizin yıldız yazılım firmalarından Uyumsoft’un son yıllarda aldığı mesafe kamunun bu alandaki atılımının en somut göstergesi. UyumSoft, Asya’da Türk Cumhuriyetlerinin hizmet anlayışında büyük değişimler sağlamasına sağladı. Şimdilerde de Kıbrıs’a benzer değişimlere yelken açtı. Hedeflerinde Afrika var… Uyumsoft’un yol haritası da KOBİ’lerin nereye gitmesi gerektiğini net olarak ortaya koyuyor. Çünkü el attıkları KOBİ’ler de verimlilikten ihracata önemli atılımlara imza attı…
Sözün özü e-ticaret hiç kimsenin özellikle de KOBİ’lerin asla ihmal etmemesi gereken bir sürece girmiş durumda. Bu gelişmeyi ihmal eden geleceğini ihmal etmiş olur….
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106