Hep yazıyoruz… Dile getiriyoruz… Türkiye 2023’te dünyanın 10 büyük ekonomisi arasına girmeyi hedeflemiş durumda. Hedef doğru, ülke insanı zenginleşecek. Ama hedefi gerçekleştirmek zor.

Çünkü ilk 10 ekonomi arasına girmek için kişi başına gelir 25 bin dolara çıkmak durumunda.

Bugün 10 bin dolar civarında olan geliri bir buçuk kat artırmak zorundayız…

Bunun için 11  yıl süremiz var… Şu anda ilk 10 büyük ekonomi arasında yer alan ülkelerin hiç biri kişi başına gelirini 10 bin dolardan 25 bin dolara  bu kadar süre içinde çıkaramadı.

Biz yaparsak bir ilki de gerçekleştirmiş olacağız. Peki bir ilki gerçekleştirmek için atmamız gereken en önemli adım nedir?

Bu soruyu herkesin ortak bin yanıtı var…

- En az 10 dünya markamız olmalı…

Son olarak Bülent Eczacıbaşı ile yaptığımız bir sohbette bu görüşün net bir şekilde altı çizildi… Eczacıbaşı dünya çapında markalarımızın olması gerektiğini vurguladı…

Vurgulamanın ötesinde bunun için önemli adımlar attıklarını da söyledi ve konuşmanın yanı sıra icraat da yapılmış olduğunu bizlere anlattı…

Bir kere Eczacıbaşı’nın dünya markası olmaya aday Vitra’sı var…

Son olarak dünyanın en büyük organizasyonlarından ISH Frankfurt Fuarı'na bu yıl Vitra damgasını vurdu. Oysa daha 1985 yılında Eczacıbaşı’ndan ilk kez 4 kişi bu fuara katılmıştı. Fuara gelenler yanında kovalar, sıvalar, malalar getirmişti.

BU MARKALARA DİKKAT

O günden bugüne olan gelişmeyi gurubun tepe yöneticisi Erdal Karamercan’ın ağzından aktaralım...

- Fuara girdik, başladık standı kurmaya. Herkes bizi izliyordu. Tüm şirketler teçhizatları, elemanlarıyla standlarını kurarken biz onların yanı başında küçük bir alanda kovada karıştırılan harçla standı kurduk. 28 yıl geçti. Şimdi markalarımızla dünya liginde oynuyoruz.

İşte o markaların geldiği noktayı gösteren tablo…

Burgbad Almanya’da 3, Fransa’da 1 tesis

V&B Almanya’da 2, Fransa’da 1 tesis

Engers Almanya

Capintec ABD  

Vitra Plitka Rusya  

Vitra Serpukhov Rusya (2014’te üretime geçecek)  

İpek Kağıt  Kazakistan  

Eczacıbaşı Monrol  Romanya ve Mısır’da tesisi var. Bulgaristan, Ürdün ve Polonya tesisleri yatırım aşamasında, Bulgaristan ve Ürdün 2013 sonunda, Polonya 2014 başında üretime başlayacak. 

Durum bu noktada… Bu tablo Türkiye’nin ilk 10 girme ihtimalinin yüksek olduğunun bir göstergesi… Başka örnekler de var elbette…

BÜLENT ECZACIBAŞI’NIN UYARILARI

Bülent Eczacıbaşı işte bu noktada neler yapılması gerektiğinin de altını çiziyor… Bu önemli bilgileri paylaşıyor bizlerle…

. Dünya ekonomisinde yaşanan son gelişmeler gelişmiş ülkelerin lokomotif olma rolünü azalttı.

. Gelişmekte olan ülkelerle gelişmiş olanlar arasında fark da hızla kapanıyor. Örneğin kişi başına gelir farkı 1990’da 10 katmış. 2011’de 6 kat. 2017’de 5 kata ineceği tahmin ediliyor. 

. Gelişmekte olan ülkelerin dünya ekonomisindeki payı artıyor.

Bu tespitler önemli… Eczacıbaşı, yol haritası noktasında herkese yardımcı oluyor…  

Örneğin Eczacıbaşı Grubu gelişmiş ülkelere verdikleri ağırlığı azaltıyor… Buna karşılık Rusya’da yapılan yatırımlara ağırlık veriyor.

Hindistan’ı önemsiyor…

Ve en önemlisi inovasyonu geliştirmek için kaynak ayırıyor.

Bozüyük’te dünyanın en önemli inovasyon merkezini kuruyor…

Bütün bunlar Türkiye’nin ilk 10 girmesi için genel politika haline getirilecek stratejiler… Ancak bunu yaparsak zoru başarabiliriz.
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106