FİBA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, bir süre önce LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’e bastırdı:

- Bizim Çin’deki (Sınyang) alışveriş merkezinde mağaza açmanız lazım. Siz orada olmalısınız.

O günlerde LC Waikiki’nin yurtdışı mağaza planlarında henüz Çin yoktu ama Küçük, Özyeğin’i dinledi:

- Çin’i, sizin alışveriş merkezini inceleyelim. Ona göre karar veririz.

Vahap Küçük’le Yeni Yapı Yönetim Kurulu Başkanı, Haliç Kongre Merkezi’nin işletmecisi Naci Topsakal’ın oğlu Yusuf Topsakal’ın hayatını Nesibe Saruhan’la birleştirdiği nikah töreninde karşılaşınca sordum:

- Çin’de, Fiba’nın alışveriş merkezinde mağaza açma planınız ne durumda?

- Son dönemlerde yurtdışında daha fazla büyümeyi gündemimize aldık. Çin de hedef ülkeler arasına girdi. Ancak, Fiba’nın alışveriş merkezinde bize uygun alan yaratılamadı. Biz giriş katında yer istedik. Bizim istediğimiz büyüklükte yer ayarlanamadı.

Kısa süre önce Çin’e gittiğini belirtti:

- Bir işadamıyla görüştüm. Adam söze, 100 alışveriş merkezinden başlıyor...

Tekrarladı:

- 100 mağaza değil, 100 AVM’den söz ediyor.

- Sözünü ettiğiniz işadamıyla birlikte mi gireceksiniz Çin’e?

- Görüşüyoruz, bakacağız...

Tekstil sektöründen Mehmet Duman araya girdi:

- Türki cumhuriyetlerde mağaza durumunuz nedir?

Küçük yanıtladı:

- O bölgede en ağırlıklı yer aldığımız ülke Kazakistan. Orada 30 mağazamız var. Azerbaycan ve Kırgızistan’da da varız. Balkan ülkelerinde mağazalarımız yer alıyor.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları’nın (İHKİB) ödül listesinde perakende şirketlerinin adını gördüğümü belirttim, markalı ihracatı hesapladı:

- Yurtdışındaki mağazalarımıza ürünlerimiz 4 ayrı şirketimiz üzerinden gidiyor. 2016’da dış mağazalarımıza yönelik markalı ihracatımız 450 milyon doları buldu.

Taha Grubu olarak üretim de yaptıklarını anımsattım:

- Fabrikaların ihracatıyla markalı ihracatınız arasında önemli fiyat farkı olmalı...

- Fabrikalarımız bir gömleği örneğin 2 dolara ihraç ediyorsa, markalı gönderdiğimiz gömlek 10 dolara çıkıyor.

LC Waikiki, 2016’yı 9 milyar 450 milyon liralık ciroyla geride bırakmıştı...

450 milyon dolarlık markalı ihracat, şirketin Avrupa’da ilk 3 marka arasına girme hedefine doğru hızla ilerlediğini gösteriyor...
 
 
Çin’e kütük mermer satmamız gerekiyor
 
 
Fransa’nın Cannes kentindeki emlak fuarı MIPIM’de “Turkish Stone” standını görünce girdim. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Rüstem Çetinkaya ile Yönetim Kurulu Üyesi Aydın Dinçer, ilk kez katıldıkları fuarda dünyanın çeşitli ülkelerinden gayrimenkul sektörü temsilcilerine Türk mermerini anlatıyordu.

Rüstem Çetinkaya, Türkiye’nin 81 ilinde mermer ocakları bulunduğunu belirtti:

- Artık rezervler daha cesaretle incelenip çıkarılıyor.

Stantdaki sohbetimiz sırasında Türkiye’nin mermerini genellikle kütük şekilde ihraç etmesi konusu açıldı. Çetinkaya, en büyük alıcı Çin’in tutumuna değindi:

- Çin, bizden kesilmiş, yani işlenmiş mermer almak istemiyor. Kesilmiş mermere gümrük vergisi uyguluyor. O yüzden Çin’e kütük mermer satıyoruz.

Aynı konuyu daha sonra Doha’da gerçekleşen “Expo Turkey by Qatar”da İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kahyaoğlu’yla konuştuk. Kahyaoğlu, Çin’e kütük mermer satmanın kendileri açısından daha doğru olduğunu savundu:

- Kesip işlediğimiz zaman Çin’de fiyat tutturmamız mümkün değil.
 
 
 
Türk Ticaret Merkezleri art arda açılıyor
 
 
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, önce yıllardır Türkiye’de faaliyetli olan uluslararası şirketlerin CEO’larının yer aldığı tanıtım filmlerinden söz etti:

- Türkiye’de faaliyetlerini başarıyla sürdüren uluslararası şirketlerin CEO’larının konuştuğu filmler hazırladık. 7 ülkede o filmler TV’lerde yayınlanıyor. Sosyal medyada o mesajlar veriliyor. Gazetelerde de ilanlar çıkıyor.

Ardından TİM’in dünyada açmaya başladığı “Türk Ticaret Merkezleri”ne değindi:

- Tahran, Dubai, Chicago, New York’ta merkezlerimiz açıldı. Sırada Kenya, Endonezya, Rusya ve Çin var.

TİM’in açtığı “Türk Ticaret Merkezleri”, farklı sektörlerdeki şirketlere bir yıl süreyle show room açma, ürünlerini tanıtma, müşterileriyle görüşmelerini yerinde gerçekleştirme fırsatı yaratıyor...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106