Mercedes-Benz’in Stutgart’daki müzesinden içeri girdiğimizde bize rehberlik yapacak görevli önce kendini tanıttı:

- Ben Ergun Güleken. Babam Türk, annem Alman. Tükçem pek iyi değil. O nedenle müzeyi size İngilizce anlatacağım.

Faytondan motorlu araca ilk geçişten itibaren tüm süreci dönemin ürünleriyle tek tek izlerken, günümüz modellerine yakın bir Mercedes’in önünde durduk:

- Bu, Leydi Diana’nın kullandığı Mercedes’ti.

- Müzeye gelişi nasıl oldu? Aileden satın mı alındı?

- Aracı leasing (finansal kiralama) yöntemiyle alıp, fazla kullanmadan iade etmişler. İade sonrası müzemize yönlendirilmiş.

Onun hemen yanı başındaki özel dizayn bir aracı işaret etti:

- Bu, Papa’ya “selamlama aracı” olarak özel dizayn edilmiş.

O an aklımıza Mehmet Ali Ağca’nın suikast girişimi geldi:

- Suikast anında Papa 2. Jean Paul bu araçta mıydı?

- Bu o araç değil. O da bunun bir benzeriydi.

- Vatikan bu araçları Mercedes’ten satın mı alıyor?

- Hayır. Papa için özel dizayn edilen bu araç, pazarlama stratejisinin bir parçası görülüyor.

Papa’nın aracını konuşurken, Diyanet İşleri Başkanı Prof. Mehmet Görmez’in, “O Mercedes’i hiç kullanmadık, ibreti alem için iade edeceğiz” dediği makam aracı aklıma geldi. Mercedes Otomobil Grubu Pazarlama ve Satış Türkiye Müdürü Şükrü Bekdikhan’a sordum:

- Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 1 milyon liralık Mercedes’i size iade süreci nasıl işleyecek? Sizinle bağlantı kurdular mı?

- Kamu için alımları Devlet Malzeme Ofisi (DMO) yapıyor. Biz araçları kimin kullanacağını bilmeyiz. DMO alımı yapar, ihtiyacı olan kuruma yönlendirir. Şimdi Diyanet İşleri Başkanlığı da aracı sanıyorum DMO’ya iade edecek.

Vatikan’da makam aracı olarak Fiat Albea kullanan Papa Francis, Türkiye’yi ziyareti sırasında Renault Clio Symbol araç isteyince “mütevazı” tutumuyla gündeme oturmuştu.

Demek ki, aynı mütevazı tutum selamlama aracı için geçerli değilmiş.

Üstelik, Mercedes de o aracı “pazarlamanın parçası” sayıp, ücretsiz veriyormuş...
 

Almanya’dan TL ile ithalat işimize yaradı

Mercedes Otomobil Grubu Pazarlama ve Satış Türkiye Müdürü Şükrü Bekdikhan, otomobilleri Almanya’dan TL’yle ithal ettiklerini belirtti:

- Kurlardaki aşırı oynaklık sırasında bizim fiyatların TL bazında doğrudan Almanya’dan belirlenmesi işimize yaradı. Müşteri, bizim bu uygulamamızı oldukça sıcak karşıladı. Bu uygulama satışlarımıza da olumlu yansıdı.

- 2014’te kaç otomobil sattınız?

- 23 bin adet sattık.

Hemen birlikte hesap yaptık:

- Mercedes Türkiye, Almanya’dan 500 milyon Euro’luk ithalatı TL’yle gerçekleştirmiş oldu.

- Almanya’daki merkez sizden giden TL’leri ne yapıyor?

- Mercedes, Türkiye’deki yan sanayi üreticilerinden ciddi alımlar yapıyor. Elindeki TL’yle Türkiye’deki yan sanayiye ödeme yapıyor.


S Class’ta 270 metre tutkal kullanılıyor

Mercedes-Benz’in Stutgart’daki otomobil fabrikası Sindelfingen’i gezerken robotların ana gövde montajı sırasında birleşme noktalarına kırmızı şeritler çektiğini gördük:

- O kırmızı şeritler nedir?

Fabrika turu rehberimiz yanıtladı:

- Ana gövdenin parçaları monte edilirken birleşme noktalarında artık yoğun şekilde özel tutkal kullanılıyor. Örneğin, bir Mercedes S Class’ta kullanılan tutkal 270 metreyi buluyor.


Montajdaki çizik müşteriye bildirilir

Mercedes-Benz’in Sindelfingen Fabrikası’nda şirkette görevli rehberimize üretim aşamasında yaşanan çizikleri sorduk:

- İşçiler yürüyen bantta montaj yaparken boyada çizilme yaşanınca ne yapıyorsunuz?

- Banttaki işi bitince çizilen bölüm hemen boyanıyor. Ancak, çok küçük bir çizik bile olsa, bu durum o otomobili alan müşteriye bildiriliyor.


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106