Dr. AHMET TEMİROĞLU
Dr. AHMET TEMİROĞLU
Yazarın Makaleleri
İşletmelerde başarı
BAŞARI İşletmelerde başarı, daha önce belirlenmiş iş sonuçlarına, yani hedeflere planlamalar yaparak ve bu planları uygulayarak varmak demektir. Böyle bir hedef, plan ve uğraşın olmadığı durumlarda iş sonuçları iyi de olsa burada başarının...
İŞLETMELERDE NAKİT YÖNETİMİ
Yıllar önce Üzeyir Garih bir konferansında işadamlarını üç topla oynayan bir cambaza benzetmişti; 'Bu bu toplardan birincisi ‘SERMAYE'dir. Bu top esnektir ve yere düşünce tekrar zıplar. İkincisi ‘KAR'dır. Bu top da esnektir....
İNOVASYON
Geçen ay 4-5-6 Aralık günlerinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından 'İNOVASYON HAFTASI” düzenlendi. İstanbul Kongre Merkezi'nde yapılan etkinliğe katılım çok yoğundu. Özellikle ziyaretçi olarak akın akın öğrenci...
YETENEK YÖNETİMİ
Bu yıl PERYÖN (Türkiye İnsan Yönetim Derneği) TRAKYA şubesinin yapacağı ‘8. İNSAN YÖNETİMİ KONGRESİ' 6 Aralık 2014 Cumartesi günü ÇERKEZKÖY ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ'NİN yeni yapılan çok amaçlı konferans salonunda gerçekleştirilecek....
Mavi yakalı çalışanlarla ilişkiler
Değerli okuyucular, bu ayki yazımı yapabilirsem sohbet tarzında yazmaya çalışacağım. Yıllar once, üniversiteden yeni mezun olduğumda küçük bir imalathane kurmuştum. Bir gün çok az sayıda (yüz adet) ambalaj malzemesi almak için büyük...
İŞ TATMİNİ
İş tatmini konusu çalışanlar için olduğu kadar işletmeler için de önemli bir konudur. Çalışanların iş tatmininin yüksek olduğu işletmelerde 'Personel Devir Oranı” da düşük olur. Uzun yıllar aynı işletmede çalışan insanlar...
AİLE ŞİRKETLERİNİN ÖMRÜ-2
Geçen ayki yazımızda aile şirketlerinin kısa ömürlü olmasının nedenleriyle ilgili olarak aşağıda belirttiğimiz dört maddeden söz etmiştik; • AİLEVİ DUYGULARLA PROFESYONEL ANLAYIŞIN BİR BİRİNE KARIŞTIRILMASI • KURUMSALLAŞMAMAK...
AİLE ŞİRKETLERİNİN ÖMRÜ
Aile şirketi bir ailenin fertleri tarafından kurulmuş şirketlerdir. Genelde şirketin ortakları kardeşler, eşler ve çocuklardır. Ancak bazı yönetim bilimciler yakın arkadaşların kurdukları şirketleri de aile şirketi olarak kabul etmektedirler....
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ-2
Geçen ay yazımızda iş kazaları konusunu incelemiş, dünyaya ve Türkiye'ye ait bazı istatistiki bilgiler vermiştik. Bu ayki yazımızda da iş kazalarının nedenlerinden ve önleyici faaliyetlerden söz edeceğiz. İŞYERİNDE TEHLİKE İşyerinde...
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ
Bildiğiniz gibi geçen ay Soma'da bütün milletimizi yasa boğan bir iş kazası yaşadık. Bundan böyle iş yeri yöneticilerimizin işçi sağlığı ve iş güvenliği konusuna her zamankinden daha fazla odaklanacaklarına inanıyorum. Buna katkıda...
PERFORMANS DEĞERLEME
İşletmelerde performans değerleme konusu iki ana başlık altında incelenebilir. 1- Süreçlerin ve Tüm Kuruluşun Performanslarının Değerlendirilmesi. 2- Çalışanların Performanslarının değerlendirilmesi. Süreçlerin ve işletmelerin performansıyla...
İŞLETMELERDE DEĞİŞİMİ YÖNETMEK
Son zamanlarda hem dünyada hem ülkemizde herkes değişimden çok sık söz eder oldu. Gerçekten de 21'inci yüzyılı yaşadığımız şu günlerde, gelişmişlik seviyesi ne olursa olsun, bütün toplumları aynı derecede ilgilendiren çok köklü...
PROFESYONELLİKTE BAŞARI
Son iki yazımızda, başarı kavramını geniş bir şekilde tanımlamış daha sonra da başarılı insanların özelliklerinden söz etmiştik. Bu ay da iş hayatındaki başarılı profesyonelleri ele alacağız. BAŞARILI PROFESYONELLERİN TEMEL ÖZELLİKLERİ...
BAŞARILI İNSANIN ÖZELLİKLERİ
Geçen sayımızda bireysel başarıyı incelemiş, başarının bütün unsurlarını sıralayıp tanımlamıştık. Bu sayımızda başarılı insan ve özelliklerini ele alıp irdeleyeceğiz. KENDİNE GÜVENMEK VE VAZGEÇMEMEK Başarılı olan tüm atlet,...
Bireysel başarı
Bu ayki yazımızda şirketleri bir tarafa bırakarak bireysel başarıdan söz etmek istiyorum. Aslında şirketlerin başarıları da büyük ölçüde o şirketteki bireylerin başarılarıyla çok ilgilidir. 'Birey için başarı nedir? Nasıl başarılı...
PLANLAMA
Yeni yıl yaklaşıyor. Yine bir çok yönetici ve işadamımızın 'Seneye İnşallah”, 'Yılbaşından sonra bi bakarız” ya da 'Hele bu yıl bi geçsin bakalım” gibi cümleler sarfettiklerini duyar gibiyim. Elbette bu tür düşüncelerin...
Yönetimde delegasyon
Bildiğiniz gibi günümüzde sahip olduğumuz en değerli unsurlardan biri zamandır. Özellikle işadamları ve yöneticiler genelde zamanlarının işler için yetmediğini sık sık belirtirler. Yöneticiler için zaman kazanılacak en önemli yönetsel...
BAŞARILI MÜŞTERİ HİZMETLERİ
Bu ay yine müşteri konusuna değineceğiz. Yeni müşteri edinmenin çok zor ve pahalı olduğunu, bu nedenle var olan müşterileri elde tutmanın çok önemli olduğunu günümüzde artık herkes bilmektedir. Müşteriyi elde tutmak konusunda geçen yazılarımızda...
MÜŞTERİ YÖNETİMİ - 3
Geçen ay müşteriyi elde tutmanın yollarından söz etmiştik. Bu konuda yapılabilecek uygulamaları; 1- Doğru pazarlama stratejileri ve taktikleri oluşturmak. 2- Başarılı müşteri ilişkileri yönetimi uygulamak şeklinde iki ana başlık altında...
MÜŞTERİ YÖNETİMİ-2
MÜŞTERİLERİ ELDE TUTMANIN YOLLARI Geçen ay müşteriyi elde tutmanın yollarından söz edeceğimizi belirtmiştik. Bu konuyu iki ana başlık altında incelemeye çalışacağız. 1- Doğru pazarlama stratejileri ve taktikleri oluşturmak. 2- Başarılı...
MÜŞTERİ YÖNETİMİ
Bu yazı ile başlayarak, önümüzdeki bir kaç yazıda müşteri konusunu ele alacağız. Bu amaçla bu yazımızda müşteri kavramının günümüzdeki tanımını yapmaya çalışacağız. Ancak daha önce tedarikci ve müşteri ilişkisinin tarihine...
REKABET - 3
Bildiğiniz gibi bundan önceki son iki yazımızda rekabet konusundan söz etmiştik.Bu ay da rekabet konusuna devam edeceğiz. Günümüz rekabet koşullarında kuruluşlar, yaşamlarını sürdürebilmeleri için elbette ki kendilerine özel stratejiler,...
REKABET - 2
Geçen ayki yazımızda rekabet konusunu incelemeye başlamış, günümüzdeki rekabetin gün geçtikçe 'yok edici, imha edici” rekabet haline gelmekte olduğunu belirtmiştik. Yine hatırlanacağı üzere bu süreci 'Sıfır Kar Trendi” olarak...
REKABET
İletişim araçlarının çoğalması, ulaşım araçlarının daha etkin kullanılması ve uluslararası ekonominin gittikçe artan bir hızla globalleşmesi hem dünya ekonomisinde hem de ülkemiz ekonomisinde arz-talep yapısında köklü değişimlere...

banner101

banner100

banner99

banner98

banner97

banner96