Üretim operasyonlarına bağlı Değer Akış Haritası (DAH) konusundan daha önce bahsetmiş ve bu haritaların Yalın Düşünce teknikleri arasında üretim süreçlerindeki değeri ve israfı ayırt etmeye yarayan en önemli yöntemlerden birisi olduğunu okuyucularımızla paylaşmıştık. Diğer yazılarımızda da Yalın Düşünce’nin sadece üretimle sınırlı bir felsefe olmadığını tasarımdan satış sonrasına kadar tüm süreçleri içerisine aldığını örnekler ve tekniklerle aktarmıştık. O halde Yalın Düşünce teknikleri ile üretim dışındaki süreçlerin ve özellikle hizmet sektörüne ait süreçlerin değer ve israf kavramını nasıl ayırt edeceğiz ve bu süreçlerdeki katma değeri nasıl artıracağız sorusuna bir yanıt olmalıydı.

Süreç haritaları bu iş için biçilmiş kaftandı ancak Yalın’ın değer ve israf kavramıyla sürekli iyileştirme anlayışını bir arada uygulama şansı veren bir teknik yoktu. İlk defa 2003 yılında Otoyol Sanayi A.Ş.’de bu tekniği adapte ettik ve devamında 2008 yılında Tırsan Treyler firmasında bu yöntemi olgunlaştırdık.  Dünyada Swimlane olarak anılan bu yöntemi geliştirdik ama ortaya büyük bir fark koyduk;  zaman ve değer kavramını bir arada ele alan bir yöntem geliştirdik.

Normal swimlane diyagramlarında sol sütunda departmanlar, üst satırda süreç aşamaları veya zaman ve diyagramda soldan sağa doğru bir akış halinde süreç adımlarını görebilirsiniz. Oysa bizim uyguladığımız geliştirilmiş swimlane diyagramında zaman bazında süreç adımlarının akış sürelerini, yarattığı katma değeri, israfı, problemleri ve sürekli iyileştirme fırsatlarını aynı anda görebilirsiniz.
 


Yukarıdaki swimlane diyagramında sürece ait ilk adımların her şey yolunda giderse minimum üç saat içerisinde ve her şey olumsuz olursa aynı işlem adımlarının yedi güne kadar uzayabileceği tanımlanmıştır. Oysa iş emri açma ve ihtiyacın belirlenerek sisteme girilmesi müşteri gözünde birkaç dakikalık katma değere denk gelmektedir. Müşteri bizim ERP sistemimizdeki aksaklıklar ve bunların şirket içerisinde oluşturduğu kargaşa ile ilgilenmeyeceği ve bunların bedelini ödemeyeceği açıktır. Kırmızı ile gösterilen her bir numara o süreç akışında ilgili yerde nasıl bir “kopukluk” olduğunu, yani sürecimizi kopartan, aksatan problemleri temsil etmektedir. Bu problemler haritanın altıda açıklanır ve problem çözme teknikleri vasıtasıyla ele alınır.

Tarafımızdan geliştirilen ve olağanüstü faydalar yaratan bu diyagram ile günler süren tasarım, satış sonrası, planlama, ofis süreçleri, karar verme süreçleri, sağlık ve eğitim süreçleri gibi hizmet sektörlerindeki işleyişlerde büyük iyileştirmeler sağlanmaktadır.
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106