Giyim sanayicileri hazır giyimde çok önemli bir avantaja dikkat çekmişti. Hızlılığın altını çizmiş ve bu hızlılık sayesinde iyi para kazanılabileceğini vurgulamışlardı. Bu köşenin okurları bu yazıyı hatırlayacaktır.

Hazır giyim bu avantajını sürdürüyor. Son olarak Süleyman Orakçıoğlu bu durumu gündeme getirdi.

Bu hızlılık sayesinde İtalya’da birbiri ardına mağazalar açtıklarını dünyanın her yerine gitme planları yaptıklarını anlattı. Orakçıoğlu İtalya’daki başarıyı hızlığı borçlu olduklarını açık ve net olarak ortaya koydu.

Hazır giyimde hızlılık avantajı sektörü bir adım öne taşımış durumda.

Hazır giyimin kardeşi tekstilde de çok önemli bir avantaj sektörü uçurmaya başladı.

Aslında bu avantajın ilk sinyallerini ilk olarak yıllar önce Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya aktarmıştı.

Tekstilin sadece tekstil olarak görülmeyecek noktaya geldiğini anlatmıştı.

Türkiye’yi hem firma hem de kişi olarak uluslararası arenada temsil eden Şenol Şenkaya o gün başlattığı inovasyon hamlesini bugün çok farklı noktalara taşıdı.

Yeşim artık alternatif ürünler hazırlayan bir noktaya geldi.

Sonra Sultan Tepe’den dinlemiştik tekstilin artık tekstil olmanın ötesine taşındığını.

Tekstil artık asfaltta bile olacak diye anlatmıştı Sultan Tepe yeni gelişmeyi.

Asfaltı tekstil ürünleri ile daha sessiz hale getirmenin çalışmalarının geldiği noktaya ilişkin bilgileri paylaşmıştı.

Ve Sultan Tepe’nin 1992 yılında kurduğu Tepar Tekstil bu anlayışla yolunu devam etti ve artık yüksek nitelikli kumaş üreten bir teknik tekstil kuruluşu olarak sahnede yerini aldı.

Şimdi yapılan çalışmalar, vizyon sahibi önderler tekstil sektörünü otomotivin ihracat rakamlarının üstüne taşıdı.

Sektörün ihracatta ortalama kilo fiyatı 10 doların üstüne çıktı. Bu artık net ve kesin bilgi.

30 dolarlık kilo fiyatı ile ihracat yapanların olduğunu da bize Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) Başkanı Ali Sami Aydın anlattı ve şu bilgileri paylaştı:

- Türkiye'nin ev tekstili ihracatı kilogram değerinin, otomotiv ihracatımızın kilogram değerinden daha pahalı ve katma değerli olduğunu rahatlıkla ifade edebilirim. Tekstilde yüzde 70 bizde kalıyor. Oysa otomotivde yüzde 70’den fazlası uçup gidiyor.

Yani tekstil artık katma değerli bir ürün…

Ve son olarak yeni dönemde İTHİB Başkanı olan Kipaş’ın kurucusu Ahmet Öksüz’ün bilgilerini buna ilave edelim:

- Bizim gerçekleştirdiğimiz Ar-Ge çalışmaları sonucunda üretilen kurşun geçirmez kumaşta özel bir elyaf kullanıldı. Kurşun geçirmezliğinin yanı sıra kızılötesi ışınlarla görülemeyen, yanmaz ve su geçirmez özellikteki kumaşın, ağırlığı nedeniyle dezavantajlı olan çelik yeleklerin yerine kullanılabilecek. Tekstil Türkiye’nin en dinamik sektörü. En fazla dış ticaret fazlası veren sektörlerin başında geliyoruz.

Yani teknik tekstil kurşun geçirmez kumaş üretecek noktaya ulaşınca katma değeri büyüdü, dış ticarette çok ama çok artıya geçti.

Bu yüzden bir tekstilci olan Ali Sami Aydın aynı zamanda savunma sanayicilerinin bir araya gelerek oluşturduğu SAHA adlı örgütün üyesi…

Çünkü artık sektör savunma sanayi alanında önemli bir oyuncu.

Çünkü çelik yelekler ağırlığı nedeniyle insan hareketlerini kısıtlıyor. Üretilen yeni kumaş sayesinde hareket kabiliyeti artıyor.

Başarıyı hikayesine son örnek dünyadaki iki mikrofilament teknoloji ile çalışan tesisten birini Lüleburgaz’a kuran Mogul’da eklendi.

Türkiye'nin önde gelen teknik tekstil üreticilerinden Mogul AŞ’nin hibrid teknoloji ile ürettiği performans odaklı, patentli kumaşı Madaline, endüstride çığır açtı ve bir yıl gibi kısa sürede sektörün yıldızı oldu.

Lüleburgaz, Gaziantep ve ABD’de de üretim tesisleri bulunan Mogul AŞ’nin Üst Yöneticisi (CEO) Serkan Göğüş, üretime henüz bir yıl önce başlamalarına rağmen Madaline’a hazır giyim ve tekstil firmalarından çok yoğun bir ilgi olduğunu ifade ediyor.

Durum böyle olunca İTHİB önceki başkanı İsmail Gülle’nin geçen yıl 10 milyar dolar olan ihracatın bu yıl 12 milyar dolara çıkarılması hedefi de gerçekçi bir bakış açısı olarak kayıtlara geçiyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner101

banner100

banner99

banner98

banner97

banner96