TPM süreçlerinden geçmiş çalışanlar artık makinelerinin ve proseslerinin uzmanı olmuşlar ve Kalite Kontrol, Bakım, Planlama departmanları gibi bir dış desteğe ihtiyaç duymaksızın sıfır hata, sıfır arıza ve sıfır duruş ile müşterinin beklentilerini Kalite, Maliyet ve Zaman boyutlarında karşılayan ekipler haline gelmişlerdir.

TPM; ‘Total Productive Maintenance’ yani ‘Topyekün Üretken Bakım’ işletmelerde Toplam Kalite anlayışı içerisinde yapılan bir çalışmalar bütünüdür. Asıl olarak Toyota Üretim Sisteminin bir parçasıdır ve asıl olan sadece bir bakım çalışması olmaktan çok bir kültür dönüşümünün önemli bir parçasıdır.
TPM’de amaç; sahada liderlik özelliklerini geliştirmiş işgörenlerin sahiplilik duygusuyla hareket ederek sahanın yöneticisi, lideri ve sahibi gibi davranmalarını sağlamaktır. TPM tek başına bir “bakım” çalışması olarak ele alınırsa tutarsız ve başarısızlığa mahkum bir proje olarak kalır veya işletmenin altın kütüphanesinde “yapılmış” bir çalışma olarak tarihe gömülür ki bu en kötü durumdur. Çünkü bir daha TPM’den bahsedildiğinde “Biz onu yapmıştık” yanıtını alırsınız. Oysa TPM bitmeyen bir yolculuğa ait otobanın içindeki ana şeritlerden sadece birisidir.
TPM’de çalışanlar sahadaki ekipmanın hem sıfır arıza ile çalışmasından sorumlu olduğu gibi, Q-C-D yani Kalite, Maliyet ve Zaman üçlüsünün sürekli iyileştirilmesinden sorumludurlar. Çalışanların bu seviyeye gelmeleri için iki aşamadan geçmeleri gerekir. Bunlardan birincisi “Mükemmel Fabrika” diyebileceğimiz aşama ve diğeri de “Müşteri Memnuniyeti” sağlamak için yapılacak faaliyetler bütünüdür. Her bir aşama kendi içinde alt aşamalara bölünür. Bu aşamalar uygulayıcılara göre çeşitlilik arz etmekle beraber hazırlık, uygulama ve süreklilik aşamaları olarak parçalara ayrılabilir. Asıl amaç PUKÖ (Planla-Uygula-Kontrol Et-Önle) döngüsünü TPM aşamalarına yansıtarak bu kültürle yola devam etmektir. Yine bu parçalar toplamda oniki adıma bölünerek PUKÖ döngüsünün etkili on iki aşaması takip edilir.
TPM süreçlerinden geçmiş çalışanlar artık makinelerinin ve proseslerinin uzmanı olmuşlar ve Kalite Kontrol, Bakım, Planlama departmanları gibi bir dış desteğe ihtiyaç duymaksızın sıfır hata, sıfır arıza ve sıfır duruş ile müşterinin beklentilerini Kalite, Maliyet ve Zaman boyutlarında karşılayan ekipler haline gelmişlerdir. Bu seviyeye üç ila beş yılda gelen çalışanlar Yalın Üretim kültürü içerisinde artık sahanın liderleri olmuşlardır.
Rekabetçiliğin var olabilmesi için ve inovasyona giden sürecin tamamlanabilmesi için ‘Yalın Üretim’in alt konularından biri olan TPM uygulamalarının yaygınlaştığını görmekten memnuniyet duyuyoruz. Dünyada bu konuda en prestijli ödülü veren JIPM (Japan Institute of Plant Maintenance) tarafından ödüle layık görülen firmalarımızın varlığını duyurmaktan da mutluluk duyuyoruz.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106