Kategoriler

GLOBAL SANAYİCİ

Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı

1.61 milyar dolar marka değeri ile Türk Hava Yolları Türkiye’nin en değerli markası olarak tespit edildi. İkinci en değerli marka 1.59 milyar dolar değerle Arçelik oldu.

Brand Finance Turkey 100-2021 araştırması açıklandı. Bu yıl 15’incisi yayınlanan “TURKEY 100 – Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasına göre 1.61 milyar dolar marka değeri ile Türk Hava Yolları Türkiye’nin en değerli markası olarak tespit edildi. İkinci en değerli marka 1.59 milyar dolar değerle Arçelik oldu, 1.19 milyar dolar marka de ğeriyle İş Bankası üçüncü sırada yer aldı. Bu yıl listeye 7 yeni marka dahil oldu. Bu markalar şunlar: Tusaş, Otokoç, Netlog, Anadolu Hayat, Arzum, Ray Sigorta ve Karel.

2020 yılı verileri esas alınarak gerçekleştirilen çalışmaya göre 2020 yılının salgının da etkisiyle markalar için iyi bir yıl olmadığı, en değerli 100 markanın toplam değeri bir önceki yıla göre (24.6 milyar dolar) yüzde 12.7 azalarak 21.45 milyar dolara düştü.

Toplam marka değeri içerisinde sanayi sektörü markalarının payı yüzde 30, hizmet sektörü markalarının payı ise yüzde 70 oldu.

Bu yıl değerini en fazla arttıran marka ASELSAN olurken Arçelik son iki yıl önemli değer artışı elde etti. Arçelik, önce 8. sıradan 5. sıraya bu yıl da 2. sıraya yükseldi. Türk Tuborg da benzer başarıyı göstererek iki yıl üst üste marka değerini arttırdı. Bu yıl sigorta şirketlerinin tamamı marka değerini arttırma başarısı gösterdi. Trabzonspor dışında diğer üç büyük futbol kulübünün –Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray– marka değerleri son iki yılda düşüş gösterdi. Listede yer alan iki oto lastik markası da -Brisa ve Petlas- değerlerini arttırma başarısı gösterdi.

Brand Finance Turkey Ülke Direktörü Muhterem İlgüner, “Türk şirketleri küresel oyuncu haline geldikçe hasılatlarının büyük bölümünü yaygın küresel para birimleri ile gerçekleştirecek böylece kur riskinden daha az etkilenecek ve marka değerlerini koruyacaklardır. Bunun için, Türk şirketlerinin “dünya markası” hedefinden şaşmamaları ve her zaman markalarını küresel ölçekte değerli hale getirmek için çaba harcamaları gerekecektir” dedi.

Yorumlar

Daha Fazla Haber
GEZİ
164 Kez Görüntülendi.
Avrupa Birliği’nin ‘Eşbaşkenti’: STRAZBURG
SEKTÖR
106 Kez Görüntülendi.
“Herkes 2 sene yerli ayakkabı giysin”
FUTBOL EKONOMİSİ
62 Kez Görüntülendi.
Bonservislerdeki astronomik yükseliş işimize yarayabilir
GÜNCEL HABER
67 Kez Görüntülendi.
Aktivist ruhlu Z Kuşağı boykotu sahiplendi
SÖYLEŞİ
459 Kez Görüntülendi.
Metaverse ile fabrikanızı bir gözlüğe sığdırabiliyorsunuz
SÖYLEŞİ
42 Kez Görüntülendi.
Bilimsel ihracatın temelinde pazar araştırma raporları var
SÖYLEŞİ
87 Kez Görüntülendi.
“Artık yeryüzünü ısıtmak değil soğutmak için enerji harcanacak”
SÖYLEŞİ
92 Kez Görüntülendi.
Doç. Dr. Ata Özkaya: Yüksek borçlanma ve vergiler bizi bekliyor
SÖYLEŞİ
200 Kez Görüntülendi.
Hasan Özçelik: Sürdürülebilirlik Raporlaması yapmayı ihmal etmeyin
İÇİMİZDEN BİRİ
48 Kez Görüntülendi.
“İkiz dönüşüm için kararlı adımlar atıyoruz”