Kategoriler

GLOBAL SANAYİCİ

Perakende sektörünün büyüklüğü 2014'te 250 milyar dolara ulaşacak

Deloitte, Türkiye perakende sektörünün son durumunu incelediği raporunu yayımladı. Türkiye perakende sektörünün büyüklüğü geçen yıl 187 milyar dolara ulaştı. 2014 yılında bu miktarın 250 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.

Denetim, vergi, yönetim danışmanlığı ve kurumsal finansman hizmetleri alanında dünyanın en büyük profesyonel şirketleri arasında yer alan Deloitte, Türkiye perakende sektörünün durumunu mercek altına aldı. Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman departmanı tarafından hazırlanan "Perakende Sektörü Değerlendirmesi" başlıklı rapora göre geçen yıl 187 milyar dolar olan Türkiye perakende sektörün büyüklüğünün 2014 yılında 250 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2010 yılında güçlü bir büyüme elde eden sektörün kriz öncesi dönemdeki büyüme oranını yakaladığı belirtiliyor. Raporda 2010 yılında pastadan en büyük payı 96 milyar dolarla gıda alırken, bunu 26,5 milyar dolarla ev eşyası, 24,3 milyar dolarla tekstil 7,3 milyar dolarla teknoloji perakende pazarı takip etti.

96 MİLYAR DOLARLA LİDERLİK GIDA PAZARININ
Rapora göre, 2009 yılına göre gıda dışı perakendeciliğinin yüzde 16, hazır giyim perakendeciliğinin ise yüzde 27 büyüme oranıyla son derece güçlü bir performans sergilediği görülüyor. Metro, Carrefour ve Tesco gibi uluslararası oyuncuların da bulunduğu gıda perakende pazarı 96 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşarak pastadan en büyük payı alan kategori oldu.
EV EŞYALARI PERAKENDE PAZARI 26,5 MİLYAR DOLARA ULAŞTI
Raporda, perakende sektörünün alt kategorilerinin de güçlü bir performans gösterdiği vurgulanıyor. Ev eşyaları perakende pazarının, 2010 yılında 26,5 milyar dolara ulaştığı belirtiliyor. Pazardaki ana oyuncular arasında ev geliştirme ürünleri alanında Koçtaş, Bauhaus, Ikea ve Praktiker; beyaz eşya alanında Arçelik, MediaMarkt ve Vestel; ev tekstili alanında ise Zara Home, Esse, Lines, Mudo Concept ve Paşabahçe yer alıyor.
TEKSTİL PERAKENDE PAZARI 24,3 MİLYAR DOLARLA
Koton, LCW ve İpekyol gibi oyuncuların yer aldığı tekstil perakendeciliği pazarı 24,3 milyar dolara ulaşırken, e-ticaret pazarının büyüklüğünün ise 9,4 milyar dolar olduğu görülüyor.

TEKNOLOJİ PAZARI 7,3 MİLYAR DOLARLA GERİDE KALDI
MediaMarkt, Darty ve Teknosa gibi firmaların ana oyuncular arasında yer aldığı elektronik perakende pazarının ise 7,3 milyar dolara eriştiği belirtiliyor. Bu pazarın önümüzdeki 3 yıllık dönemde ciddi bir büyümeye sahne olması bekleniyor. 

2010 BİRLEŞME VE SATIN ALMALAR BİLANÇOSU
Son yılların şirket satışları ve satın almalar açısından en hareketli sektörlerinden biri olan perakende sektöründe, 2010 yılında 7 adet birleşme ve satın alma işlemi gerçekleşti. Raporu değerlendiren Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman Ortağı Başak Vardar konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Deloitte olarak perakende sektöründe bir çok oyuncuya ve yatırımcıya finansal danışmanlık yaptık. Yüzde 40’ı 20-45 yaş arasında olan genç nüfusuyla ve ekonomik büyümesiyle Türkiye’deki tüketim potansiyeli iştah kabartıyor. Sektörün her alanında hareket var.”
Yorumlar

Daha Fazla Haber
SÖYLEŞİ
29 Kez Görüntülendi.
"Turizmde kum-deniz-güneş modeli 21’inci yüzyıla göre dönüştürülmeli"
GEZİ
122 Kez Görüntülendi.
​​​​​​​İsveç ve Stockholm yakın plan
SÖYLEŞİ
117 Kez Görüntülendi.
“Prompt Mühendisliği, yapay zekadan yüksek performans almanızı sağlar”
GÜNCEL HABER
30 Kez Görüntülendi.
Önder Kul: Unicornları arttırmak için planlar hazırladık
SÖYLEŞİ
135 Kez Görüntülendi.
Ahmet Öksüz: AB pazarında bile zorlanmaya başladık
İÇİMİZDEN BİRİ
119 Kez Görüntülendi.
Cem Boyner: ​​​​​​​Verimlilik, çeviklik odaklı dönüşümlere inanıyorum
ÇOSB HABERLERİ
39 Kez Görüntülendi.
ÇOSB Sürdürülebilirlik Platformu'nda BSH'nin ‘İyi Uygulamaları’ paylaşıldı
ÇOSB HABERLERİ
26 Kez Görüntülendi.
Çerkezköy OSB’de "Prompt Engineering" Eğitimi Yoğun İlgi Gördü
ÇOSB HABERLERİ
20 Kez Görüntülendi.
Sanayinin Yeşil Geleceği ve Döngüsel Ekonomi Çerkezköy OSB'de Masaya Yatırıldı
ÇOSB HABERLERİ
22 Kez Görüntülendi.
ÇOSB’de Yenilikçi Enerji ve Hidrojen Teknolojileri Paneli