Öne Çıkanlar Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu Global Sanayici GİRAY DUDA İKV BAŞKANI AYHAN ZEYTİNOĞLU Hababam Sınıfı ÇOSB

200 firmanın katılacağı Logitrans'a bu yıl 10 bin ziyaretçi bekliyoruz

EKO MMI Fuarcılık tarafından bu yıl 19-21 Kasım tarihlerinde İFM Yeşilköy’de düzenlenecek 8’inci Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı hakkında açıklamalarda bulanan Eko Fuarcılık İdari Direktörü İlker Altun, “Üç gün boyunca 26 ülkeden 200 kadar katılımcı, 10 bini aşkın profesyonel ziyaretçiyi ağırlayacağız. Ziyaretçilerin geçen yıl olduğu gibi 50’yi aşkın ülkeden gelmesini bekliyoruz” dedi. Alman Messe Münih ile Eko Fuarcılık ortaklığıyla kurulan EKO MMI Fuarcılık

- Bu yıl sekizinci kez düzenlediğiniz Logitrans Transport Lojistik Fuarı hakkında bilgi verir misiniz? Nerede, ne zaman düzenlenecek? Kaç katılımcı şirket ve kaç ülkeden, kaç ziyaretçi bekliyorsunuz?

- Bu yıl 8. kez düzenlediğimiz logitrans Transport Lojistik Fuarı, geçen yıl TOBB tarafından verilen ‘Uluslararası’ sıfatını kullanmaya hak kazanmıştır. Bu tanımlama, fuarın niteliğinin güvencesi durumundadır. Yani bir fuarın ‘uluslararası’ tanımını kullanabilmesi için gerekli düzeyde uluslararası katılımcı oranına ulaşması şarttır. İşte logitrans, bu sıfatı hakkıyla almış bir fuardır. logitrans, 19-21 Kasım tarihleri arasında İFM Yeşilköy’de yapılacak. 26 ülkeden gelen 200 kadar katılımcı, 10 bini aşkın profesyonel ziyaretçiyi ağırlayacak. Ziyaretçilerin geçtiğimiz yıl olduğu gibi 50’yi aşkın ülkeden gelmesini bekliyoruz.

- Lojistik gibi çok komplike bir alanda fuar düzenliyorsunuz, fuarın paydaşları kimler? Fuara yabancı lojistik şirketlerinin ilgisi nasıl?

- Lojistik, hayatın hemen her alanına dokunan bir endüstriyel faaliyet koludur. Özellikle sanayisi gelişmiş ülkelerde lojistik ve sanayinin karşılıklı etkileşim içinde ilerlediği görülür. Lojistiğin üretilen hasıla içindeki payı, faaliyet alanlarına göre değişik oranlarda olmakla birlikte yüzde 10’u bulmaktadır. Bu oran, doğru bir lojistik hizmet alımının, rekabetteki önemini ortaya koymaktadır. Global ticaretin minimize olmuş kar marjlarıyla rekabet sürdürdüğü günümüzde, lojistik süreçlerin doğru yönetiminin ne denli belirleyici sonuçlar alacağını iş dünyası iyi bilmektedir.

En başta tüccarlar ve sanayiciler, işletmelerin tedarik zinciri yöneticileri, satın alma, ulaştırma, depolama, stoklama, ürün takip ve ar-ge elemanları logitrans’ı yoğun olarak ziyaret eden kitlenin profilini oluşturuyor. Günümüzde ister patron olsun isterse yönetici; her iş kolunun her aşamasında, ‘bir de dünyada nasıl oluyor bakalım’ demeyenlerin kaybettiği bir rekabet ortamı hüküm sürüyor.  Artık geleneksel taşıma, depolama, gümrükleme anlayışı işlerin sürdürülebilirliği için yeterli değil. Bu yüzden en başta ulusal ve uluslararası komple ve parsiyel yük taşıyıcıları, ikili ve üçüncü ülkeler arası taşımacılar, depolama hizmeti verenler, araç ve yük takip sistemleri ile ekipmanlarını üretenler, satanlar, yazılımcılar, ticari araçlara ilişkin tüm alet ve ekipmanların üretici, satıcı, kiralayıcılarının yanı sıra yükleme, boşaltma, aktarma elemanları ile raflardan stok sistemleri üreticileri ve satıcılarına, limanlar, havaalanları, tren terminalleri işletmecileri, kargo, kurye hizmeti verenler, IT ve telematik yazılımcılarına kadar oldukça geniş fakat tümü kendi içinde bağlantılı kesimlerin ürün ve hizmetlerini bulmak mümkün olacak. Sektörün en önemli aktörlerinin katılığı logitrans’ın ziyaretçi profilini de bu kesimden ürün ve hizmet alan, gelişim beklentisi ve hedefi olan kesimler oluşturuyor.



- Türk lojistik sektörünün dünyadaki konumunu ve sektörün geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektöre ilişkin önerileriniz alabilir miyiz?

- Türk lojistik sektörü, taşımacılıktan lojistiğe geçen bir aşamaya erişti. Geleneksel taşıma süreçlerinin; uluslararası ağlara dahil, modern yöntemleri kullanan, teknolojiyi en ileri düzeyde takip eden eğitimli bireylerin elinde evrildiğini söyleyebiliriz. Türkiye’nin coğrafyasından kaynaklanan avantajları ve dezavantajları birlikte ele alınarak yapılan büyük ölçekli ulaştırma altyapısı projeleri, sürdürülmesi hedeflenen ulaştırma politikalarıyla birlikte önemli değişimlere yol vermektedir. Ülkenin konumu, üzerinden geçen kara, hava, deniz ve demiryolu hatlarının gerekliliğini en ileri düzeyde artırmaktadır. Bunların eksikleri giderek tamamlanmakta, sınır aşırı demiryolu projeleri hayata geçirilmekte, demiryolları özelleştirilmekte, limanlar baştan aşağı organize olmakta, havaalanları yapılıp kargo düzenlemelerine gidilmekte, karayollarındaki hakimiyet ve sistemin üstünlükleri intermodal taşımacılık yöntemleri kullanılarak rekabetçi ve sürdürülebilir hale getirilmektedir. 

Düne kadar dünya networklerine dahil olmaya çalışan Türk taşımacıları bugün birer birer kendi dünya networklerini oluşturan lojistik şirketlerine dönüşmektedir. Bu başarının arkasında çok çetin bir siyasal ve sosyo-ekonomik coğrafyada sürdürülen mücadele yatıyor. İran-Irak savaşından, Balkanlar’da yaşanan kaosa, SSCB’nin dağılmasından Arap Baharı’na kadar her kargaşanın tam göbeğinde yer alıp varlık mücadelesini başarıyla aşan Türk taşımacılarının gelişim seyri, sektörün eriştiği bilgi birikimini de artırmıştır. Bugün yayınlarıyla, panelleri ve konferanslarıyla, mesleki orta ve yükseköğretim kurumlarıyla, sivil toplum örgütleri ve yeni düzenlemelerle geliştirilmeye çalışılan hukuksal üst yapısıyla Türk taşımacılık ve lojistik sektörü, dünya lojistik pazarında önemli bir oyuncu olma yolundadır. Bu noktada sanayicilerimizin, tüccarlarımızın uzun dönemli çıkarlarının bilincinde olması ve Türk lojistikçilerine yönelik pozitif bir ayrımcılık yapması gerekiyor. Çünkü uluslararası rekabette Türk taşımacılık ve lojistik şirketlerinin önünde halen önemli engeller bulunmakta olup bu engeller uluslararası rekabetin Türkiye aleyhine bozulmasına neden olmaktadır.



- Fuar süresince ne gibi etkinlikler yapılacak?

- Aslında logitrans, üç gün süren bir fuar olmakla birlikte fuar haftası boyunca çok sayıda ulusal ve uluslararası etkinliğe kapı aralamaktadır. Fuar kapsamında Türkiye’ye gelen pek çok ülkenin sivil toplum örgütü temsilcileri, kamu görevlileri ve katılımcı şirketlerin yöneticileri, yıl içerisinde hazırlandıkları çok sayıda kurumsal ziyaret, iş ve ortaklık protokolü, resmi görüşme protokoller yapmaktadır. Fuar ortamında ise üç gün boyunca farklı salonlarda çeşitli paneller, konferanslar ve workshoplar yapılmaktadır. Özellikle otomotiv, tekstil, kimya, gıda gibi Türkiye’nin dış ticaretinde ağırlıklı yer alan sektörlerin önde gelen isimlerinin de yer aldığı bu tür etkinlikler yüksek düzeyde ses getirmektedir. Bu yıl da çeşitli ulusal ve uluslararası kuruluş tarafından gerçekleştirilecek olan etkinliklerin büyük ilgi görmesini bekliyoruz. Lojistik Ödülleri 2014’te dereceye girenlere ödülleri fuar kapsamında verilecek.

- logitrans’ı diğer lojistik fuarlarından ayıran ve öne çıkaran en önemli özellikleriniz neler?

- logitrans, temel etkinlik alanı taşımacılık ve lojistik olan EKO Fuarcılık ve dünyanın en büyük ilk iki lojistik fuarını Münih ve Şangay’da düzenleyen Messe Münih ortaklığında yapılmaktadır. Bu iki şirket tarafından sadece bu fuarı organize etmek üzere kurulan EKO MMI Fuarcılık Ltd. Şti. logitrans’ı, dünyanın ana ticaret aksı üzerindeki İstanbul’da düzenlemektedir. Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı ve ihracat ülkesi durumundaki Almanya’nın Münih kenti ile dünyanın en büyük ekonomilerinden olup Türkiye ekonomisindeki ağırlığı hızla artan Çin’in Şangay şehrindeki lojistik fuarlarını bir birine bağlayan logitrans, bir rastlantı sonucu İstanbul’da düzenlenmiş değil. Bu tamamen bilinçli bir tercih olup dünyanın en büyük fuar şirketlerinden biri olan Messe Münih’in, dünya ağından yararlanmamızı sağlamıştır. Ayrıca belirtmekte yarar var; lojistik fuarları dünyada da organizasyonu oldukça zor ve özel uzmanlık isteyen fuarlardır. Bu nedenle diğer sektörel fuarlar gibi bir birini taklit eden çok sayıda fuara rastlamak mümkün değildir. Türkiye’nin de tek lojistik fuarı logitrans’dır. Dünya lojistikçileri de bunu bilmekte ve bu coğrafyada iş planlıyorsa logitrans’a gelmektedir.

    
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner97

banner96

banner95

banner91

banner90

banner89