Öne Çıkanlar Arçelik Üretim Koordinatörü Alp Karahasanoğlu Türkonfed TÜSİAD Sıçrama Yapan Şirketler GİRAY DUDA Hilal Ünalmış

Pandemi ve Savaş Sonrası Lojistikte Yeni Arayışlar Türkiye’yi stratejik konuma getirdi

“Batı dünyası ve yakın coğrafyalar Türkiye’yi yeniden keşfediyor. Pandemi şartlarında yeniden sorgulanan tedarik zinciri güvenliği, Türkiye ve İstanbul’u bir kez daha öne çıkarıyor” diyen EKO Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Ekin Seren Ünsaç, “Avrupa’nın yakın coğrafyalardan tedarik sağlama çabası giderek stratejik bir konuma geliyor. Bu nedenle logitrans bu yıl pek çok ülkeden gelip sergileme yapan ya da ziyaretçi olarak etkin katılım gösteren lojistikçilerin yanı sıra tedarik zinciri satın alıcılarının da temel tercihi haline dönüşüyor. Karbon ayak izinin azaltılması ve yeşil mutabakat konuları da hem Avrupa’da hem de Avrupa ekonomileriyle yakın ilişki içinde olan tüm ülkelerde temel bir gündem maddesi oldu. Türkiye üretici ve ihracatçı ülke konumunun yanı sıra lojistik açıdan da merkezi bir rol oynamaya başladı.” dedi.

LOJİSTİKTE İBRE TÜRKİYE’DEN YANA

Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nın Türkiye’nin lojistik alt yapısını ve servis üstünlüklerini görmek adına tüm dünyanın ilgisini çektiğini belirten Ekin Seren Ünsaç, şunları söyledi :
“Dünya lojistiğinde ibre Türkiye’den yana. Pandemiden sonra Rusya-Ukrayna savaşı da tedarik zincirinin en sağlam halkası olarak Türkiye’yi öne çıkarıyor. Nitekim son dönemde Türkiye’nin lojistik kanalların açılmasında üstlendiği stratejik rolü tüm dünya yakından izliyor. Bu yıl her zamankinden daha güçlü bir odak noktası olarak büyük bir ilgi çeken logitrans Fuarı, Türkiye’nin dünya lojistiğindeki vitrini olmaya hazırlanıyor. Dünyada tüketim hacminde önemli bir büyüklüğü oluşturan Avrupa ve batı bloku, pandemi sürecinde yer yer kopan dünya tedarik zincirine şimdi çok daha stratejik bir gözle bakıyor. Lojistiğin her alanında yaşanan aksaklıklara bir de Rusya – Ukrayna savaşı eklenince, Türkiye’nin konumu, tüm coğrafyalara olan erişim olanakları, lojistik alt yapısı ve kendi sektörlerinde yetkin şirketleri ile çok daha önemli hale geldi. Türkiye sadece bir bölgesel çözüm merkezi değil, tesisleri, depoları, karayolları, deniz ve hava limanlarıyla dünyanın lojistik hublarından biri olma yolunda.”

HERKES TÜRKİYE İLE LOJİSTİK BAĞLARINI GÜÇLENDİRMEK İSTİYOR

Ekin Seren Ünsaç, “Herkes bir şekilde Türkiye ile iş yapmaya, lojistik bağlantılarını güçlendirmeye çalışıyor.” diyerek şu değerlendirmede bulundu:

“Türkiye hem üretebilen hem de ürettiğini yüksek teknoloji odaklı lojistik üstyapısı ve güçlü lojistik altyapısı ise dünyanın her noktasına ulaştırabilen bir ülke. Avrupalı şirketler de tedarik yollarını kısaltarak birkaç hedefe birden varmak istiyor. Bunlardan birincisi yakın coğrafyalardan tedarik sağlayarak karbon ayak izini azaltmak. Bir diğeri ise tedarik zinciri kopmalarına karşı kısa zamanda farklı lojistik seçenekleri devreye alabilecekleri yakın coğrafya ile bağlantılı olmak. Bu ilgi ve arayış nedeni ile logitrans Fuarı, tüm uluslararası lojistik seçeneklerin ele alınacağı, alternatiflerin gözden geçirileceği, firmaların hizmet seçeneklerinin birbiriyle yarıştığı zengin bir pazar yerine dönecek.”

ÖNDE GELEN MARKALAR KATILIMCI

Ekin Seren Ünsaç, fuara bu yıl tüm lojistik sektöründen ve paydaşlarından yüksek bir talep geldiğini vurgulayarak; “Fuarımız yeni bir teknoloji ürünü gibi gerçekten altın kadar kıymetli hale geldi. Lojistiğin dev markaları çok hızlı şekilde fuarda yerlerini aldı. Başta Turkish Cargo, Lufthansa Cargo, DFDS, Ekol, Arkas, Omsan, DSV, Sarp Intermodal, Galata, Evolog, Pasific Eurasia, Kıta, Oregon önemli katılımcı kuruluşlardan ilk akla gelenleri. Ayrıca her biri bir birinden değerli katılımcı markalarımız arasında H.Essers, Intermax, Karınca Lojistik, Mark Multimodal, Mitlog, Navlungo, NGL, Pace, Pasifik Eurasia, Serenity, SGS, ShipsGo, Siber Yazılım, Soft, TGL, Tırsan, Transorient, Ulusoy, Unico, Verimex360, We World gibi markalar yer alıyor.
Almanya ve Çekya ülke pavilyonlarıyla katılıyor. Yurtdışından katılım sağlamış bulunan diğer bazı katılımcılarımız; Çin’den gelen LYNN Container, Estonya’dan Transport Organizer ve AS Tallink Grupp, Avusturya’dan gelen Durmaz ve ÖBB Rail Cargo Group, Fransa’dan Sete, Medlink ve Marsilya Limanları, Hollanda’dan Wings on Board, İtalya’dan Trieste Limanı, Mısır’dan Tristar Cargo System, Rusya’dan Novelco ve LLC Intheme Lab, Katar Havayolları gibi çok sayıda katılımcı daha yerini almış bulunuyor.” şeklinde konuştu.

10 BİN ZİYARETÇİ BEKLENİYOR

Ekin Seren Ünsaç fuarla ilgili bilgi verirken de şunları söyledi:

“EKO Fuarcılık ve Messe Münih ortaklığı olan EKO MMI Fuarcılık olarak düzenlediğimiz Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı, 16-18 Kasım 2022 tarihinde 15. kez kapılarını açıyor. UTİKAD ve UND gibi sektörün çatı örgütlerinin büyük destek ve işbirliği ile gerçekleştirilen fuarda yaklaşık 20 ülkeden katılımcı, 50 kadar ülkeden 10 bini aşkın profesyonel ziyaretçinin gelmesi bekleniyor.
Lojistik hizmetlerin başarısı Türkiye’nin dış ticaret rakamlarına da yansıyor. Başarılarını paylaşmak ve daha da artırmak isteyen sanayi ve dış ticaret şirketleri, en önemli partnerleri durumundaki lojistikçileri görmek için logitrans’a geliyor. Haydi logitrans’a...”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106