Havuzlar giderek daha çok yaşamımıza girdi. Büyük otellerin bahçelerine yapılan yüzme havuzları, son 20 yıl içinde konut sitelerinin ve villaların bahçelerine de yerleşti.
HER ALANDA HAVUZ
Havuzun büyük toplama kapasitesinin farkına varanlar, her alandaki unsurları bir araya getirecek havuzlar kurarak toplu olmanın ekonomik avantajlarından ve kolaylıklarından yararlandılar. Örneğin internet de bir çeşit bilgi havuzu olarak değerlendirilebilir. Ortaya koyduğu faydaları saymak da mümkün değildir.
Büyük gazete grupları da haber havuzları kurdular.
Tüm kaynaklardan gelen haberler bir yere toplanıp her
medya kurumunun yararına sunulunca önemli miktarda muhabir ve haber giderinden tasarruf edildi.
Gazetelerin hepsi de birbirine benzedi ama bunu
patronları ve yayın yönetmenleri bile önemsemiyor zaten.
Konumuz da nakliye araçlarının bir araya getirildiği bir havuz. Lojistik Havuzu. Proje, Türkiye’nin her yönüne doğru tekerlek döndüren taşıma araçlarının bir kayda geçirilerek, KOBİ’lerin istediği anda uygun fiyatlarla araç sağlanmasını amaçlıyor. Genel Müdür Cüneyt Lütfü İspir, ileride yüksek teknoloji kullanımıyla gücü ve etkisi hayli artacak olan Lojistik Havuzu’nun ayrıntılarını Global Sanayici'ye anlattı.
DÖRT YILDIR ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ
- Lojistik havuzunun kısa tanımı, lojistikte bir
network kurulması olarak yapılabilir. Böyle bir
düşünce yeni mi, ne zaman ortaya çıktı?
- Hayır, çok yeni değil. Fikir anlamında, aşağı
yukarı 4 yıldan bu yana üzerinde çalışıyoruz.
- Proje nasıl yaşama geçti?
-Bizim, nakliye sektörünün müşterisi pozisyonunda bir şirketimiz vardı. İnşaat şirketi. Dolayısıyla müşteri olarak işin içindeydik. Bizim taşımalarımız oluyordu. Kule vinçleri, kalıpları vs. yurt içinde ve dışında sık sık taşıtıyorduk. Böyle bir network yoktu. Gittiğimiz yerlerdeki yerel garajlar yapıyordu. Karşımıza sistematik, kurumsal kimlikler çıkmadı.
Biz de oturup düşündük, böyle bir şey yapsak nasıl olur diye. Bir network olsa, kimin nerede olduğunu bilen, bize gösteren bir ağ. Sonra, İstanbul’da birkaç iletişim teknolojisi uzmanı ile görüştük. Onlar projeye daha sıcak bakmaya başladılar. Altyapılarını oluşturdular. Biraz zaman geçti ve biz bu iş projesini iş yatırımına dönüştürme kararı aldık. Böylece ortaya çıktı.
- Kurlar artınca televizyonlar hemen Tahtakale’ye koşup döviz haberi yaparlar. Oysa artık piyasa uluslararası alanda belirleniyor ve online olarak istediğiniz miktarda alıp satabiliyorsunuz. Bunun sizin sektördeki benzeri de Sirkeci Garı’nın hemen altındaki kamyoncuların buluşma yeridir.
-Evet, bu piyasa bugün de çalışıyor önemini biraz kaybetmekle birlikte. Aslında bir yerde biz onları da sistemin içine alıyoruz ve sistem içinde tutuyoruz. Şöyle açıklayayım. Burası bir network, bir havuz. Havuzun içinde onların da küçük küçük yerleri var. Oradaki bir nakliyeci de kendisine göre bir network oluşturmuş ve platform olarak orayı kullanıyor.
Bizimki daha büyük bir platform. Onlar kendi platformlarından aldıkları datayı bizim platformumuzda değerlendirebiliyorlar. Ama tabii çok yaygın olduğu zaman, networkun uç noktaları birbirleri ile daha kolay anlaşmaya başladıklarında, KOBİ ile bireysel nakliyeciden bahsediyorum, o zaman networkü yöneten kişilerin hacimleri biraz düşer ilerleyen zamanlarda.
15 BİN NAKLİYECİ VAR
- Fikri oluşturup altyapısını kurulduktan sonra işin en önemli kısmına geldiniz. İletişim altyapısını tamamlamak ve bunun üstünde çalışan Çağrı Merkezi’ni kurmak.
-IT yatırımını tamamlamak çok ciddi bir süreç aldı. Geri planda büyük bir yazılım çalışıyor. Nakliye taleplerini çağrı merkezinden yanıtlıyoruz. Örneğin Çerkezköy’de mal göndermek isteyen bir kişi bizi buradan arıyor. Çağrı merkezimiz haftanın 7 günü 24 saat çalışıyor. Akşamın geç bir saatinde de olsa, bir yerden bir yere giden araçtan mutlaka haberdar oluyoruz. Bizi arayınca çok fazla bir şey söylemesine gerek yok. Aradığı yeri, firma adını ve arayan kişinin adı soyadı ile telefon numarasını, gideceği yeri ve mal miktarını alıyoruz. Biz, kısa süre içerisinde kendisine döneceğimizi belirterek telefonu kapatıyoruz. Operasyon elemanlarımız, bu bilgiyi platform üzerindeki pek çok kişiyle paylaşıyor. Çerkezköy bölgesine kimin gitmesinin uygun olduğu belirlenince, yetkililerimiz onu arıyor. Bireysel nakliyeciler durumdan SMS yolu ile haberdar oluyor. Veri tabanımızda 15 bin tane nakliyeci var. Tabii bir sipariş için 15 bin tane SMS atmıyoruz. Bunlardan Çerkezköy bölgesinde olduğunu bildirenlere, Çerkezköy ile ilgilenenlere bu SMS’ler gönderiliyor. Mesela kamyon Adana’dan gelmiştir ve ben Çerkezköy’e gidiyorum demiştir. Onlar da çağrı merkezini arıyorlar. Bu araç bizim için önceliklidir. Mesajımız öncelikle ona gider. Böylece konuyla ilgili herkesin haberi oluyor ve
bizim bölgedeki temsilcimize dönüş yapıyorlar. Bizim uzmanımız, nakliyeciye fiyatı söylüyor, müşteri adına yapılması gereken işleri yerine getiriyor. Ardından müşteriye dönerek benim elimde şu seçenekler var, bunlardan birisini size yönlendirebilirim, diyor.
- Bu görüşmeler telefonla mı yapılıyor?
-Evet, yetkilimiz ve müşteri telefonla anlaşıyorlar.
TOPTAN FİYAT ALIYORUZ
- Peki arada sözleşme gibi bir şey olmuyor mu?
-Nakliyecilik örneğin bardak satmaya benzeyen bir şey değil. Bu budur, fiyatı da budur denilemiyor. İlk kez arayan ve az yükü olan birisine de yardımcı olmaya çalışıyoruz. Benim günde 10 arabam çıkar, diyen birisine de yardımcı olmaya çalışıyoruz. Yani herkese göre çözümlerimiz farklı farklı olabiliyor.
Elbette ki sözleşmeli çalıştığımız modellerimiz de var.
Fiyat garantili çalıştığımız modellerimiz de var. KOBİ’nin ihtiyacına göre değişik modeller sunuyoruz. Buradaki asıl amacımaz, KOBİ’leri bir araya getiren bir platform olup, KOBİ’ler bir araya geldiğinde satın alma gücünü kullanmak. Çünkü bizim nakliyecilerimiz biliyorlar ki bizden sürekli iş çıkar. Bu nedenle bize uygun fiyat geçiyorlar. Küçük veya
orta boylu bir işletmeye bu fiyatı vermiyorlar. Biz onlar
adına bir çeşit “toptan fiyat” alıyoruz. Zaten onun için “havuzdaki KOBİ, dertsiz KOBİ’dir” diyoruz.
NAKLEDİLEN MALA SİGORTA
- Taşıma sırasındaki sorunlara karşı
güvence, sigorta sözkonusu mu?
-Anadolu Sigorta ile yaptığımız bir anlaşma var. Nakliyecilerimizin taşıdığı bütün mallara sigorta yaptırıyoruz. Siz tek başınıza gidip sigortadan belli bir indirim alabiliyorsunuz. Ama biz toplu anlaşma yaptığımız için bu indirimi çok daha büyük oranda alıyoruz. Müşteriye de aynen yansıtıyoruz. Böyle bir indirimle karşısına geliyoruz. Eğer mal değeri yüksek ise kendi aldığımız hizmet bedelinin içinde hediye ediyoruz. Zaten mal değeri, belli bir miktarın üstünde ise özel izin gerektiriyor.
TEMSİLCİLİK VERECEĞİZ
- İllerde örgütlenme durumunuz nasıl?
-Bugüne kadar illerde örgütlenmemiz yoktu. Açıkçası biz ağırlıklı olarak Marmara Bölgesi’ne göre planlama yaptık. Marmara Bölgesi’ndeki KOBİ’lere hizmet etmek için kendimize bir sınır çizdik. Pilot olarak başladık. Şimdi Anadolu’daki KOBİ’lerle temasa geçmek için o bölgelere temsilcilikler verme planımızı başlattık