Danimarkalı ayakkabı üreticisi ve markası ECCO’nun Amerika Başkanlığı ve CEO’luğuna 1 Aralık 2023 itibariyle atanan Deniz Erda, “nöro marketing” eğitimi gören oğlu Batu Erda’yı öğrenciliğinin son dönemlerine doğru ECCO Hollanda’da

Batu Erda, babasının 11 yıllık ECCO Türkiye, son birkaç yılda da Ortadoğu ve Afrika bölgesini yönetmesinden, staj günlerinden etkilenmiş olacak ki okulu bitirince hedefini belirledi:

- Ben de profesyonel çalışma hayatıma ECCO’da başlamak istiyorum.

Deniz Erda, oğluna açıklıkla şu mesajı verdi:

- ECCO’da staj konusunda sana yardımcı oldum. Ancak, işe girmen konusunda hiçbir şey yapamam haberin olsun.

Batu Erda kendinden emin, yanıtladı:

- ECCO’da işe girmek için senin desteğine ihtiyacım yok.

Batu Erda, 101 ülkede mağazaları bulunan 60 yıllık aile şirketi ECCO’nun Danimarka’daki global merkezine CV’sini gönderip başvurusunu yaptı. Çok geçmeden ECCO’dan iş görüşmesi daveti aldı. 5-6 tur sınav-mülakat sonrası son kararın verileceği görüşmeye gitti.

Son mülakat sırasında ECCO’nun yöneticilerinden biri sordu:

- ECCO’da üst düzey görevlerden birinde Erda soyadlı bir yönetici var. Aranızda bir bağ var mı?

Batu Erda yanıtladı:

- Sözünü ettiğiniz yönetici Deniz Erda, benim babam. ECCO Türkiye yöneticisi.

Mülakat jürisindeki yönetici, soruyu sürdürdü:

- Eğer ECCO’da işe başlama şansı yakalayamazsan planın nedir?

Batu Erda, kendinden emin bir eda ile şu yanıtı verdi:

- Ben ECCO’da çalışmayı kafaya koydum. Bizde bir deyim vardır, “Kapıdan giremezsem bacadan girerim” diye. ECCO’nun 101 ülkede mağazası, ofisi var. 101 ülkeye CV’mi gönderirim. Aralarından en az birinden olumlu yanıt alabileceğine inanıyorum.

Deniz Erda, ECCO Amerika Başkan ve CEO’luğuna atanması sonrası buluştuğumuzda oğlu Batu’nun öyküsünü de anlatıp sürdürdü:

- Batu, ECCO’da işe kabul edildi. 300 kişi arasından 6 kişi seçildi. Batu, 6 kişi arasında yer aldı. 2 yıl oryantasyon dönemi geçirecek. Tabakhane, ayakkabı üretimi, perakende derken işin her aşamasıyla ilgili deneyim kazanacak. 2 yıl sonra alanını belirleyecek.

Üniversite mezunu genç işsizliğin yüzde 15-20’lerde seyrettiği Türkiye’den bir gencin hedeflediği işe girme konusundaki ısrarcı tutumu, dikkati çekiyor…

Nakit kral ise veri kraliçedir

ECCO Amerika Başkan ve CEO’su Deniz Erda, 101 ülkede ofis ve mağazaları bulunan grubun Türkiye’deki şirketinin son 3 yıldır kârlılıkta oldukça öne çıkmasının nedenlerini anlatırken şu noktanın altını çizdi:

- Nakit kral ise veri de artık kraliçedir…

Türkiye’deki 20 mağazayı tüketici verilerine göre ürün, raf değişiklikleriyle yönettiklerini bildirdi:

- İstinye Park ile Mall of İstanbul’a giden müşterinin alışveriş alışkanlıkları aynı değildir. İstinye Park’taki çeşit ve fiyat politikasını ısrarla Mall of İstanbul’da da uygularsanız başarılı olamazsınız.

Ardından ekledi:

- Tüketici verilerini, davranışlarını artık çok yakından izleyebildiğimiz bir dönemdeyiz. Her mağazada müşteri kitlesine göre pazarlama taktiği geliştirince başarı sağlamak kolaylaşır.

Deriyi artık susuz yıkıyoruz

ECCO Amerika Başkan ve CEO’su Deniz Erda, grubun 4 tabakhane tesisi, 6 da ayakkabı fabrikası olduğunu belirtti:

- Tabakhane tesislerinin 3’ü Çin’de, biri Hollanda’da bulunuyor. Ayakkabı fabrikaları da Çin, Endonezya, Tayvan, Slovakya ve Portekiz’de yer alıyor.

ECCO Grubu’nun 2030 yılında “sıfır atık”a ulaşma hedefi koyduğunu bildirdi:

- Grubumuz öncelikle kendi yeşil enerjisini kendisi üretiyor. Dolayısıyla tümüyle temiz enerji kullanıyor.

Tabakhane tesisinde deriyi yıkamanın dünyanın zor işlerinden biri olduğunu vurguladı:

- Deri yıkaması sonrası çıkan atık su, sulamada kullanılacak düzeyde arıtılıyordu. Son iki yıldır ECCO’da susuz yıkamaya geçildi.

Bu sistemi kurmak için 50 milyon Euro’luk yatırım yapıldığını kaydetti:

- ECCO, tabakhanelerinde susuz yıkamaya geçince 10 bin kişinin bir yıllık tüm ihtiyacına denk gelen suyu tasarruf etmiş oldu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106