Sanmayın ki başlık abartılı… Hiç öyle değil… Son dönemde hangi iş insanını aradıysam yurtdışında, bir yerlerde… Yani iş dünyası çalışıyor. Türkiye’nin geleceği için her yerde varlar. Başlığı örneklerle anlatalım…

Kemal Şahin’den başlayalım. Kısa süre önce Dünya Türk İş İnsanları Konseyi bünyesinde yer alan Almanya Temsilciğini üstlenen Kemal Şahin çok önemli çalışmalara imza atıyor. Almanya’nın 7 kentinde önemli isimlerden oluşan bir yapı oluşturdu. Türkiye ile Almanya arasında ticaretin gelişmesi için önemli adımlar atıyor. Kısa sürede sonuçları göreceğiz hep birlikte.

Kemal Şahin Almanya ekonomisini analiz ediyor ve yeni fırsatlar konusunda tecrübesini de katarak bilgiler üretiyor. Bu arada kendisi de yatırımlarını tam gaz sürdürüyor. Turizmde yeni açılımlar yaparak teniste Antalya’yı zirveye taşıyan Megasaray zincirlerini yaygınlaştırarak sektöre yeni açılımlar kazandırıyor.

ÇİN’DE MURAT KOLBAŞI

Kemal Şahin Almanya ile ilişkilere yeni boyut kazandırmaya çalışırken Çin’den Murat Kolbaşı’nın sesi duyuluyor.

Dünya ekonomisinin nabzının attığı Canton Fuarı’nda Türkler gövde gösterisi yapıyor. Murat Kolbaşı bir yandan Türk kahvesi ile ilgili çalışmaları yürütürken sektörün önde gelen oyuncuları küçük ev aletleri ve mutfak eşyalarında biz de varız mesajı verdiler. Mesela ahşap mutfak eşyasında lider markalarından Bambun’un Genel Müdürü Selman Yar Çin’deki başarıyı “müthiş” diyerek tek kelimeyle özetledi.

Bu arada Çin’de her zaman her yerde Türk firmalarını dünya arenasına taşıyan İstanbul Ticaret Odası’nın emeklerini de belirtmek gerekiyor. Dünyanın her yerindeki fuarlarda İstanbul Ticaret Odası’nın damgasını görüyoruz ve bundan sonra da görmeye devam edeceğiz.

BURAK ÖNDER GÜNEY AMERİKA’DA

Bir de Burak Önder’in EVSİD’de başlattığı bir çalışma var ki tarihe geçecek boyutta. Burak Önder’in başkanlığı döneminde EVSİD uzak diyarlara açıldı. Üyelerini Güney Amerika’nın önemli ülkelerine taşıdı. Artık Şili’den Arjantin’e, Peru’dan Kolombiya’ya market raflarını Türkiye’den giden mutfak ürünleri süslüyor. Burak Önder’in bir de güney teorisi var ki iş dünyası mutlaka bu tartışmayı gündemine taşımalı önümüzdeki günlerde. Bu arada Burak Önder’in ardından başkanlığı devralan Talha Özger’in de bu açılımı yeni boyutlar katarak bir üst noktaya taşıdığının altını çizmek gerekiyor.

AHMET GÜLEÇ İTALYA’DA

Almanya, Çin, Amerika derken sıra geldi Adriyatik’e… İtalya’dan TİM Başkanvekili Ahmet Güleç’in sesi şu şekilde duyuldu:

“Burada tarih yeniden yazılıyor. Türk mobilya üreticileri olarak, dünyanın prestijli mobilya organizasyonları arasında gösterilen Salone del Mobile Milano Fuarı’nda başarı hikayesi yazılıyor. Bu özel etkinliğe Milano Başkonsolosu Mehmet Özöktem ve ticaret ateşelerimiz tanıklık etti.”

Artık herkes mobilya sektörümüzü Avrupa ile Pasifik arasında önemli bir bağlantı noktası olarak görüyor. Daha düne kadar ihracatı yok denecek kadar az olan mobilyada dünya markaları çıkarma arayışı içinde olduğumuzu sektörün başkanı Ahmet Güleç net bir şekilde ifade ediyor.

KAZIM TAVCI JAPONYA’DA

Sadece İtalya mı… Bir de Japonya başarısı var. Göreve geldiği günden bu yana sektörde ihracatçı sayısını artırmak için var gücü ile çalışan İHBİR Başkanı Kazım Taycı Japonya’da önemli anlaşmalara imza attı.

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörü olarak ihracata hız kesmeden devam eden Kazım Taycı ve arkadaşları ABD’dan Cibuti’ya mal satarak her yerde varız mesajı veriyor.

Sadece satmak mı… Başka başarılar da var… Mesela güven konusunda Mehmet Reis’in markasının Fransa’da lider olduğunu Güvenilir Ürün Zirvesi’nde öğreniyoruz.

Bu arada tekstili bırakmış değiliz… TİM Başkan Vekili ve Tekstil ve Hammaddeleri Sektör Kurulu Başkanı Fikret Kileci, Brüksel’de sektörün geleceğini ve Türkiye’de yaptıkları çalışmaları anlatırken herkesin heyecanla dinlediğini biliyoruz.

Bu arada Köln Havalimanı'ndan, metrolara, şehrin kalbindeki billboardlarla F İstanbul’un tanıtımlarını asarak Türkiye’nin hem gıda da hem de fuarcılıkta önemine dikkat çekenlerin bilgisini vererek bu başarı hikayesi örneklerini noktalamak isterim.

Verilen örnekler sizi tatmin etti mi bilmiyorum. Özel sektör başarı hikayesi yazıyor ifadesini bu örnekler doğrular diye düşünüyorum. Çin’de de İtalya’da da onlar varlar.

Dubai’yi söylemiyorum bile… Biraz daha asılmak gerekiyor. Yapısal sorunları çözmek gerekiyor. Yani iş insanlarının ayaklarındaki prangaları azaltmak gerekiyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner113

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106