Geçmişte Anadol STC-16 projesinde de görev yapan mühendis Ekber Onuk, Tuzla Tersanesi’ndeki küçük bir atölyede sessiz sedasız kendi otomobil markasını üretiyor. Ekber Onuk, ekibiyle birlikte geliştirdiği Onuk S56 otomobili piyasa sürmeye hazırlanıyor. Porsche S356′dan esinlenen spor otomobil Onuk S56 adını taşıyor. Yılda 50 adet üretilecek ve 35 bin euroya satılacak spor otomobil için şu anda 35 kişi sırada bekliyor.
Yonca Onuk Ortaklığı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ekber Onuk, Başbakan’ın çağrısını desteklediğini belirterek, “Her ne kadar şu anda Türkiye bazı konularda geç kalmış gözükse de bizce hiçbir zaman çok geç değil. Başbakan ilk defa ‘Kral çıplak’ dedi. Bu biz gençken söylenseydi müthiş olurdu. Ne yazık ki daha önce kimse buna cesaret edemedi. Türkiye, 70′li yılların başında kendi markasını oluşturmaya çalışsaydı bugün çok yol almıştı” diye konuşuyor.
Yerli spor otomobil projesini trafik kazasında kaybettiği oğlu Kaan Onuk’un başlattığını belirten Ekber Onuk, “Porsche S356′dan esinlendik. Yerli spor otomobil Onuk S56 için sırada 35 müşteri var Yerli iki model üretiyor İnanıyorum ki bu arabayı Ferry Porsche görseydi ‘Helal olsun’ derdi. Onun düşündüğü birçok şey var ama bugünün teknolojisi ve estetiğiyle biraz daha farklı” diyor.
Hard top (sökülüp takılan) tavana sahip olan Onuk S56, üstün bir yol tutuşunu hedefliyor ve saatte 190 kilometre hıza ulaşabiliyor. Özellikle gençlerin ilgisini çekecek otomobilin satış fiyatı ise 35 bin euro olacak.
● VOLKSWAGEN TASARIMCILARI BEĞENDİ
İki yerli model üzerinde çalıştıklarını belirten Ekber Onuk, Sazan ve S56’nın geliştirilmesi aşamasında önce Tofaş ve Volkswagen ile birlikte çalıştıklarını, şimdi ise Nissan- Renault ile yola devam ettiklerini belirtti. Onuk, “Tofaş’ın eski CEO’su Jan Nahum'la, Anadol STC 16 projesinden tanışıklığımız sayesinde, Sazan ve S56 için destekleri oldu. Volkswagen Grubunun tasarım başkanlığını üstlenen Murat Günak geldi, araçları inceledi ve çok beğendi. Bir süre de onlarla yürüdük. Ama Murat buradan ayrılınca bir miktar durakladık. Nissan için geliştirdiğimiz Motali adlı tekne sayesinde Nissan Design Başkan Yardımcısı Alfonso Albaisa ile tanışıklığımız olmuştu. Buna güvenerek Japonya’ya gittik ve konuştuk. Bize destek vermeyi kabul ettiler ve bugün birlikte çalışıyoruz.”
● SAZAN ADI OĞLUNDAN
GELİYOR Onuk firmasının geliştirdiği bir diğer spor otomobil olan Sazan'ın tasarımını yapanlar da, yıllarca Anadol'da bir arada çalışıp, Türkiye'nin ilk spor arabası olan Anadol STC-16'yı da tasarlamış olan ekip. "Sazan" isminin kaynağı ise aslında üzücü bir hikaye: Sazan, Ekber Onuk'un trafik kazasında ölen oğlu Kaan Onuk'a arkadaşlarının Saint Joseph Lisesi'nde taktıkları lakapmış. Bu açıdan biraz Ferrari Dino'nun öyküsüne benziyor (Enzo Ferrari'nin genç yaşta ölen oğlu Dino'nun adının verildiği Ferrari modeli.) Proje için Onuk firması ile Renault Türkiye ortaklaşa çalışıyorlar, yani oldukça ciddi bir atılım. Onuk Sazan'da Renault- Nissan'ın 3.5 litrelik V6 motoru kullanılacak ve arabanın ulaştığı son sürat de 300 km/s olarak belirlenmiş. Arabanın şasesi yüksek teknoloji ürünü, sağlam ve hafif carbon-fiber alaşımından yapılmış. Yılda sadece 10 adet Onuk Sazan üretilecek.