Dr. AHMET TEMİROĞLU
Dr. AHMET TEMİROĞLU
Yazarın Makaleleri
BAŞARILI İNSANIN ÖZELLİKLERİ
Geçen sayımızda bireysel başarıyı incelemiş, başarının bütün unsurlarını sıralayıp tanımlamıştık. Bu sayımızda başarılı insan ve özelliklerini ele alıp irdeleyeceğiz. KENDİNE GÜVENMEK VE VAZGEÇMEMEK Başarılı olan tüm atlet,...
Bireysel başarı
Bu ayki yazımızda şirketleri bir tarafa bırakarak bireysel başarıdan söz etmek istiyorum. Aslında şirketlerin başarıları da büyük ölçüde o şirketteki bireylerin başarılarıyla çok ilgilidir. 'Birey için başarı nedir? Nasıl başarılı...
PLANLAMA
Yeni yıl yaklaşıyor. Yine bir çok yönetici ve işadamımızın 'Seneye İnşallah”, 'Yılbaşından sonra bi bakarız” ya da 'Hele bu yıl bi geçsin bakalım” gibi cümleler sarfettiklerini duyar gibiyim. Elbette bu tür düşüncelerin...
Yönetimde delegasyon
Bildiğiniz gibi günümüzde sahip olduğumuz en değerli unsurlardan biri zamandır. Özellikle işadamları ve yöneticiler genelde zamanlarının işler için yetmediğini sık sık belirtirler. Yöneticiler için zaman kazanılacak en önemli yönetsel...
BAŞARILI MÜŞTERİ HİZMETLERİ
Bu ay yine müşteri konusuna değineceğiz. Yeni müşteri edinmenin çok zor ve pahalı olduğunu, bu nedenle var olan müşterileri elde tutmanın çok önemli olduğunu günümüzde artık herkes bilmektedir. Müşteriyi elde tutmak konusunda geçen yazılarımızda...
MÜŞTERİ YÖNETİMİ - 3
Geçen ay müşteriyi elde tutmanın yollarından söz etmiştik. Bu konuda yapılabilecek uygulamaları; 1- Doğru pazarlama stratejileri ve taktikleri oluşturmak. 2- Başarılı müşteri ilişkileri yönetimi uygulamak şeklinde iki ana başlık altında...
MÜŞTERİ YÖNETİMİ-2
MÜŞTERİLERİ ELDE TUTMANIN YOLLARI Geçen ay müşteriyi elde tutmanın yollarından söz edeceğimizi belirtmiştik. Bu konuyu iki ana başlık altında incelemeye çalışacağız. 1- Doğru pazarlama stratejileri ve taktikleri oluşturmak. 2- Başarılı...
MÜŞTERİ YÖNETİMİ
Bu yazı ile başlayarak, önümüzdeki bir kaç yazıda müşteri konusunu ele alacağız. Bu amaçla bu yazımızda müşteri kavramının günümüzdeki tanımını yapmaya çalışacağız. Ancak daha önce tedarikci ve müşteri ilişkisinin tarihine...
REKABET - 3
Bildiğiniz gibi bundan önceki son iki yazımızda rekabet konusundan söz etmiştik.Bu ay da rekabet konusuna devam edeceğiz. Günümüz rekabet koşullarında kuruluşlar, yaşamlarını sürdürebilmeleri için elbette ki kendilerine özel stratejiler,...
REKABET - 2
Geçen ayki yazımızda rekabet konusunu incelemeye başlamış, günümüzdeki rekabetin gün geçtikçe 'yok edici, imha edici” rekabet haline gelmekte olduğunu belirtmiştik. Yine hatırlanacağı üzere bu süreci 'Sıfır Kar Trendi” olarak...
REKABET
İletişim araçlarının çoğalması, ulaşım araçlarının daha etkin kullanılması ve uluslararası ekonominin gittikçe artan bir hızla globalleşmesi hem dünya ekonomisinde hem de ülkemiz ekonomisinde arz-talep yapısında köklü değişimlere...
İŞLETMELERDE DİSİPLİN
Sadece kontrol ve cezaya dayandırılmış olan disiplin süreci, düşük moral, kızgınlık ve ast-üst çatışmaları gibi sorunların doğmasına sebep olabilir. Oysa disiplinin bir başka amacı da yöneticilerle astlar arasında ve tüm çalışanlar...
KURUM KÜLTÜRÜ - 4
Bu ayki yazımızda kurum kültürü başlığı altında amaçlarla yönetim konusunu ele alacağız. KURUM KÜLTÜRÜ VE AMAÇLARLA YÖNETİM Amaç, hepimizin bildiği gibi önemli bir kavramdır. Gene çoğumuzun bildiği gibi 'Eğer her hangi bir...
KURUM KÜLTÜRÜ - 3
Geçen ayki yazımızda kurum kültürü çerçevesinde karar verme sürecini incelemeye başlamış ve bu ay da devam edeceğimizi belirtmiştik. En son karar vermede gücün, belirli bir ya da birkaç yöneticide toplandığı 'GÜÇ ODAKLI” işletmelerden...
KURUM KÜLTÜRÜ-2
Okuyanların bildiği gibi geçen yazımızda kurum kültüründen söz etmiştik. Bu ay da aynı konuya devam edeceğiz. Ancak konuya biraz daha detaylarıyla bakmak için geçen ay yapmadığımız bazı tanımlamaları fazla ayrıntıya girmeden bu yazıda...
KURUM KÜLTÜRÜ
Bazı şirketleri diğerlerinden ayıran bir çok farklı özellikleri vardır. İş yapma şekillerindeki, iş yeri ortamındaki bu farklılıklar hemen göze çarpar. Örneğin böyle bir işyerinde çalışanların ve yöneticilerin birbirlerine karşı...
İLETİŞİM VE KARŞILIKLI ANLAYIŞ-4
Bildiğiniz gibi son üç ayki yazımızın konusu iletişimdi. Bu ay da biraz pratik, yani hemen bugünden itibaren uygulanabilecek bazı iletişim uygulamalarından maddeler halinde söz ederek bu konuyu kapatmak istiyorum; ► BİR İNSANLA İLK TANIŞTIĞINIZDA...
İLETİŞİM VE KARŞILIKLI ANLAYIŞ-3
Bildiğiniz gibi son iki aydır yazılarımızda iletişim konusunu ele almıştık. En son sözü ‘Sağlıklı Tartışma'ya getirmiş, ‘Olgun İnsan' ve ‘Zor İnsan' profillerini tanımlamıştık. Bu ayki yazımızda da sağlıklı...
İLETİŞİM VE KARŞILIKLI ANLAYIŞ-2
Geçen ayki yazımızda iletişim konusuna değinmiş, ön yargıların iletişimi nasıl engellediğini örneklerle açıklamıştık. Doğru iletişimi engelleyen unsur aslında sözünü ettiğimiz bu önyargıların kendisi değil, bunların doğru kullanılmamasıdır....
İLETİŞİM VE KARŞILIKLI ANLAYIŞ
İletişim iki birim arasında olan mesaj ve bilgi alışverişidir. İşletmelerde bazen birimler yani kişi veya kişiler, departman veya departmanlar bu iletişimi sağlıklı yapamadıkları için birçok iş aksar. Birçok işyerinde, başarısızlığın...
İŞLETMELERDE KÜÇÜLME (DOWNSIZING)-2
Geçen ayki yazımızda İşletmelerde Küçülme'densöz etmiş bu ay da aynı konuya devam edeceğimizi bildirmiştik. Küçülmenin sadece bir işten çıkarma işlemi olmadığını ve küçülme işlemine doğrudan eleman sayısını eksilterek...
İŞLETMELERDE KÜÇÜLME (DOWNSIZING)
BÜYÜME İşletmeler gelişen koşullara göre zaman içerisinde normal olarak her boyutta büyüyebilmektedirler. Müşteri sayısı arttıkça, yeni ve değişik özelliklerdeki pazarlara girildikçe, ürün çeşitlemesi arttıkça, müşteri talepleri...
İŞLETMELERDE BÜTÇE DİSİPLİNİ VE NAKİT YÖNETİMİ
Yeni bir yıla girdik. Bazıkuruluşlar geçen yılı yeterlibir karla kapadılar. Bazıkuruluşlar az kar elde ettiler.Bazıları da kar etmedikleri gibizarar ettiler. Bütün bu sonuçların hepsi işletmeler için olağandurumlardır. Elbette ki işletmelerkar...
DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ-2
Geçen ayki yazımızda Değişim Mühendisliği konusuna devam edeceğimizi bildirmiştik. Hatırlayacak olursak o yazıda 'Değişim mühendisliği, maliyet, kalite, hizmet ve hız gibi çağımızın en önemli performans ölçülerinde çarpıcı...

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106