Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin İstanbul Shopping Fest organizasyonuyla ilgili startın verildiği gecede yaptığı konuşma bizi çok umutlandırmıştı… İstanbul Shopping Fest bu defa tutacak diye düşündük. Çünkü İstanbul’u önce bölgenin sonra da dünyanın önemli alışveriş merkezlerinden biri yapma düşüncesi ile daha önce de yola çıkılmış ama başarılamamıştı. Bu işe önderlik edecek birliktelikler oluşmamıştı.
►BU ÜÇLÜYE DİKKAT
O gece böyle bir birlikteliğin mesajını aldık. Bugünkü başarının en önemli mimarı sayılabilecek üçlüyü ilk defa o gece bir arada gördük… Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane ile Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal 40 gün 40 gecelik alışveriş şenliği için omuz omuza olduklarını o gece ilk defa ortaya koydular. Bu üçlü ve onların destekleyenler sabahın köründe başlayan toplantılarla bugünkü gelinen noktaya ulaştılar.
►ÖLÇÜYÜ VAHAP MUNYAR VERDİ
Başardılar diyorum çünkü sevgili Vahap Munyar başarının anahtarını vermişti bizlere…
Artık ölçmek kolaydı…
Vahap Munyar Ekonomi Gazetecileri Derneği'nin (EGD) toplantısından sonra yazdığı yazıda işin takibinin yolunu gösterdi herkese… Kredi kartına bak başarıyı anla şeklinde özetlenebilir bu görüş…
Sevgili Munyar bu yöntemi Boyner Genel Müdürü Aslı Karadeniz, Bankalararası Kredi Kartları Merkezi (BKM) Genel Müdürü Sertaç Özinal, YKM Yönetim Kurulu Üyesi Nuşin Oral, Gürmen (Ramsey) Giyim İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan ve Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül'le yaptığı görüşmelerden yola çıkarak önermişti.
İstanbul’da ‘40 gün 40 gece alışveriş’ sloganıyla başlayan Shopping Fest’in ilk haftasında Vahap’ın verdiği bilgiler doğrultusunda çek etme şansı doğmuştu. İlk sonuçları aktaralım…
■ İlk bir haftda kredi kartlarıyla 1.5 milyar liralık harcama yapıldı.
■ BKM verilerine göre, önceki yılın aynı dönemine göre 18-25 Mart arasında harcamalar yüzde 21 arttı.
■ Festival kapsamında en çok harcama alışveriş merkezlerinde yapılırken, giyim ve kuyumculuk sektörü öne çıktı.
■ Yurtdışında pek çok tanıtımı yapılan festivale, turistlerin katkısı ise 20 milyon lirayı buldu.
►ALIŞVERİŞE KOŞTULAR
■ Gece 02.00’a kadar açık kalan alışveriş merkezleri, İstanbul Shopping Fest’in en çok faydasını gören yerler oldu. Kartla en çok harcama yapılan yerler 174 milyon 400 bin lira ile alışveriş merkezleri oldu.
■ Bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında İstanbul’daki alışveriş merkezlerinin cirosu yüzde 22 arttı.
■ İlk haftada toplam 94 milyon 200 bin lira tutarında giyim harcaması yapıldı. Bu dönemde geçen yıla göre harcamalarda yüzde 10 oranında artış gözlendi.
■ Turistlerin kredi kartı ve banka kartı ile yaptığı harcamalar, İstanbul Shopping Fest’e yurtdışından da ilgi ve katılım olduğunu gösterdi.
■ Yabancı kredi ve banka kartları ile yapılan harcama, geçen yıla oranla yüzde 38 artışla 20 milyon TL’ye ulaştı.
►HAMDİ TOPÇU’NUN DESTEĞİ
İşte alışveriş şenliğinin ana noktası burası… Bu etkinlik Türk’ün Türk’e yaptığı bir şov olmanın ötesine taşınmıştı. Yabancılar alışverişe gelmiş ve geçen yıla göre harcamalarını yüzde 50’ye yakın artırmışlardı… Yani yerinden ihracat yapmıştık…
Çok önemli bir nokta yakalanmıştı. Bunu geliştirdiğimiz takdirde İstanbul’un önü açılacaktır…
Bu ölçülebilir nokta başarının işareti… Bu noktanın yakalanmasında çok insanın emiği var… Ama Türk Hava Yolları’nın ve başındaki isim Hamdi Topçu’nun emeği herkesten biraz fazla… Öne çıkmayı sevmeyen Topçu, yurtdışında bu etkinliğin lokomotifi oldu…
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106