Geçen nisan ayı başı, İslamad'da Cumhurbaşkanlığı Sarayı'ndayız...
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile Pakistan Cumhurbaşkanı Asıf Ali Zardari'nin basın toplantısını izliyoruz.
Cumhurbaşkanı Gül, Pakistan'la Türkiye arasındaki ticaret hacminin 1 milyar doların altında olduğuna dikkat çekti:
- Bu seyahatimiz sonrası aramızdaki ticari ilişkilerin gelişeceğine inanıyorum. İlk hedefimiz 2 milyar dolar, sonra da 5 milyar dolar olmalı.
Gül, ardından iki ülke arasındaki ticaretin gelişmesinde önemli rol oynayacak kargo trenini anımsattı:
- İstanbul-İslamabad arasında çalışacak kargo treni ilk seferini Ağustos 2010'da gerçekleştirecek. Bu tren seferinin gündeme gelmesinde Sayın Zardari'nin payı büyük.
Pakistan Cumhurbaşkanı Zardari araya girdi:
- Adını "Gül Treni" koyalım.
Ağustosun son günü Ekonomi Gazetecileri Derneği'nin (EGD) organizasyonuyla Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'la iftarda buluştuk. Yıldırım'a THY Genel Müdürü Temel Kotil, TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy da eşlik etti.
Binali Yıldırım, sunumunun demiryolları bölümünde yurtdışına uzanan ağları anlatırken sordum:
- İstanbul-İslamabad arasında bir kargo treni seferinin başlaması söz konusuydu. Cumhurbaşkanı Gül'ün Pakistan seyahatinde gündem konularından biriydi.
Yanıt Süleyman Karaman'dan geldi:
- O seferler başladı.
- Dikkatimizden mi kaçtı, siz mi duyurmadınız? Seferler düzenli yapılıyor mu?
- Aslında pek yük yok. O yüzden bir düzene oturmadı...
Gül ve Zardari, İstanbul-İslamabad kargo treninin iki ülke arasında güçlü bir "ticaret kervanı"na dönüşmesini beklerken, Pakistan büyük bir sel darbesi yedi.
Başta Birleşmiş Milletler (BM) olmak üzere, dünya başlangıçta sel felaketinin büyüklüğünün farkına varamadı. Türkiye'de bu konuya kamuoyu ilgisini Hürriyet tetikledi. Zaten kolları sıvamış olan Türk Kızılayı da yardım çalışmalarını hızlandırdı.
Derken, Türkiye'den Pakistan'a yönelen yardımlar hareketlendi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) 1 milyon dolar, İstanbul Ticaret Odası (İTO) 500 bin lira nakit yardıma imza attı. Buna Kuveyt Türk'ün 1 milyon lira, Ankara Ticaret Odası'nın (ATO) 1.5 milyon lira ve İş Bankası'nın 1 milyon liralık destekleri eklendi.
Hürriyet, Pakistan'ı gündemde tutmayı sürdürürken, Coca-Cola İçecek'in önde gelen ortağı Anadolu Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan'ı aradım:
- Pakistan'daki Coca-Cola İçecek tesislerinde bir zarar var mı?
- Bizim bulunduğumuz bölgede sorun yok.
- Selzedelere yardım konusunda birşeyler yapabiliyor musunuz?
- Arkadaşlarımız birşeyler yapıyor olmalılar.
Coca-Cola İçecek'ten Atilla Yerlikaya'yla konuştum. Türkiye'ye bağlı olan Pakistan Coca-Cola ile Coca-Cola Vakfı'nın yaptığı yardımlar 1 milyon doları aşmıştı.
Hürriyet'in öncülük ettiği "Mevlana Evleri"nden bir mahalle oluşturma projesine de iş dünyası ve vatandaşlardan 5 milyon liraya yakın destek geldi. Yönlendirilen evlerin sayısı 1500'e dayandı.
Türk Kızılayı ayrıca Ankara'dan Pakistan'a bir yardım treni kaldırdı...
İstanbul-İslamad arasında çalışacak kargo treninin ticareti artırması hayal edilirken, "yardım treni" Pakistan'a uzandı. Tüm bunlara Nilüfer Bulut'un başkanlığındaki Türkiye İş Kadınları Derneği'nin (TİKAD), Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan öncülüğünde topladığı 3.5 milyon liralık yardım da eklendi. Emine Erdoğan, öncülük yaparak topladığı yardımları TİKAD ekibiyle bizzat Pakistan'a ulaştırdı...
Dilerim Pakistan yaralarını bir an önce sarar...
İslamabad-İstanbul tren yolu, aradaki ticareti tetikleyecek rolüne döner...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106