Öne Çıkanlar Türkonfed Mustafa Varank ÇOSB Girişimcilik Paneli Cem Sezgin Sao Paulo

Kaan Kavaloğlu: Bizi Yunan adalarıyla kıyaslamayın

GİRAY DUDA

Turizm tartışmaları arasında sona doğru ilerleyen sezonu ilk olarak AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu ile konuştuk. Kavaloğlu, gidişattan çok şikayetçi olmasa da sorunların maliyetlerin yüksekliğinden kaynaklandığını ve maliyetlerin azalması halinde turizmin yeniden eski güzel günlerine döneceğini söyledi.

- Sayın Kaan Kavaloğlu, Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve turizm kuruluşlarının üst yöneticileri, bu sezonun tümüne pozitif bakıyorlar ve 2024 hedefi olan 60 milyon turist, 60 milyar dolar gelirin gerçekleşeceğini söylüyorlar. Sizin görüşünüz nedir?

- Türkiye turizmi 80’li yıllarda başlayan atılım ile bugün ilk 5 destinasyon arasında girdi. Küresel ölçekte büyük bir başatı hikayesi olarak görüyoruz, mevcut turizm ürünlerimiz ve rekabet gücümüzle rasyonel bir hedefler bu rakamlar.

Turizmde dünyanın en çok turist ağırlayan 5 ülkesinden 4'ünün bulunduğu Akdeniz'de Fransa, İspanya ve İtalya gibi Türkiye'nin de hedefi yakın zamanda 100 milyar dolardır. Bu tablo bile ülkemizin turizmde ne kadar başarılı olduğunun göstergesi. Türkiye'nin 2028 yılında hedefi 90 milyon turist, 100 milyar dolar gelir. Sayın Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy'un liderliğinde bu hedefe ulaşacağımıza inanıyoruz, turizm sektörü olarak başarabiliriz"

KİŞİ BAŞI GELİR 100 DOLAR

- Turist sayısının artışı ile birlikte turistlerin yaptığı günlük ve toplam harcamalar ne oranda, önceki yıllara göre artış var mı?

- 2023 yılında kişi başı turizm geliri 100 dolara yaklaştı, Akdeniz’de yer alan Avrupalı destinasyonlarla kıyaslandığında bu rakam istediğimiz seviyede değil. Ancak Türkiye ürün yelpazesi oldukça geniş ve son yıllarda üst segment lüx ürün tüketicileri de hedefleyen yatırımlara yöneldi. Önümüzdeki yıllarda bu rakamı aşarak Avrupa’daki rakiplerimize yaklaşacağımızı ön görüyoruz.

ÜRÜN VE FİYAT YELPAZEMİZ GENİŞ

- Yabancı turistler için paket fiyatlar geçen yıla göre ne oranda arttı? Yabancılar her şey dahil sistemini mi tercih ediyorlar? Gelen turistler hangi oranda turlarla geliyor?

- Ürün yelpazemiz oldukça geniş, bu nedenle fiyat skalası da geniş yelpazede. Yabancı turistler için maliyetlerimiz oranında fiyat artışları söz konusu. Ancak enflasyon oranında döviz kurları artmadı, bu nedenle maliyet artışı ve döviz artışı arasındaki fark gelirlerimizi etkilese de fiyat avantajımızı hala sürdürüyoruz.

MALİYET ARTIŞI TÜRK MİSAFİRLERİ ETKİLEDİ

- Turizmdeki yaygın, genel şikayetler, orta ve orta altı sınıflar açısından bu yılın fiyatlarının ulaşılamayacak durumda olmasından kaynaklanıyor. İç turizme yönelik yüksek fiyat şikayetleri hakkında ne söylemek istersiniz.

- Türkiye’de enflasyonla ciddi anlamda bir mücadele söz konusu. Bizler de bu mücadelenin içindeyiz. Maliyet artışı ne yazık ki Türk misafirlerimizi de doğal olarak etkiledi. Genel olarak sunduğumuz ürünlerde kaliteden ödün vermiyoruz. Bunu da sürdürmeye devam edeceğiz.

MALİYETLERE BAĞLI

- İç turizm açısından fiyatların daha ‘makul’ bir düzeye çekilmesi, sezonun son aylarında turistik kuruluşların gelirlerini yükseltmesine yardımcı olmaz mı?

  1. makul maliyetlere ulaştığımızda bu mümkün olabilir.

BİZİM ÜRÜN VE SERVİSİMİZ KALİTELİ

- Yunanistan adalarına yönelik turistik seyahatlerin sayısı hakkında bilgi var mı? Yunanistan’a her sınıftan Türk turist gidiyor mu? Söylendiği gibi bu adalara büyük yönelim yaşanıyor mu? Fiyatlar Türkiye’nin fiyatlarına göre gerçekten ucuz mu?

- Antalya Bölgesinin ürün niteliğini Yunan Adaları ile kıyaslamak doğru bir yaklaşım değil. Yatak kapasitemiz ve nitelik açısından oldukça farklı. Ürün ve servis kalitemizle iç pazarın gelişmesine odaklıyız. Maliyetlerin makul seviyelerde daha stabil seviyelere erişmesine paralel iç pazarın da yönelimi değişecektir.

AMACIMIZ TURİZMİ BÜTÜN YILA YAYMAK

- Yabancıların Türkiye’deki kış turizmine ilgileri nasıl? Kış turizminde ziyaretçi sayısı ve gelir düzeyinin tatmin edici düzeye gelip, kuruluşların yıl boyu açık olması için projeler yürütülüyor mu?

- Mevsimsellik ve doluluklar bu yıl da işletmelerimizi zorlayan konular oldu. Tüm aylara yayılan turizm hareketleri en büyük isteğimiz ve bu yönde yapılan sağlık, spor yatırımları,yeni etkinliklerle kış aylarında da turizm hareketlerini sürdürüyoruz.

TGA bu yönde önemli çalışmalar gerçekleştirerek, hem dijital hem de fiziki yoğun bir şekilde tanıtım faaliyetlerini yürütüyor. Bizler de işletmeler olarak tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimizde 4 mevsim turizmi vurguluyoruz.

Mevsimselliğin dengeli bir trafiğe ulaşmasına yönelik, kış operasyonlarını destekleyecek yan ürünler geliştirmemiz büyük önem arz ediyor. Yatırımlar farklı konseptlerle kış operasyonlarını destekleyecek nitelikte yapılıyor.

SAVAŞLAR NEDENİYLE BÜYÜK KAYIPLAR YAŞADIK

- Gelecek yıl için Rusya-Ukrayna savaşının ve Orta Doğu’daki savaşın sona ermesini temenni edersek nasıl bir turizm sezonu hayal edersiniz?

- En büyük iki pazarımız Ukrayna ve Rusya’da büyük kayıplar yaşadık, İsrail ve İran pazarı da bu çatışmalardan etkilendi. Pazarların yeniden dönmesinin ötesinde insani anlamda barışın gelmesi en büyük temennimiz. Turizmin dili barıştır, tesislerimizde tüm milliyetler barış içerisinde bir araya geliyor. Bu çatışmaların sona ermesiyle Türkiye turizmi için yeni atılımlar süreci oluşacaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner115

banner114

banner113

banner112

banner111

banner110