Bu sayıda ‘İçimizden Biri’ köşemizin konuğu Rebul Kozmetik San. ve Tic. A.Ş. Co-CEO’su Kerim Müderrisoğlu. “Fabrikamızda kullandığımız yeni nesil teknolojilerle doğa dostu üretimlerimize devam ederken sıfır karbon hedefi içindeyiz” diyen Müderrisoğlu şunları söyledi: “1 Mayıs’tan itibaren yüzde 100 yenilenebilir enerji kullandığımız fabrikamızda Yeşil Enerji Sertifikası’na sahibiz. Birim ürüne düşen enerji maliyetini yüzde 50 oranında düşüren bir teknoloji ile ilerliyoruz. Yeni hava sistemleri yatırımımız ile “Isı Geri Kazanım Üniteleri” aracılığıyla yüzde 30 enerji tasarrufu sağlıyoruz. Atıklarımızı kaynağında ayrıştırarak, cam-plastik-kâğıt olarak geri dönüşüme kazandırıyoruz.”
1895’TEN GÜNÜMÜZE REBUL
- Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’nin (ÇOSB) katılımcısı olarak Rebul’u bize tanıtır mısınız?
- Köklü geçmişimiz 1895’te, Fransız genç bir eczacı olan Jean Cesar Reboul’ün, Beyoğlu’nda, Grande Pharmacie Parisienne - Büyük Paris Eczanesi adıyla Türkiye’nin ilk eczanelerinden birini kurmasıyla başlıyor. Cumhuriyet tarihinin ilk eczacılarından Kemal Müderrisoğlu’nun Rebul Eczanesi’nde üniversite stajını yapması ve bu birlikteliğin zaman içerisinde ortaklığa evrilmesi, markamız için bir dönem noktası diyebiliriz. Jean Cesar Reboul ile Kemal Müderrisoğlu’nun birlikte geliştirdiği kişiye özel kremler, saf gül suyu tonikleri ve kolonyalar ile eczane adeta bir kozmetik atölyesi gibi çalışmaya başlıyor. Markayı üne kavuşturan formüllerden biri de hepimizin hala evlerinden eksik etmediği Rebul Lavanda Kolonyası oluyor. Sene 1938’i gösterdiğinde Türk halkı lavanta kolonyasıyla tanışıyor ve bu koku, İstanbul beyefendilerinin kokusu haline geliyor. 1939 yılında, Mösyö Reboul ülkesine dönerken, gözü gibi baktığı eczanesini Kemal Müderrisoğlu’na devrediyor. Akabinde eczanenin ismi Rebul olarak değişiyor. Eczanenin bodrum katında sayısız formüle imza atılıyor. Bir süre sonra bu alan yetersiz kalıyor ve yeni bir imalathane kuruluyor. İşte büyüme yolculuğumuz da böyle başlıyor. Ne mutlu ki şimdi, 22.500 metrekarelik yeni fabrikamızla, Ar-Ge merkezimizle, sayısız formüle imza atıyoruz. Rebul Şirketler Grubu olarak Rebul, Atelier Rebul ve Private Brands (Özel Markalar) olmak üzere üç ayrı koldan dünyanın birçok noktasında yer alıyoruz. 125 yılı aşan eczacılık geleneğimiz ve koku uzmanlığımızı birleştirerek, doğanın saflığını bir sanatçı hassasiyetiyle işliyor, güzelliği ve sağlığı bilimsel uzmanlıkla bir araya getiriyoruz. Nesillerdir süregelen bilgi birikimimiz ve deneyimimiz sayesinde, kişisel ve ev kullanımına özel kaliteli ve yenilikçi ürünler tasarlayan markalara sahip bir şirketiz.
9 ÜRETİM HATTINA SAHİBİZ
- Tesislerinizde ne tür üretimler var? Ürün yelpazeniz hakkında bilgi verir misiniz?
- Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’ndeki yeni fabrikamız toplam 45.750 metrekare arsa ve 22.500 metrekare kapalı alan üzerine inşa edildi. Yıl sonunda üretim tesisimizi 27.000 metrekareye çıkartmayı hedefledik. Yeni fabrikamızda alkol ve su bazlı olmak üzere 9 üretim hattına sahibiz. Kolonya, parfüm, banyo&vücut bakımı, cilt bakımı, saç bakımı (kişisel bakım) ve ev kozmetiği ürünleri üretimi gerçekleştiriyoruz. Aylık 2 milyon 600 bin adet katma değerli üretim kapasitesine ulaştık. Fabrikamızda kurulumuna başladığımız, günde 12.000 adet mum üretme kapasiteli Türkiye’nin ilk entegre mum hattını en kısa zamanda tamamlamayı hedefledik.
Hem Rebul hem Atelier Rebul markamızda koku uzmanlığımızla fark yaratıyoruz. Rebul ile Türkiye’nin yaşayan en eski kolonya markası olarak yolumuza devam ederken, Atelier Rebul ile kokunun her alanına girmeyi başardık. Köklü formüllerimiz ve koku uzmanlığımız ile yaratılan ürünlerde kullandığımız güçlü ve kaliteli içeriklerin ve yenilikçi, transparan yaklaşımımızın markayı özel kıldığına inanıyorum. Atelier Rebul markasının sadece kozmetik ürünlerinden ibaret olmamasına, müşterilerimize bir yaşam tarzını yansıtmasına ve markanın bir tavrı olmasına çok dikkat ediyoruz.
YÜZDE 100 YENİLENEBİLİR ENERJİ KULLANIYORUZ
- Firmanız “yeşil üretim” kapsamında hangi adımları atıyor?
- Fabrikamız, sektördeki, ülkemizdeki, belki de bölgemizdeki en modern, en nitelikli ve kapsamlı tesis oldu. Hedefimiz Türkiye’yi kozmetikte tasarım, ürün geliştirme ve üretimde ilk akla gelen ülkelerden biri yapmak. Ürün geliştirme ve üretim üssü haline getirmek. En önem verdiğimiz niteliklerden biri de sürdürülebilirlik esaslarına dayanan, doğaya saygılı üretim teknolojilerimiz. Sürdürülebilirlik, Rebul Şirketler Grubu olarak en çok önemsediğimiz konu başlıkları arasında yer alıyor. Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınmayı başarmak için ürünlerimizi ve kaynaklarımızı üretme ve tüketme biçimlerimizi geliştirmeyi ve ekolojik ayak izimizi azaltmayı hedefliyoruz. Yeni fabrikamızda kullandığımız yeni nesil teknolojiler ile doğa dostu üretimlerimize devam ederken sıfır karbon hedefi içindeyiz. 1 Mayıs’tan itibaren yüzde 100 yenilenebilir enerji kullandığımız fabrikamızda Yeşil Enerji Sertifikası’na sahibiz. Birim ürüne düşen enerji maliyetini yüzde 50 oranında düşüren bir teknoloji ile ilerliyoruz. Yeni hava sistemleri yatırımımız ile “Isı Geri Kazanım Üniteleri” aracılığıyla yüzde 30 enerji tasarrufu sağlıyoruz. Atıklarımızı kaynağında ayrıştırarak, cam-plastik-kâğıt olarak geri dönüşüme kazandırıyoruz. Doğal ürünlerden elde edilen hammaddeleri formüllerimizde kullanıyoruz. Doğa dostu üretim çerçevesinde formüllerimizde paraben, silikon, petrol türevi ham maddeler kullanmayarak, temiz içerikli, cilde ve çevreye dost ham maddelere yer veriyoruz. Fabrikamızda sifiratik.gov.tr ile işbirliği yaparak, sorumlu üretim için süreçlerimizi geliştirirken dünyaya bıraktığımız atıkları azaltıyoruz.
E-TİCARET KANALIMIZ GÜÇLÜ
- Rebul Şirketler Grubu olarak teknolojik bir dönüşüm içindeyiz. 2021 ve 2022 odağımızda alt yapı sistemlerimizi geliştirmek var. Yeni ERP sistemine geçiş çalışmalarımızı başlattığımızı bununla birlikte tüm şirketler gurubunda entegre bir ERP sistemin kullanılacağını belirtebiliriz.
Mağazacılık özellikle pandeminin de etkisiyle büyük bir değişim ve dönüşüm içerisinde. Mağazacılık ve online, artık bir bütün. Bu nedenle, Atelier Rebul olarak bizler de “New Commerce”e odaklanıyoruz. Offline ve online’ı tek kanal şeklinde görüyoruz. Pandemi döneminde yaptığımız çalışmalarla birçok yeni müşteri kazanımı elde ettik. En büyük ataklarımızdan biri de dijitalleşme oldu. Atelier Rebul servis geleneğini ve tüketici deneyimini dijitalde birleştirdik. E-ticaret kanalının perakendede 5 yılda alacağı ciro payını 2.5 ayda elde ettik.
AR-GE VİZYONUMUZUN TEMELİ YENİLİKÇİLİK
- Ar-Ge çalışmalarınızı bize anlatır mısınız?
- Eczacılık mirasımızı nesilden nesle taşıyarak Ar-Ge Merkezimize aktardık. 1895’ten beri aktardığımız formül arşivimiz, kendi laboratuvarlarımızda, eczacılığın vazgeçilmez parçası olan geleneksel yöntemlerin, şifalı bitkilerin modern bilim ve yeniliklerle harmanlanması ve en üst kalitede güvenli, sağlıklı ve doğal hammaddelerin kullanılması ile köklü ve gelişmeye devam eden bir geçmişimiz var. Rebul Şirketler Grubu Ar-Ge Laboratuvarı, formülasyonlarda sürekli iyileştirme ve inovasyon için kurulmuş olup, müşterilerine izlenebilirlik dahilinde yenilikleri sunmayı hedeflemektedir. Ar-Ge vizyonumuzun temellerinde yenilikçi, temiz, sürdürülebilir, Vegan ve Cruelty Free formüller yer almaktadır. Mikrobiyoloji Laboratuvarları’mıza ek olarak, özel havalandırma sistemlerine sahip “Koku Deneyim Odaları” da Ar-Ge merkezimizde, yeni fabrikamızda bulunmaktadır. 18 kişinin çalıştığı, Ar-Ge merkezimizde toplam 1.000 metrekarelik bir laboratuvarımız faaliyet gösteriyor. Şirketin cirosunun yüzde 1.5 oranını Ar-Ge faaliyetlerine ayırıyoruz. Yeni fabrikamızdaki tüm üretimimizde temiz oda (clean room) teknolojisiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
ÇALIŞANLARIN YÜZDE 64’Ü KADIN AR-GE’DE BU ORAN YÜZDE 75
- Sizinki gibi çok büyük ve öncü teknoloji şirketlerinde eğitimin de önemi büyük? Ne gibi eğitim faaliyetleri yürütüyorsunuz?
- Nitelikli eğitim ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına destek olmak için Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği aracılığıyla Kimya ve Kimya Mühendisliği eğitimi alan kız öğrencilere eğitim desteği veriyoruz. Gizli formüllere adını yazdıracak, farklı branşlarda başarısını ortaya koyacak yeteneklerin kariyer yolculuğuna ortak oluyoruz. Bilime ve eğitime çok önem veriyoruz. Bilim, markamızın DNA’sı. Kozmetik sektörüne kadın liderler kazandırabilmek, genç fidanlara kariyer basamaklarında yalnız olmadıklarını hissettirmek en büyük isteğimiz. Ne mutlu ki, yüksek kadın çalışan oranına sahip bir markayız. Rebul Şirketler Grubu’nun çalışanlarının yüzde 64’ü, formüllerimizin geliştirildiği Ar-Ge departmanımızın ise yüzde 75’i kadın. Kadınlar, hayatın her alanında çok büyük başarılara imza atabilecek potansiyele, inceliğe, hoşgörüye, sonsuz sevgiye ve duyarlılığa sahip. Bu sebeple karar mekanizmalarının olduğu pozisyonlarımızda kadınların varlığına ve ağırlığına önem veriyoruz. Bu yolda da farklı projelerle de kız öğrencilerin eğitimlerine destek olmaya devam edeceğiz.
TÜM ÇALIŞANLARIMIZ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMİ ALIYOR
Öte yandan Rebul Şirketler Grubu’nun tüm çalışanlarına sürdürülebilir çevre politikası eğitimleri ve sıfır atıkla ilgili eğitimler aldırıyor, bu vizyonu tüm işlerimizde gündemimiz haline getirmeyi hedefliyoruz. Temiz gezegen ve temiz gelecek için “Temiz Formül”ü benimseyen Rebul Şirketler Grubu olarak, doğadan ilham alıyor, bilim ve teknoloji ışığında hem tüketicilerimiz hem de çevre için doğal, güvenli ve temiz içerikler sunuyoruz. Bu doğrultuda, tüm çalışanlarımıza Intertek firması aracılığıyla Sürdürülebilirlik Eğitimi aldırarak tüm departmanların aynı bilinçle bu konuyu iş yapış şekillerinde önceliklendirmesini sağlıyoruz.
İKLİM KRİZİNE KARŞI AĞAÇLANDIRMA PROJEMİZ VAR
- Hangi sosyal sorumluluk projelerini yürütüyorsunuz?
- Sürdürülebilirlik eforlarımız kapsamında doğa dostu ürünlerimiz, sıfır karbon hedefimiz, temiz formül misyonumuz ve ağaçlandırma projemiz ile gezegene yeşil bir iz bırakmayı hedefliyoruz. Sürdürülebilirlik eforlarımızdan biri olan “Gezegene Teşekkür” ağaçlandırma projesi kapsamında küresel iklim krizine karşı sürdürülebilir ve inovatif çevre teknolojileri geliştiren sosyal girişim ecording ile 500.000 tohum topunu, insansız hava araçları ecoDrone’lar ile ağaçlandırılması gereken alanlara dağıtıyoruz. Müşterilerimiz de satın aldığı her Rebul ve Atelier Rebul ürünü ile projeye destek verebiliyor. Atelier Rebul mağazalarından ve www.atelierrebul.com.tr’den alınan ürünlerle QR kodlarımız müşterilerimize ulaşıyor. Müşterilerimiz bu QR kodlarını okutup ağaçlandırma yapılacak alanda, yer almasını istediği ağaç tohumunu seçebiliyor ve tohum toplarının büyüme yolculuğunu e-posta ile takip edebiliyor.