Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ne geçişin sandıktan çıktığı 24 Haziran 2018 seçimlerinden birkaç gün önce CNN Türk’te Ankara Temsilcisi Dicle Canova ve benim sorularımı Gaziantep Zeugma Müzesi’nde yanıtlayan Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, programda eğitim sistemi üzerinde durdu:

- Okul öncesi eğitim çok önemli. 5 yaşındaki evlatlarımızın eğitime erişim oranı yüzde 70’e, 6 yaşındakilerin oranı yüzde 100’e çıktı. Bunun olumlu etkisini önümüzdeki yıllarda görmeye başlayacağız.

Araya girip sordum:

- Türkiye’de ortalama eğitim süresi ne düzeyde?

Yanıt umut vericiydi:

- Ortalama eğitim süremiz 8 yılı aştı. Daha da yukarı çıkacak.

Mesleki eğitime verilen önem üzerinde durdu:

- Meslek liselerinin toplam içindeki payı yüzde 34’ten yüzde 52’ye çıktı. OSB’lerde “Teknik Kolej”ler ile meslek yüksek okullarının açılması konusunda adımlar atıldı.

İmam hatip liselerinin çok yaygınlaştığı eleştirilerini anımsatıp, yanıt verdi:

- İmam hatip liselerinin toplam içindeki payı yüzde 13’tür. Yani, eleştirilerde dile getirildiği kadar büyük bir oran değil.

Ardından STEM’e işaret etti:

- Eğitimde STEM’e, yani bilim, teknoloji, matematik ve mühendislik öne çıkacak. Dünya ile daha güçlü rekabet için bunu yapmamız gerekiyor.

Eğitimde kalitenin yükselmesinde özel okulların rolüne dikkat çekti:

- OECD ülkelerinde özel okulların oranı yüzde 19’dur. Bizde şu anda yüzde 8. Devlet desteği ile yani öğrenci başına verilen katkılar ile özel okul oranını OECD ortalamasına doğru yükseltmemiz gerekiyor.

Çerkezköy OSB’deki meslek lisesi ile Bursa’daki otomotiv endüstrisi meslek lisesini 2-3 kez gezdiğimi aktarıp sordum:

- Her ikisi de Türkiye’nin örnek gösterilecek eğitim kurumları. Ancak, oralardan mezun olan gençlerin de hedefinde üniversite mezunu olmak var. Bu durumda sanayide ara eleman sorunu nasıl çözülecek?

Yanıt verirken önerisini ortaya koydu:

- Eğitim benim asıl alanım değil. Milli Eğitim Bakanlığımızın işine karışmak istemem. Ancak, ara eleman olmanın cazibesini artırmak gerektiği ortaya çıkıyor. Belki önlerine kariyer planlaması konulabilir. Zamanla ulaşabilecekleri aylık gelir konusunda yol haritası çizilebilir.

Sonra yabancı dil eğitiminin öneminin altını çizdi:

- Ben 3 yaşındaki oğluma İngilizce ve Kürtçe öğrettim, öğretmeyi sürdürüyorum. Zaten ana dili de Türkçe. Böylece ilköğretim çağına geldiğinde İngilizce düzeyi mükemmel hale gelecek. Belki yabancı dil, özellikle İngilizce hazırlık sınıflarını ilk 4 yıllık bölüme koymak daha iyi bir yöntem olabilir.

Meslek liseleri konusunda Çerkezköy OSB’deki başta olmak üzere Bursa, İzmir ve Ankara’daki başarılı örnekler karşımızda duruyor.

Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin bu örnekleri hızla çoğaltması, “ara eleman” cazibesini artırması gerekiyor...

Japonlar istedi, kar mücadelesine greyder üretecek

Paris’teki iş makinaları fuarı Intermat’ta Hidromek Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Bozkurt, şirketin Stratejik Yönetim Direktörü Merih Özgen’e Japonya’dan aldıkları greyder talebini anımsattı:

- Mitsubishi’nin greyder bölümünü aldıktan bir süre sonra Japonya’nın bizden bir talebi olmuştu. Detaylarını siz biliyorsunuz, anlatır mısınız?

Özgen, Japonya’da kışın kar yağışının yoğunlaştığı bölgeler olduğunu belirtip, sürdürdü:

- Söz konusu bölgelerde kar mücadelesi, Mitsubishi’nin daha önce ürettiği bir greyder modeli ile yapılıyormuş. Mitsubishi, greyder bölümü bize geçmeden önce o modelin üretimini durdurmuş. Stoktakiler de zamanla tükenmiş.

Japonya Parlamentosu’nda konunun konuşulduğunu aktardı:

- Japonya kamu idaresinin ilgili birimi bize başvurdu. Biz de o greyder modelini modernize ederek üretmeye karar verdik.

Söz konusu greyder modelinin prototipinin hazırlandığını bildirdi:

- Greyderin motor emisyon değerleri de günümüz koşullarına göre iyileştirildi. Üretim Tayland’daki fabrikamızda olacak.

Hasan Basri Bozkurt araya girdi:

- Bu modelin üretimi için yeni yatırım yapıyoruz. İşin önemli tarafı, Japonya’ya da makina satacak olmamız.

Ardından ekledi:

- Tayland’daki fabrikamızı büyütmek üzere de çalışmalarımız sürüyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106