Rüzgar türbini teknisyenliği en çok arananlar listesinde

Google Türkiye ekibi, aralık ayı içinde düzenlediği sohbet buluşmasında “Yılın Arama Trendleri” (Google Year in Search 2022) raporunu açıkladı.

Google’ın “Yılın Arama Trendleri” raporunun en çok merak ettiğim bölümü öne çıkan meslekler oldu. Sohbet sırasında hemen o bölüme baktım. “Nasıl olunur?” başlıklı bölümde meslek sıralaması şöyleydi:

Özel güvenlik nasıl olunur?

Gassal nasıl olunur?

Rüzgar türbini servis teknisyeni nasıl olunur?

Büyükelçi nasıl olunur?

Vatman nasıl olunur?

Kadın asker nasıl olunur?

Bilim insanı nasıl olunur?

Fizyoterapist nasıl olunur?

Beden eğitimi öğretmeni nasıl olunur?

Oyuncu nasıl olunur?

Google’da 2022’de en çok aramaya konu olan meslekler listesini okurken 2021 yılındaki durumu merak ettim. Hemen “Yılın Arama Trendleri 2021” raporunu gözden geçirdim.

2021 yılı raporunda “Nasıl olunur?” sorusuyla ortaya konulan “en çok aramaya konu olan meslekler listesi”nin yer almadığını gördüm. Belki de bunda COVID-19 pandemisinin etkisinin 2021 yılını da sarması rol oynamıştı.

Google’da 2022’de en çok aranan meslekler arasında benim dikkatimi “Rüzgar türbini teknisyenliği” çekerken, sohbete katılan meslektaşlarımızdan Ertuğrul Özkök, “Gassal”a takıldı. Özkök, şaşkınlığını konuyla ilgili yazısında da ortaya koydu:

- Google’da en çok aranan meslekler arasında “Gassal” var… Yani, Google’a en çok “ölü yıkayıcısı nasıl olunur”u sormuşuz iyi mi? Başka hiçbir ülkede en çok aranan meslek kelimeleri arasında “Gassal” var mıdır bilemem…

Aslında Google’da en çok aranan meslekler arasında ilk sırada “Özel güvenlik nasıl olunur?”un yer alması, başta Çerkezköy OSB olmak üzere, bünyesinde meslek lisesi olan organize sanayi bölgelerinin yönetimlerinden duyduğumuz yakınmaları perçinledi:

- Meslek lisesini bitiren gençlerimiz, eğitimini gördüğü meslekle ilgili kalifiye ara eleman olmak yerine özellikle AVM’lerde özel güvenlik görevlisi olmayı tercih ediyor. Gençler, fabrikada çalışmak yerine AVM’de özel güvenlik görevlisi olmayı daha cazip buluyor.

“Rüzgar türbini teknisyenliği”nin listede 3’üncü sırada yer almasında, yenilenebilir enerjiye dönük yatırımların artmasının etkili olduğu anlaşılıyor. Bu yatırımların başında rüzgar enerjisi (RES) yatırımları geliyor.

Sanayi üretiminde enerji faturasının çok kabarması, şirketleri son dönemlerde fabrika çatıları başta olmak üzere güneş enerjisi (GES) yatırımlarına yöneltiyor. Bu durumda 2023 yılının “Nasıl olunur?” listesine güneş enerjisi ile ilgili mesleklerin de girmesi gündeme gelecek gibi görünüyor.

2022’de en çok ‘dolar/TL’ 2021’de en çok ‘EBA Giriş’ araması oldu
 

Google Türkiye ekibi, “Yılın Arama Trendleri” araştırmasıyla ilgili şu noktanın altını çizdi:

- “Google Trendler”, zaman içinde Google’da yapılan toplam arama sayısına göre girilen sorgu terimi için arama ilgisinin yoğunluğunu hesaplayarak dünya genelindeki ve Türkiye’deki aramaları kısmi olarak analiz ediyor.

Arama sonuçlarıyla ilgili şu yorum yapıldı:

- Arama sonuç trendleri, Türkiye’nin 2022 yılı gündemini ve yıl boyunca nelerin merak edildiğini ortaya çıkarıyor.

“Aramalar” başlıklı ilk listeye baktım, 2022 yılında en çok “dolar/TL” kurunu merak ettiğimizi gördüm. 2021 yılı listesinde ise ilk sırada “EBA giriş” vardı. Pandemi, 2021 yılında “uzaktan eğitimi” ilk sıraya oturturken, 2022’de Kur Korumalı Mevduat (KKM) formülüyle nispeten sakinleştirilen, “dolar/TL” listenin ilk sırasına yerleşti.

‘HES kodu’nun yerini incir aldı

GOOGLE ekibi, listelerin nasıl oluşturulduğunu şöyle anlattı:

- Liste oluşturulurken belirli bir dönem boyunca belirli bir terim için yapılan aramalardaki yüzde artışı hesaplanıyor. Bu sayede son bir yıla ait trendler daha doğru bir şekilde analiz edilebiliyor.

Bu açıklamanın ardından Google’ın 2021’deki “Yılın Arama Trendleri” araştırmasının “Nasıl?” başlıklı bölümünü gözden geçirdim. İlk 5’teki sorular şöyleydi:

HES kodu nasıl alınır?

Aşı randevusu nasıl alınır?

Aşı kartı nasıl alınır?

Tam kapanma nasıl olacak?

Su diyeti nasıl yapılır?

2022’de ilk 5 sorunun tümüyle değiştiğini gördüm:

İncir nasıl oluşur?

Yarın hava nasıl olacak?

Bergen nasıl öldü?

Enes Kara nasıl öldü?

Onur Belgesi nasıl alınır?

Yerel iş ortaklarını dünyaya açıyor, ‘global Türkler haritası’ çıkarıyor
 

Amerikan Şirketler Derneği (AmCham Türkiye) Başkanı, P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, “I AmChamPion 2022 Ödülleri” töreninde, şu verilerin altını çizdi:

- Türkiye’deki Amerikalı şirketler, 100 bin kişilik istihdam yaratıyor. Amerikalı şirketlerin Türkiye’den ihracatları 10 milyar doları aşıyor.

Amerikalı şirketlerin yerel iş ortaklarını dünyaya açmada önemli rol oynadığını belirtip, P&G’den örnek verdi:

- P&G, Türkiye’de 80 tedarikçi ile çalışıyor. Bu şirketlerin 100 milyon dolarlık ihracatında önemli rol oynuyoruz. P&G’nin dünyanın başka ülkelerindeki şirketlerine bu tedarikçilerimiz ürün satıyor.

Tankut Turnaoğlu, YASED’le birlikte yaptıkları bir çalışmaya değindi:

- Dünyaya Türk yönetici transferinde de önemli rol oynuyoruz. Bu çerçevede AmCham Türkiye olarak YASED’le birlikte “Global Türkler” projesi hazırlıyoruz. Birlikte “yetenek haritası” oluşturmayı planlıyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106