Avrupa Birliği, daha önceki yazılarımda EU Ecolabel yani Avrupa Komisyonu’nun desteklediği ve tüm Avrupa’da geçerli olan çevre etiketini yaygınlaştırmaya devam ediyor. Aslında EU Ecolabel sadece Avrupa ülkelerini değil Türkiye gibi üretici konumumda olan ve Avrupa’ya ürün ihraç eden birçok ülkeyi ilgilendiriyor.

Birçok ürün gamında Türkiye’nin rakibi olarak da görülen Tayvan, Güney Kore, Tayland, Güney Afrika, Meksika, Hindistan gibi ülkeler bunlardan sadece bazılarıdır.
1992 yılında kurulmuş olan ve çiçek sembolü ile gösterilen EU Ecolabel aslında 2000’li yılların başında talep görmeye başlamış, muazzam bir büyüme göstererek artık Avrupa’nın tek etiketi olma yolunda hızla gelişmektedir. Bu gelişme ile birlikte düzenli olarak yeni ürün grupları da sisteme ilave edilmektedir. EU Ecolabel aşağıda belirtilen ürün gruplarına giren ürünler için verilebilmektedir:

Genel temizlik ürünleri

Bulaşık makinesi deterjanları

Endüstriyel ve Kurumsal kullanım otomatik bulaşık makinesi deterjanları

El bulaşık deterjanları

Çamaşır deterjanları

Endüstriyel ve Kurumsal kullanım için çamaşır deterjanlar

Giyim/Tekstil ürünleri

Ayakkabılar

Kozmetik ürünler (Sabun, şampuan, duş jeli)

Boya ve vernikler

Elektronik ürünler (Laptop, Desktop, TV)

Zemin kaplama malzemeleri (Halı, ahşap, seramik, mermer, beton)

Ahşap mobilyalar (Masa, sandalye, dolap vs)

Bahçe işleri (Toprak iyileştiriciler)

Ampuller  

Isı pompaları

Su bazlı ısıtıcılar

Endüstriyel yağlar

Yatak takımları

Kâğıttan yapılan ürünleri (Zarf, dosya, v.b)

Grafik ve kopya kağıtları

Gazete kağıtları

Tuvalet kağıdı, peçete, mendil vb.)

Yazı kağıtları

Otel ve turistik tesisler

Sıhhi tesisat ürünleri (Ev muslukları, duş başlıkları ve diğer su tüketen benzeri ürünler)

Flaş tuvalet ve pisuarlar

EU Ecolabel, yukarıdaki ürün gruplarına giren ürünlerin gerçek çevre performansının teyit edilebileceği bir ürün çevre etiketidir. Bilindiği gibi ülkemizde bir ürünün çevre performansının belirlenebileceği uluslararası seviyede geçerli bir sistem bulunmamaktadır. EU Ecolabel, artık piyasada dayanaksız ve tutarsız çevre beyanlarını içeren ürünlerin satılmasının önüne geçerek bilinçli ve duyarlı tüketicinin doğru tercih yapmasının önünü açmaktadır. Her ne kadar üst tabakaya hitap eden süpermarketlerde görünseler de, Türkiye’de de EU Ecolabel etiketinin bilinirliği gittikçe artmaktadır. 

Ürün gruplarına bakıldığında Avrupa’da en çok EU Ecolabel alan ürünlerin başında seramik, ahşap ve halı gibi sert zemin kaplama ürünlerinin yanında boya ve vernikler, temizlik kimyasalları, tekstil ürünleri ve kâğıt mendiller başı çekmektedirler. Türkiye’de özellikle temizlik kimyasalları, kozmetik ve tekstil üreticilerine EU Ecolabel konusunda talepler geldiği tarafıma ulaşmaktadır. Firmalarımızın temiz üretim altyapılarını geliştirerek EU Ecolabel başvuru hazırlıklarını yapmaları, ileride kazanacakları pazarlama ve marka oluşturma fırsatları açısından değerlendirilmesi gereken bir etiket olarak karşımıza çıkmaktadır.


 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106