Proje bedeli 6.5 milyar dolar dolayında olan “İzmit Körfez Geçiş ve Gebzeİzmir Otoyolu”nun ilk şantiyesinde gerçekleşecek buluşma için İzmir’e uçarken, konsorsiyum ortaklarından Makyol’un Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Çebi, içinden geçeni benimle paylaştı:
- TAV Havalimanları Holding, CEO Sani Şener’in kaptanlığında çok başarılı bir noktaya ulaştı. 10 yılda havalimanı işletmeciliği alanında Türkiye’nin dünyada yarışan markası haline geldi. Şimdi bizim kurduğumuz Otoyol Yatırım A.Ş.’nin de aynı başarıyı göstermesini istiyoruz.
Çebi, şakayla karışık ekledi:
- Aslında Otoyol Yatırım A.Ş.’nin CEO’luğunu Sani Şener’e teklif etmeyi düşünmedim değil.
Makyol-Nurol-Özaltın-Astaldi-Göçay-Yüksel konsorsiyumu, 1 milyar dolarlık KDV, 400 milyon liralık kamulaştırma bedeli ve kullanılacak kredi faizleri eklendiğinde 9.5 milyar doları bulan proje için Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş.’yi kurmuştu.
İzmir’de Nurol Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oğuz Çarmıklı, Otoyol Yatırım’ın 4 ay önce göreve başlayan CEO’sunu tanıştırdı:
- Yavuz Batum, Bayındır Holding’in eski ortaklarındandır. Turizm, enerji ve hayvancılık alanında yatırımları var. Bizi kırmadı ve böyle büyük bir projenin başına geçmeyi kabul etti. 
Yavuz Batum da görevi kabul etme nedenini şöyle açıkladı:
- Benim iş hayatımın büyük bölümü şantiyelerde geçti. İzmir-Çeşme Otoyolu’nu da ben yapmıştım. Şimdi böylesine büyük bir proje, bana heyecan verdi.O yüzden işin başına geçtim.
Bunların bir bölümünü Hürriyet’teki köşemde yazdım, TAV Havalimanları Holding’in başarılı orta kademe yöneticilerinden birinden e-mail aldım:
- Sani Şener, TAV Havalimanları Holding’de aynı zamanda ortaktır. Nasıl olur da bir başka şirket, kendisini sadece CEO gibi düşünebilir?
Sözünü ettiğim yöneticiye şu yanıtı verdim:
- Adnan Çebi’nin sözlerini dikkatli okuyun. “İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyolu gibi dev projede Sani Şener gibi başarılı CEO’ya ihtiyaç var” diyor. Bu, Sani Şener’i küçümsemek değil, aksine övmek anlamına gelir. Nitekim kendisi de Sani Şener’in ve ekibinin başarısına vurgu yapıyor.
Otoyol Yatırım A.Ş. kurulduktan sonra, konsorsiyumun 6 ortağı arasında kura çekimi yapmış. Gebze-İzmir Otoyolu’nun yapımı, 6 ortak arasında eşit paylaştırılmış. İzmit Körfez Köprüsü de Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne yapan Japon şirkete ihale edilmiş.
Otoyolun İzmir tarafından başlayan bölümü, Özaltın İnşaat’a düşmüş. Özaltın’ın İzmir’de kurduğu şantiyede Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım’la buluştuk, projenin büyüklüğüne dikkat çekti:
- Bu proje, şu anda Avrupa’nın en büyüğü konumunda. Bildiğimiz kadarıyla Avrupa’da yürüyen bu boyutta bir proje yok.
Yavuz Batum’un kendi işlerini ortaklarına emanet edip, Otoyol Yatırım A.Ş.’nin başına geçmesi, 9.5 milyar dolarlık projenin ortaya koyduğu “meydan okuma”yı gösteriyor...
Böyle bir projede konsorsiyum ortaklarının aklına “Sani Şener”in adının gelmesi, onun TAV Havalimanları Holding’deki takım kaptanlığının başarısını ortaya koyuyor...
Düşünsenize, aslında rakibi sayılan konsorsiyumdan bir işadamı içinden şunu geçiriyor:
- Avrupa’nın en büyük projesinin başına Sani Şener gibi birisi geçmeli...
Muhtar Kent’in dünya içecek devi The Coca-Cola Company’nin Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su olması, Ümran Beba’nın PepsiCo’nun Hong Kong’daki bölge merkezinde 20’ye yakın ülkeyi yönetmesi, Ahmet Bozer’in İstanbul’dan Coca-Cola’nın bulunduğu 100’e yakın ülkenin kaptanlığını sürdürmesi, Türkiye’den çok başırılı yöneticilerin çıktığını gösteren örnekler olarak önümüzde duruyor...

Müze mağazalarının sayısı 70’i buluyor
Nurol Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oğuz Çarmıklı, Makyol Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Çebi, Özaltın Grubu’nun ortağı Hayrettin Özaltın, Göçay’ın ortağı Erdal Eren ve Otoyol Yatırım A.Ş. CEO’su Yavuz Batum’la sohbet ederken, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay da yanımıza uğradı.
İşadamlarından biri, kısa süre önce gezdiği müzelerden birinin içindeki mağazayı beğendiğini aktardı, Ertuğrul Günay anlattı:
- Müzelerimizde çok az mağaza vardı ve hemen hepsi iğrenç durumdaydı.
- Neler yaptınız?
- Bilintur’la anlaştık. Mağazaları yeniden düzenledik. Sertifikalı ürünler satılmaya başlandı. Şu anda müzelerdeki toplam mağaza sayısı 70’e dayandı.
- Mağaza gelirlerinin durumu nasıl?
- Müze gelirleri ben göreve geldiğimde 70 milyon liraydı. 2010’da 170 milyon lirayı buldu.
- 2011’de yükseliş görünüyor mu?
- Bu yıl 250 milyon liraya çıkabilir. Müze mağazalarından 250 milyon liralık gelire ulaşması, bu işin doğru rotaya oturtulduğunu gösteriyor...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106