Geçen ay 4-5-6 Aralık günlerinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından “İNOVASYON HAFTASI” düzenlendi. İstanbul Kongre Merkezi’nde yapılan etkinliğe katılım çok yoğundu. Özellikle ziyaretçi olarak akın akın öğrenci gruplarını görmek de önemliydi. Yine çoğunlukla genç insanların hazırlamış olduğu ve yıl içinde yapılan tasarım ve AR-GE yarışmaları sonucunda seçilmiş yüzlerce proje de kongre salonlarında sergilenmişti.

İnovasyon, günümüzde çok sözü edilen bir kavram. İnovasyonun değişik kaynaklar tarafından yapılan  aynı anlama gelen bir çok tanımlaması var.

Genel olarak İnovasyon, kişi, aile, şirket, sektör, toplum ve devlet olarak özgün, farklı, radikal fikirler geliştirmek ve bunları  uygulayarak katma değer yaratmak şeklinde tanımlanabiir.

Ticari kuruluşlar için inovasyon, müşterilerin daha önce bilinmeyen ihtiyaçlarını ortaya çıkarmak ve bunları rakiplerinden önce karşılayarak fark yaratmak demektir.

İnovatif insanlar olayları gözlemleyerek nedenlerini araştırmakla kalmaz ,olmayan olayları da hayal ederek “Neden Olmasın?” derler.

İnovatif  kuruluşlar da TALEP KARŞILAMAK  ile yetinmez, araştırma ve geliştirmeler yaparak aynı zamanda yeni TALEPLER YARATIRLAR.

 

İnovasyon süreçlerinin temelinde bilgi üretmek vardır. Üretilen bilgiler yeni ve daha önce var olmayan  ekonomik ve toplumsal faydalara  dönüştürülür. İnovasyon çalışmaları sonucunda elde edilen fayda çoğu zaman yeni bir ürün ya da hizmettir. Ancak inovasyon çalışmaları iş süreçlerinde, pazarlama süreçlerinde, organizasyon yapılarında, toplumsal yapılanmalarda da (Sosyal İnovasyon) uygulanabilir.

 

Üç gün süren inovasyon kongresinde yukarıda sözünü  ettiğimiz alanlarda  yapılmış olan birçok inovasyon örneği vardı. Yazımızın bundan sonraki bölümlerinde bu örneklerden bazılarını sizlere aktaracağız.

 

Ürün  konusunda, özellikleri ya da kullanım amaçları açısından alışageldiklerimizden çok farklı örnekler vardı. Plastik hammaddeden yapılmış torna ekipmanları, değişik elyaflardan üretilmiş mobilya ve ev tekstili ürünleri, çocuklara yönelik şeker kullanılmadan yapılmış “abur-cubur” yiyecekler bunlara örnek olarak verilebilir.

 

İş süreçleri ve girişimcilik konusunda ise  “START UP” şirketleri örnek olarak verebiliriz. Yol parasını bile zor toparlayıp Amerika’ya giden ve silikon vadisinde değişik ve özgün alanlarda  yazılım şirketleri kuran Hataylı, Ankaralı, Sivaslı Türk gençleri başarılarından söz ettiler.

 

Pazarlama süreçleri konusundaki inovasyon örneklerinden biri de LCW başarısıydı. LC. WAİKİKİ’den Mağazacılık Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım yurtiçinde 500’den, yurtdışında da 100’den fazla mağazalarının olduğunu belirtti. Yurtdışında her hafta bir mağaza açtıklarını söyleyerek, kısa sürede Türkiye’de nasıl pazar lideri olduklarını anlattı.

 

Hizmet  inovasyonuna örnek olarak da Güney Kore’ de bir süpermarketteki  uygulamadan söz edilebilir. Bu supermarkette raflarda her üründen sadece birer adet bulunmaktaymış. Müşteriler almak istedikleri ürünün fotoğrafını çekip gönderdiklerinde ürün evlerine geliyormuş

 

Sosyal inovasyon konusunda ise en güzel örnek Finlandiya örneğiydi. Bu süreçte, baş rollerde görev almış Finlandiya eski başbakanı Esko Aho da konuşmacılar arasındaydı.Finlandiya son yılların rekabet gücü en yüksek ülkesi olarak biliniyor. Aho, inovasyona yaptıkları yatırımla, güçlü bir ekonomik yapıya kavuştuklarını anlattı. Toplumdaki birçok  sosyal grup  ve devletin resmi kuruluşları el ele vererek toplumun dönüştürülmesi konusunda inovatif çalışmalar yapmışlar. Yirmi yıl önce yüzde 20’lere varan işsizlik oranıyla kriz yaşayan Finlandiya halkı şimdi  yaşam seviyesi yüksek toplumlardan biri olmuş. Krizden çıkmak için ulusal eğitim ve araştırma programları başlatmışlar. Sanayi ile üniversitelerin işbirliği yapmasını sağlamışlar. Eğitim alanında meslek liselerine  önem vermişler. Üniversiteleri araştırma ve geliştirme konusunda lokomotif olarak kullanmışlar. Bu çalışmalar sonucunda tarıma ve hayvancılığa dayalı olan ekonomi sanayi üretimi ve bilgi teknolojileri  tabanına oturmuş. Ancak tarım ve hayvancılıktan da vazgeçmemişler. O alanda da yaptıkları inovatif çalışmalarla verimlilik ve rekolteyi artırmışlar.

 

Bu ayki yazımızı “İnovasyon Haftası”ndaki konuşmacıların söyledikleri bazı ilgi çekici cümlelerle bitirelim;

 

“Zeka değişime adapte olabilmektir”

“İnovasyonda başarı yetenekle, ancak disiplinli yetenekle gelir”

“İnovasyon bilgiyi yeni şeylere çevirmektir”

“Türkiye’de de “Start up şirketler”e ihtiyaç var. Bu ortamı üniversiteler oluşturmalıdır.”

“İnovasyon kişinin kendi dünyasını ve çevresindeki dünyayı yeniden programlamasıdır.”

“İnovatif olmak azınlık olmaktır”

 “İnovasyon demek başarısızlığı en baştan kabul etmek demektir.”

“inovasyonda başarısızlık oranı yüksektir. Bu yüzden herkes inovatif olamaz.”

“inovasyon bir problem çözmeye yönelik olmalıdır.”

“inovasyon süreklidir.”

 “İş modellerinizi rakipleriniz bozacağına siz bozun”

“İnovasyonda bir hedefiniz  olmalı. Düştüğünüzde tekrar kalkmalısınız.”

“Sadece laboratuvarda ya da bir ofiste kalarak inovasyon yapılamaz.”

“İnovasyon çalışmaları da takım olarak  yapılmalı. Bizden daha zeki insanları o takıma katmalıyız.”

“Sizi heyecanlandıran bir fikir aklınıza geldiğinde hemen harekete geçin ve vazgeçmeyin.”

“İnovatif insanlar doğrusal bir yol yerine karmaşık yollar izlerler.”


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106