Global Sanayici’nin geçen sayısında ‘Toplam Kalite Yönetimi’ni ele almıştık. Derginizin bu sayısında ‘Süreçlerle Yönetim’ konusunu değerlendireceğiz.
►KLASİK FONKSİYONEL YÖNETİM
Ticari kuruluşlar genelde üretim, pazarlama, makine bakım, satın alma gibi klasik fonksiyonel yapılar şeklinde organize olmuşlardır. Dünyada en çok kullanılmakta olan bu organizasyon şeklinin yararlı yönleri aşağıdaki gibi sıralanabilir;
● Merkezileştirmenin maliyetleri düşürmeye yaraması,
● Çalışma ortamında herkesin nereye ait olduğunu, kendisinden hangi işlerin beklendiğini bilmesi,
● Organizasyon yapısının kolay tanımlanabilmesi, çizilebilmesi, sunulabilmesi…
● Çalışanların kendi alanlarında uzmanlaşması, böylece beceri düzeylerini geliştirebilmeleri, 
● Çeşitli fonksiyonların (maliye, personel, bakım, ...) merkezileştirilmesinin maliyetleri düşürmeye yaraması, 
●Çalışanların kendi alanlarında uzmanlaşması, böylece beceri düzeylerinin yükselmesi .
Bununla birlikte fonksiyonel organizasyon şeklinin bazı darboğazları da bulunmaktadır. Bu darboğazlar şöyle sıralanabilir
● Fonksiyonel amaçların, kurum amaçlarının önüne çıkması,
● Karar alma zorluğu,
● İletişim güçlüğü,
● Gereksiz tekrarlar (sürecin bütününü görememe),
● Gri alanların çok olması (sorumlusu tanımlanmamış işler),
● Bekleme zamanlarının uzaması,
● Kaynak israfı,
● Bilgiye ulaşım zorluğu.
►SÜREÇ VE SÜREÇ YÖNETİMİ
Emek, makine, malzeme, enerji, para, bilgi gibi girdilerin işlenerek iç veya dış müşteri istek ve beklentilerini karşılayacak katma değeri daha yüksek çıktılara dönüştüren işlemler dizisine ‘Süreç’ denir. ‘Süreç Yönetimi’ ise bu anlam çerçevesinde kuruluştaki bütün işlerin müşteriyi ilgilendiren iş guruplarına bölünerek yönetilmesi demektir. Burada esas amaç işleri klasik müdürlükler altında kümeleyerek, yönetilmesi zor hantal yapılar oluşturmak yerine müşteri odaklı küçük parçalara ayırıp, ufak süreçler halinde tanımlayarak müşteri memnuniyetine en uygun yapılanmayı oluşturmaktır. Böylece klasik fonksiyonel birimlerdeki derin - dikey yapı yerine yatay ve basit bir yönetim yapısı elde edilmiş olur. Süreç yönetiminin temel fikri, işletmenin tüm çalışanlarının sistematik olarak, işletme süreçlerinin en sonunda yer alan müşterilere daha iyi ve doğrudan hizmet etmelerini sağlamaktır.
Süreç yönetiminin temel adımları aşağıdaki gibidir:
● Süreçlerin tanımlanması ve dokümantasyonu,
● Süreçler arası ilişkilerin belirlenmesi,
● Süreç sahiplerinin belirlenmesi,
● Kritik süreçlerin belirlenmesi,
● Sürecin tedarikçisi ve müşterilerinin belirlenmesi,
● Sürecin hedeflerinin ortaya konulması,
● Sürecin performansının ölçülmesi,
● Süreçlerin performanslarının değerlendirilmesi,
● Sürecin iyileştirilmesi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106