Öne Çıkanlar Endüstri 4.0 Halil Aksu Av. Ferhan Arıkan Peryön Trakya İnsan Yönetim Kongresi Hababam Sınıfı ÇOSB

‘Karadeniz doğalgaz rezervleri geleceğimiz için çok kıymetli’

GİRAY DUDA

Karadeniz’de keşfedilen doğalgaz rezervleri birçok açıdan heyecan yarattı. İthal doğalgaza çok büyük paralar ödeyen Türkiye’nin enerji açısından yeni dönemini ülkemizin büyük doğalgaz dağıtım şirketlerinden Enerya’nın Genel Müdürü Arda Beştaş ile konuştuk.

- Sayın Beştaş, Enerya olarak Türkiye’de hangi kentlerde, ne kadar aboneye hizmet sunuyorsunuz? Büyüme hedeflerinizde neler var?

- Enerya olarak, sürdürülebilir büyüme stratejisiyle iş süreçlerimizi yönetiyoruz. “Büyüme odaklı, müşterilerine ve çalışanlarına değer katan, Türkiye’nin lider enerji markası olma” vizyonu ile “insanların yaşam konforunu artırmak için” çalışmalarımızı şekillendiriyoruz. Kurulduğumuz ilk günden bugüne hayata geçirdiğimiz projelerle doğalgaz sektörünün öncü ve lider markası olarak sektörde önemli bir konumda bulunuyoruz. İnovatif projelerimizin yanında hem müşteri memnuniyeti stratejimiz hem de teknoloji yatırımlarımızla ulusal ve uluslararası pek çok yarışmada ödül alarak sektördeki öncü rolümüzü güçlendiriyoruz pekiştiriyoruz.

10 İLDE 1 MİLYON 400 BİN ABONEMİZ VAR

Türkiye’nin en yaygın ikinci özel doğalgaz dağıtım şirketi olarak 10 il ve 56 ilçede yaklaşık 1 milyon 400 bin abonemizi doğalgaz konforu ve ekonomisiyle buluşturuyoruz. Yıllık 4 milyar metreküp gaz hacmimiz ve yaklaşık 14 bin kilometreye varan şebekemizle Türkiye'de doğalgazı yaygınlaştırma çalışmalarının en önemli aktörlerinden biriyiz. Son üç yılda şebekemizi yüzde 36 büyüttük. Genel müdürlük ve 10 dağıtım bölgemizde yaklaşık 1000 çalışanımız var. 2020 yılı sonunda hedefimiz şebeke uzunluğumuzu 14 bin 600 kilometreye, abone sayımızı ise 1.5 milyona ulaştırmak. 2025 yılı sonunda ise şebeke uzunluğumuzu 23.000 kilometrenin üzerine çıkarmak, abone sayımızı ise 2.3 milyona ulaştırma hedefiyle iş süreçlerimizi yönetiyoruz.

YERLİ KAYNAKLARLA ÜRETİM YAPABİLECEĞİZ

- Doğalgaz gündemimize Türkiye’nin doğalgaz gündemi ile devam edelim. Karadeniz’de bulunan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından arka arkaya açıklanan doğalgaz rezervleri hakkında siz ne söylemek istersiniz?

- Öncelikle bu keşiflerin ülkemiz için hayırlara vesile olmasını diliyoruz. Enerji kaynakları ve üretim kabiliyetiyle kendine yeten bir ülke olabilmenin ne kadar önemli olduğunun farkına vardığımız bir süreçten geçiyoruz. Dolayısıyla böylesine önemli bir keşfe imza atmak oldukça değerli. Biz Enerya olarak yerli kaynaklarla üretim yapmanın birçok açıdan önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle de Karadeniz Tuna-1 sahasında bulunan 320 milyar metreküplük ve daha sonra müjdesi verilen 85 milyar metreküplük doğalgaz rezervlerinin sürdürülebilir ekonomik büyümeye yaratacağı değerin yanı sıra enerji sektörümüzün geleceği adına da oldukça kıymetli olduğu kanaatindeyiz.

Enerya olarak ise Türkiye’de doğalgazın yaygınlaştırılması amacıyla yürütülen süreçler için ilk günden bugüne sorumluluklarını yerine getiren bir kurum olarak çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu bakış ve projeksiyon doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

ARZ VE TALEBİN TAM ORTASINDAYIZ

- Ülkemizin çevre denizleri ve toprakları üzerinde daha çok doğalgaz ve petrol rezervi olduğuna inanıyor musunuz?

- Türkiye jeopolitik konumu gereği kaynakla talebin tam ortasında yer alıyor. Son yıllarda gazın kaynağı Doğu ile talebin merkezi Batı arasında köprü olmaktan çıkıp ticaretin merkezi olmak için önemli yatırımlar yapılıyor. Dolayısıyla Karadeniz Bölgesi, gerek doğalgaz gerekse petrol aramalarında ülkemiz için oldukça önemlidir. Yetkili kurumların çalışmalarının bugün olduğu gibi gelecekte de nihai sonuca ulaşacağından hiç şüphemiz yok.

REKABETTE SÖZ SAHİBİ OLACAĞIZ

- Yerli doğalgazın ülkemiz tüketicilerine sunulması ne kadar zaman alır? Cari açığın ve tüketicilerin birim fiyatlarının azalmasına faydası olur mu?

- Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Karadeniz gazının 2023'te üretime geçmiş olmasının hedeflendiğini açıkladı. Dolayısıyla önümüzde bir süreç var. Ancak bu değerli keşfin işlenerek ülkemizde kullanılmaya başlamasıyla Türkiye olarak rekabette daha fazla söz sahibi olacağımıza inanıyoruz.

TÜRKİYE 45.3 MİLYAR METREKÜP DOĞALGAZ TÜKETİYOR

- Türkiye’de doğalgaz kullanımı ne ölçüde yaygındır ve önümüzdeki dönemde artış görülecek mi?

- 2019 yılsonu itibarıyla 81 il ve 550 ilçeye doğalgaz arzı sağlandı. Türkiye’de doğalgaz iletim ve dağıtım hattı 147 bin kilometreyi aştı. Ulaşılan hat uzunluğu dünyanın etrafını dört kez dolaşabilecek durumdadır. Şebeke her yıl yaklaşık yüzde 9 büyüyor. 2019 yılında Türkiye’de doğalgaz abone sayısı 16.4 milyona ulaşmış durumda. Aynı zamanda yapılan yatırımlar ile 2009-2019 döneminde abone sayısı yüzde 139 büyüdü. 2019 yılsonu itibarıyla doğalgaz dağıtım şirketlerinin Türkiye nüfusunun yüzde 80’ine doğalgazı ulaştırdığını gözlemliyoruz. Ulaşılan nüfus 66.4 milyon, aktif kullanıcı sayısı ise 52.2 milyon civarında. Doğalgaz tüketimi 10 yıllık sürede yüzde 30 büyüyerek 2019 yılı sonu itibarıyla 45.3 milyar metreküp civarına ulaşmış durumda. 2020 yılında da sektörümüz proaktif ve büyüme odaklı bakış açısıyla doğalgaz konforu ve ekonomisini yaygınlaştırma çalışmalarına devam ediyor.

ISI KAYIPLARININ ÖNÜNE GEÇMELİYİZ

- Tüketicilerin doğalgaz kullanımında hangi sorunlarla karşılaşıyorsunuz. Tüketicilerin daha ekonomik ve güvenli doğalgaz kullanımı için neler yapmaları gerekiyor?

- Her zaman söylediğimiz gibi doğalgaz demek temiz hava, sağlık ve ısınmada konforun yanı sıra ev bütçesine katkı demek. Diğer ısınma yöntemleri ile kıyaslandığı zaman doğalgazın ev ekonomisine katkısı yadsınamaz. Aynı zamanda şunu çok iyi bilmemiz gerekiyor ki binalardaki ısı kayıpları verimliliği düşüren en büyük etken. Düzenli kombi bakımıyla enerji verimliliğini arttırmak mümkün. Ayrıca doğalgaz tüketimini minimize etmek için sabit bir ısıda kombiyi açık tutmak, radyatörlerin önünü eşya ile kapatmamak, evin kullanılmayan alanlarındaki radyatörleri kapatmak, binayı mantolamak ve oda termostatı kullanmak tasarruf sağlama noktasında yardımcı olabilecek diğer önlemler arasında.

EVDE, OFİSTE VE SAHADA ÇALIŞIYORUZ

- Kovid-19 salgını nedeniyle şirketlerin pek çoğunda çalışma koşulları değişti. Siz işyerlerinde nasıl değişiklikler yaptınız ve önlemler aldınız? Ne zamana kadar yeni düzeni sürdürmeyi düşünüyorsunuz?

- İlk vakaların görülmesinin ardından evlerde geçirdiğimiz gönüllü karantina döneminde, soğukların da etkisiyle birlikte konutlardaki enerji ihtiyacında artış yaşandı. Biz de bu dönemde çalışanlarımızın sağlığını gözeterek arzın kesintisiz sürmesi adına “evde, ofiste ve sahada” olmak üzere üçlü bir plan hayata geçirdik. Bu süreçte Enerya olarak bireylerin yaşam alanlarından dışarı çıkmadan konforunu, bütçesini ve güvenliğini korumak için 7/24 çalışmalarımızı sürdürdük. Dijitalleşme çalışmalarına hız vererek Müşteri Hizmetleri Ofislerimizde verdiğimiz hizmetleri çağrı merkezi ve online kanallardan abonelerimizin hizmetine sunduk. Doğalgazın ulaşımının zor olduğu yerlere dahi en üst seviyede hijyen ve güvenlik önlemlerimizi alarak ulaştık. Pandeminin en yoğun yaşandığı dönemde Müşteri Hizmetleri Ofislerimizdeki arkadaşlarımız ve satış ekiplerimiz tüm gün abonelerimizle ilgili işlemleri yerine getirmek için özveriyle çalışmalarını sürdürmeye; servis ve acil ekiplerimiz kesintisiz hizmet sunmaya devam ettiler.

PANDEMİ ÖNLEMLERİMİZ ÇOK SIKI

- Sizin gibi çok müşterili şirketlerde Kovid-19 önlemleri ayrı bir önem kazanıyor. Müşterilerle ilişkilerde nasıl önlemler alarak karşılıklı ilişkileri sürdürüyorsunuz?

- Enerya olarak Türkiye’de ilk vaka açıklanmadan çok önce bir kriz ekibi oluşturarak sürece ilişkin tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Operasyonumuz olan tüm şehirlerdeki çalışanlarımıza kişisel Kovid-19’dan korunma yollarının anlatıldığı bilgilendirmeler yaptık, yapmayı da sürdürüyoruz. Ülkemizde ilk koronavirüs vakasıyla birlikte pandemiye karşı önlem uygulamalarımızı tek tek hayata geçirdik. Müşteri Hizmetleri Ofisleri’mizdeki vezne gibi alanlara el dezenfektanları yerleştirmenin ötesinde, çalışanlarımızın ve abonelerimizin sıklıkla temas ettikleri oturma alanlarını, vezne bankoları ve sabit kalemleri insan sağlığına zarar vermeyen kimyasallarla sık sık dezenfekte ediyoruz. Bu dezenfeksiyon, acil ekip araçlarımıza da günlük periyotta, aynı titizlikle uygulanıyor. Müşteri Hizmetleri Ofisleri’mizdeki çalışanlarımızın kullanımı için tek kullanımlık eldiven ve maskeler dağıttık.

Gaz açma ve fatura okuma işlemi yapan ekiplerimiz de eldiven ve maske kullanarak görevlerini yerine getiriyorlar. İşi gereği sahada çalışmak durumunda olan satış, yapım gibi tüm ekiplerimizde çalışanlarımızın tedbir amaçlı gerekli ekipmanlarla görevlerini yapmalarını sağlıyoruz. Çalışanlarımızın ateş ölçümü de yapılarak, olası bir durum için erken önlem alınması sağlanıyor...

ABONELERİMİZ İŞLEMLERİNİ UZAKTAN YAPIYOR

Abonelerimizin, abonelik sözleşmesi, binalarının önünde doğalgaz hattı olup olmadığını sorgulama, fesih işlemleri, talep ve şikayetleri görüntüleme, borç sorgulama, tahmini fatura hesaplama gibi pek çok işlemi web sitesi ve çağrı merkezleri üzerinden yapmalarını sağlıyoruz. Özetle, evden çıkmak istemeyen abonelerimiz müşteri hizmetleri ofislerinde yapabildikleri çoğu işlemi, 444 8 429 no’lu çağrı merkezimizden veya www.enerya.com.tr online işlemler sayfasından gerçekleştirebiliyorlar.

Müşteri Hizmetleri Ofislerimiz üzerinden hizmet almak isteyen abonelerimiz içinse, bu noktalardaki hijyen ve dezenfeksiyon uygulamalarının sıklığı artırıldı. Abonelerimizin sağlığı için Müşteri Hizmetleri Ofislerindeki oturma alanlarında sosyal mesafe korunacak şekilde oturma düzeni oluşturuldu; aynı anda hizmet alan müşteri sayısı kontrollü olarak belirlenerek ilerleniyor. Müşteri Hizmetleri Ofislerimize gelen abonelerimizin ateş ölçümü yapılarak, olası risklerin ortadan kaldırılmasına çalışılıyor.

Özetle, yaşanabilecek her duruma karşın, çalışanlarımızı ve abonelerimizi zor durumda bırakmayacak ve operasyonlarımızı devam ettirebilmemizi sağlayacak süreklilik planlarımızı hazırladık ve uygulamaya devam ediyoruz. Şebekelerimizi büyütürken inovatif ve teknolojik gelişmelerle birlikte insanların ürünlerden beklentilerinin değiştiği deneyim çağında, çalışan ve müşteri memnuniyetini odak noktamıza alarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

SPOR BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ

- Sayın Beştaş, hobilerinizi bize anlatır mısınız?

- Arkadaşlarımla görüşmeyi ve spor yapmayı çok sevdiğimi söyleyebilirim. Kişisel gelişimim için de fırsat buldukça daha önce iş yoğunluğundan vakit bulup okuyamadığım dergileri, kitapları okuyorum. Dizi ve belgesel seyrediyorum. Düzenli olarak tenis oynuyorum ve yüzüyorum. Her gün mutlaka 1 saat müzik dinleyerek yürüyüş yapıyorum. Aynı zamanda Lego yapmak hobilerim arasında.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner112

banner111

banner110

banner109

banner108

banner106